Gå til innhold

Håp og drømmer


Gjest IVF-baby
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned i vekt og opp i vekt flere ganger før. Nå må jeg ned i vekt før vi kan få IVF, og forhåpentligvis en etterlengtet baby.

Jeg er 156 cm høy og veier 84,3 kg nå, altså KMI 34,5. Legen min sa at grensen var KMI 32, altså må jeg veie 77 kg. Dessuten var det gunstig om jeg kom under KMI 30 sa legen, altså ned til 72 kg. Målet mitt er derfor å jobbe med dette. Min egen trivselsvekt tror jeg egentlig er et sted mellom 60-65 kg, men det kan gjerne komme senere i livet da første mål hanlder om å få IVF.

Jeg startet opp prosjekt ned-i-vekt etter jul, som så mange andre, og etter et par uker fikk jeg også veid meg å ble litt mer rutinert på endringene jeg jobbet med å innføre. 

Utviklingen har vært:

  1. 29.1: 87,5 kg
  2. 5.2: 85,1 kg (-2,4 kg)
  3. 12.2: 85,0 kg (-0,1 kg)
  4. 19.2: 84,3 kg (-0,7 kg) / 103 cm
  5. 26.2: 84,4 kg (+0,1)
  6. 5.3: 84,3 kg (-0,1)
  7. 9.4: 83,9 kg (-0,4)
  8. 16.4: 83,5 kg (-0,4)
  9. 23.4: 82,5 kg (-1,0)

Total vektnedgang og endring i midje hittil: - 5,0 kg og X cm.

Jeg skal prøve å telle trimpoeng, men det har jeg ikke gjort enda, så satser på å starte denne uken. Jeg er ikke veldig aktiv, så det håper jeg at jeg kanskje kan endre litt utover våren. Endring: Jeg innser at telling av trimpoeng ikke kommer til å gå for meg, men jeg trener nå flere ganger i uken, så jeg har klart å bli mye mer aktiv.

På profilsiden min ble jeg bedt om å sette første delmål, så de setter jeg delmål slik:

  1. 80 kg - oppnådd dato?
  2. 75 kg
  3. 70 kg

Nå kjenner jeg at jeg har hatt en tøff uke, og må nesten dele med noen for å opprettholde motivasjon. Så da fant jeg dette forumet og tenkte at dette kunne være en god plass å dele mine utfordringer, Jeg tror vekten er høyere igjen i morgen. De andre ukene har gått veldig bra alle sammen, og den ene uken med lav vektnedgang var rett etter en uke med kraftig vektnedgang. Så jeg regner med at det er forklaringen.

Siden målet mitt i første omgang er 10-15 kg har jeg lagt denne på "Ned 10-20 kg" selv om hovedmålet mitt er mellom 20-30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IVF-baby

Heldigvis gikk det ikke så dårlig forrige uke som jeg fryktet. Vekten viste bare +0,1 kg. Så det var jeg glad for. Nå forøker jeg å komme meg på sporet igjen, men litt forkjølet og sliten av det, så trimpoengene uteblir. <_< Jeg må skjerpe meg nå. 

 

Telte litt uker fremover, for å ha litt perspektiv. Nå har det blitt mars, og vår, og om jeg teller med denne uken så er det snaue 14 uker til sommer/juni. Målet mitt er jo å fortsette gjennom sommeren og, jeg MÅ jo nå målene mine, men fint med én nedtelling i første omgang. Kanskje kan jeg nå KMI-grensen legen ga meg før sommeren, det er 7,4 kg dit. Nedtelling til mandag 4. juni, da har jeg 14 uker. Altså i snitt 530 g ned per uke. Da burde jeg veie maks 83,9 på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IVF-baby

Ok, stillestand andre uke på rad.

Løsning: Notere all mat, og telle trimpoeng (må bevege meg flere ganger denne uken.) j

Det er kun 3 uker til påske, og påske er en utfordring for meg, så jeg MÅ ha vektnedgang de neste tre ukene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IVF-baby

Det ble total stillestand noen uker. Jeg ble frustrert og lei, så kom påsken, og da fant jeg motivasjon igjen. Nå etter påske har det gått rette veien! Totalt 5 kg ned siden 29. januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hej

Hur har det gått sen april? Fick du ivf behandling?

Jag hade samma problem. Fick gå ner 10 kg för att få behandling och efter 1 så fick jag inte mer. Nu har jag bara 1 fryst ägg som kan sättas in om jag går ner i vikt - igen. Privatklinikken har inte så stränga krav om vikt, men där kostar behandlingen!

Så ja. Här går jag på Maxi kurs som började denna vecka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...