Gå til innhold

Fornøyd med meg selv


Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg er en kvinne på 49 år, 174 cm høy og 87,1 kg tung. Et blodtrykk som begynner å bli høyt og jeg er veldig sikker på at 10 kg ned vil løse det problemet:). Startet på 89,2 kg for tre uker siden så dette går veien:lol:.

Hovedproblemet mitt er vel trøstespising, spiser sukker når følelsene tar overhånd. Det hjelper faktisk, men løser ingen problem:(.

Gikk på Grete Roede kurs for ca 10 år siden og kom meg under 80 kg. Det gikk overraskende lett, men hovedproblemet til overvekten var forsatt der og vekten gikk sakte men sikkert opp igjen:wacko:

Men uansett nå har jeg startet på igjen, 2 kg ned, spennende med fortsettelsen. Har aldri laget en tråd før, får se om det hjelper;).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadows123

Hei.

Min startvekt i år var ca. på den vekten du er på nå. Vi er ca. Like høye også. Nå har det gått 9 uker med kurs i strekk og jeg er kun et par kilo fra normal BMI- området. 

Mine råd til deg:

-Kurs deg helt ned i mål. Uten opphold eller pause mellom kursene. Det er verdt pengene. Du får møte andre i samme situasjon og hyggelige kursledere som hjelper deg. Om du så må gå 3 kurs etter hverandre, er det ikke verdt det? 

-Jobb med følelsene dine. Å bruke mat som medisin hjelper deg ikke fordi det gjør deg ulykkelig og usunn i lengden. Jeg vet at det hjelper der og da, men husk følelsen du sitter med etterpå? Er den sjokoladeplaten verdt det?

-Begynn på Krom-tabletter daglig. 

-Drikk Regia 1-2-3 lett kakao når søtsuget melder seg (38 kalorier per kopp).

-Registrer alt du spiser, alltid. Det er utrolig lett å «late som» at man ikke har spist noe som man i virkeligheten HAR spist og ødelegger hele slankingen. 

- Lag GR sine paier, pizzaer (spekepizza) og andre retter, og du vil se hvor utrolig mye godt du faktisk kan få- som gjør kroppen din godt også☘️ For det gjør ikke alt det sukkeret?

Jeg vil uansett bare meddele at du er langt fra den eneste som knytter følelser til usunn mat. ??? Det er utrolig tøft å være i det «trøstespisesporet»! Men tro meg, med nok trening vil du nå målet ditt, men du må kanskje beregne noen tilbakefall før du har fått trent opp viljen.

Slankejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...