Gå til innhold

Nedivekt ↘↗oppihelse❤


Gjest Madde1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 43 år gammel kone mor til 2 gutter på 14 og 23 år. Har slitt med helsa og jojo vekt så lenge jeg kan huske. Har flere avhengighetsforhold når det kommer til mat og er ganske inaktiv pga utmattelse og kronisk betennelse under føttene. 

Lagt på meg over 20 kg siste halvannet året og føler meg særs ukomfortabel! Tilsammen 32 kg siste fire årene og hele 40 kg siste 9 årene.

Føler meg litt motløs, men må bare begynne lell. Vekta tippet i går 99 kg og magen står i veien når jeg tar på meg skoene. 

Starter med å spise litt mindre og bevege meg litt mer, så tar jeg det videre derfra etterhvert. 

 

Uke 1

 

Vekt: 99.4 kg

Midje: 100

Bryst: 110

Hals: 37

Overarm: 37

Lår: 74

Over kne: 47

Legg: 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg prøver nå dette for andre gang. Klarte å gå ned 17 kilo i fjor, 12 av dem er dessverre på igjen. Men, nå har jeg fått med meg 2 til i familien, og vi starter sammen i dag, den siste får i alle fall mye sunn mat til middag; ) Glad jeg starter igjen, og at jeg starter 5 kilo lettere enn ved starten i fjor. Vet det vil bli vanskelig av og til, men vil ha bedre helse. Har vært 100 % sykemeldt i 6 uker nå, begynner i delvis jobb denne uka... Er under behandling og kan bare trene lett, men til gjengjeld skal jeg trene lett HVER DAG, og det hjelper på motivasjonen min. Er så lei helseproblemer, og håper på å bli friskere. Noen som vil gå ned sammen med meg? Jeg håper å gå ned 37 kilo, så jeg har en lang vei å gå... Må bare, har en BMI på 40 nå:  (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 10.27, mmmT skrev:

Hei. Jeg prøver nå dette for andre gang. Klarte å gå ned 17 kilo i fjor, 12 av dem er dessverre på igjen. Men, nå har jeg fått med meg 2 til i familien, og vi starter sammen i dag, den siste får i alle fall mye sunn mat til middag; ) Glad jeg starter igjen, og at jeg starter 5 kilo lettere enn ved starten i fjor. Vet det vil bli vanskelig av og til, men vil ha bedre helse. Har vært 100 % sykemeldt i 6 uker nå, begynner i delvis jobb denne uka... Er under behandling og kan bare trene lett, men til gjengjeld skal jeg trene lett HVER DAG, og det hjelper på motivasjonen min. Er så lei helseproblemer, og håper på å bli friskere. Noen som vil gå ned sammen med meg? Jeg håper å gå ned 37 kilo, så jeg har en lang vei å gå... Må bare, har en BMI på 40 nå:  (

Heia. Jeg vil gjerne gå ned sammen med deg, skal ned mellom 30 og 40 kg tenker jeg. Har gått ned mange kilo før, så vet at jeg kan. Utfordringen nå er at jeg har plantar fasiit ( betennelse under fotsålene) og får ikke trent i samme skala som tidligere. Ryggen tuller også en del, så må iallefall så inn en del styrketrening er planen. Og så har jeg kronisk utmattelse, så det er jo og en utfordring, men mesteparten av vektnedgangen skyldes jo hva en IKKE spisers sies det ?

 

Håper du er godt igang ? og ønsker deg lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektnedgang første uke dessverre. Må prøve å få til en bedre uke nr 2

 

Uke 1

 

Vekt: 99.4 kg

Midje: 100

Bryst: 110

Hals: 37

Overarm: 37

Lår: 74

Over kne: 47

Legg: 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madde1.

Så fint! Godt å ha en å støtte seg på. Nå har vektnedgangen begynt, og jeg er glad. 1,2 kilo ned på ca 1,5 uke! Hurra. 

Vet godt hvordan helsa kan virke bremsende på slanking og trening. Har ikke det samme som deg, men har migrene, som i perioder er så sterk at jeg blir hentet i ambulanse og lagt inn på akutten. Min migrene kan på det verste forveksles med hjerneslag... Har også en skadet ankel og en skadet skulder som lett blir betente om jeg overdriver trening... For øyeblikket har jeg så smått begynt behandling og opptrening etter en alvorlig betennelsestilstand i kroppen, så jeg får bare lov til å trene uten belastning og svært forsiktig, men skal trene hver dag da... På grunn av alt dette prøver jeg å ha hovedfokus på sunn og slankende mat. 

Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Madde1
På 12.4.2018 den 7.12, mmmT skrev:

Hei Madde1.

Så fint! Godt å ha en å støtte seg på. Nå har vektnedgangen begynt, og jeg er glad. 1,2 kilo ned på ca 1,5 uke! Hurra. 

Vet godt hvordan helsa kan virke bremsende på slanking og trening. Har ikke det samme som deg, men har migrene, som i perioder er så sterk at jeg blir hentet i ambulanse og lagt inn på akutten. Min migrene kan på det verste forveksles med hjerneslag... Har også en skadet ankel og en skadet skulder som lett blir betente om jeg overdriver trening... For øyeblikket har jeg så smått begynt behandling og opptrening etter en alvorlig betennelsestilstand i kroppen, så jeg får bare lov til å trene uten belastning og svært forsiktig, men skal trene hver dag da... På grunn av alt dette prøver jeg å ha hovedfokus på sunn og slankende mat. 

Heier på deg! 

Så flott, da er du jo godt i gang! ? 

 

Ja, det er vanskelig når en ikke bare kan trene på akkurat som en vil, så kunsten må bli å finne aktiviteter som kroppen tåler og som funker på sikt ?

Jeg har dessverre ikke gått noe ned enda, så derfor det har vært en smule stille her, men har fått inn noen treningsøkte så er på vei. Det tar visst tid å legge om å bygge seg opp. 

 

Føler sånn med deg med tanke på problemene med migrenen, høres fælt ut. Har hatt litt migrene oppigjennom, så vet hvor forferdelig smertefullt det kan være. Har bare hatt rundt fem episoder siste ti årene, så det er heldigvis ikke noe jeg sliter med.

 

Høres alvorlig ut med med den betennelses tilstanden...håper kroppen har respondert fint på treningen.

Ha en fin uke, og lykke til med mat & trening! Satser på å kunne rapportere om noe nedgang til søndag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...