Gå til innhold

Ny motivasjon for vektnedgang


Gjest linami
 Share

Anbefalte innlegg

Etter to runder med tapping av spinalvæske pga trykk på hjernen så har jeg super motivasjon for vektnedgang. 

Legene sier at vektreduksjon kan forhindre medisinbruk og evt operasjon, so here we go! 

Vekt da jeg starta:90 kg

Lørdag 23 juni 87,6 kg

Tirsdag 26 juni 86,7 kg

Jeg er ny her forresten, men var her inne for en del år tilbake ?

Det er bare å henge seg på den som vil. Jeg må ned totalt 15 kg ?

Endret av linami
Lagt til ny vekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Så gøy å se at det er flere enn meg som er ny (begynt på nytt igjen med vektreisen?)!

Skal selv ned 20 kg, forhåpentligvis! Her er det så mye medisiner om dagen pga hormoner som er helt ute å styre, så har lagt i en uke, og det er jo så lite givende! Så nå er motivasjonen virkelig på topp igjen. Matplanen er lagt og jeg starter friskt i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siljen89 skrev:

Er bare å hoppe i det!? 

Litt spent på hvordan det blir når sommerferien begynner? Satser på at motivasjonen holder seg på topp da og! 

Ja det er noe med det. Det som blir enklere for min del er at jeg kan si nei takk når folk byr meg og si at jeg blir syk om jeg ikke går ned i vekt. 

Men så er det alle fristelser da. Får passe på å ha med noe knaskerøtter etc når det blir som verst med sultfølelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ærlig sak! Og godt man kan «argumentere» for hvorfor man sier nei. 

 

Vi sliter litt med å bli gravid, så skader ikke å gå ned noen kilo nå som vi prøver. Så er vanskelig å skulle takke nei, for er noe vi ikke trenger å informere absolutt alle om?

 

Jeg har alltid med meg en proteinbar, er så svak for de? Så veldig greit når jeg MÅ ha noe, så har jeg fremdeles full kontroll på hva jeg har puttet i meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende! Masse lykke til med det ??

Vi slet også, men det ordna seg når vi slutta å stresse med det ?

Håper det ikke er noe galt, men at det bare tar litt tid og ordner seg til slutt. Jeg krysser fingre ?

Ja proteinbarer er veldig godt faktisk. Hvilke liker du best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spennende, nå som vi er kommet i gang og vet at det løser seg? Kan bli en hormonell sommer for å si det sånn, så samboeren får bare unnskylde meg haha. Så satser på en avslappende sommer, og at den sitter snart.

Er så svak for Maxim med salty caramel, bytter den mot snop når som helst ? Så om du ikke har smakt den kan jeg virkelig anbefale den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 20.29, Siljen89 skrev:

Er veldig spennende, nå som vi er kommet i gang og vet at det løser seg? Kan bli en hormonell sommer for å si det sånn, så samboeren får bare unnskylde meg haha. Så satser på en avslappende sommer, og at den sitter snart.

Er så svak for Maxim med salty caramel, bytter den mot snop når som helst ? Så om du ikke har smakt den kan jeg virkelig anbefale den!

Da har jeg bestilt en pakke på nett med 18 maxim salty caramel ?

Gleder meg til den kommer. Ifølge samboer så er den veldig god, men dyr. Jeg fant den på tilbud på nett så da bestilte jeg likegodt en hel pakke ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei! Hiver meg gjerne på her. Jeg skal ned til 73 kg hvertfall i "første omgang". Det er jo 12 kg dit, så skal jo ta det i flere omganger på en måte. Første måler er å se 79 tallet i slutten av august. Sommerferie betyr utfordringer i fleng, men alt er bare unnskyldninger (for min del altså). I ferien så har jeg tid til å planlegge måltidene, tid til å lage den maten som trengs, tid til trene, selv om jeg ikke kan trene så mye med foten er det ALLTID noe jeg kan gjøre. Ikke minst så kan jeg spise mindre, og hvertfall ang godis. Velge saftis fremfor kremis osv. 

Jeg kan ikke velge å være 10 kg lettere i morgen, men jeg kan velge å være 10 kg lettere om 10 mnd! Men da må valgene tas hver dag. 

linami - du kan endre signaturen om du trykker på brukernavnet ditt, så kontoinstillinger, så Endre signatur (brukte litt tid på å finne det ut selv :P)

 

Så langt har det vært en god dag i dag. Fått meg en tur ut, trent litt yoga og holdt meg til matplanen min :)

Ønsker dere en fin søndag kveld og en god uke! - En uke til ferie for min del ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linami

Hei Polarerminvenn :)

Hyggelig at du vil være med. 

Jeg står stille på vekta for tiden, men det begynner vel å røre på seg igjen snart får jeg håpe. 

Hvorfor endrer man signaturen? ?Skjønte ikke det helt ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Vekta står stille hos meg, men jeg følger planen min og spiser muligens litt for lite rett og slett. Medisiner jeg går på gjør at jeg mister matlysta og da kan det gjerne gå langt på dag før jeg spiser første måltid. Så en endring må til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...