Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+/UKE 11


Gjest jomjom

Anbefalte innlegg

Prøver å starte en ny tråd, jeg er ny, så jeg vet ikke om jeg får det til. Men jeg tror jeg hører hjemme her. Og nå er jeg ganske stolt, jeg gikk ned 2,4 kg i uke 10. Mange trimpoeng, gikk 5-6 km tur både lørdag og søndag, på treningssykkel i en halvtime seks av 7 dager. Det går fortest ned for meg første uke, men jeg har lov til å være litt kry likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Ser ut som om du fikk det til kjempegodt!!!

 

Ny uke, ov håper alle er klar til ny dyst.

 

Jeg tror det er lov, og jeg tror det er bra å være stolt over hvert eneste gram. Hvert eneste trimpoeng og hver eneste sjokolade man sier nei til.

 

For meg er dette kanskje det viktigste jeg noensinne kommer til å gjøre, og da skal jeg jammen meg juble for meg selv underveis også!!!!

 

Har forresten en heiagjeng også. Riktignok bare samboeren min, mammaen min og noen til... men det hjelper da det også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Synes absolutt at du skal være kry av at du har gått ned 2,4 kg og vært så flink til å trimme. Stå på videre og ta med deg alle grammene du får, om de kommer lett eller tyngre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casandra

Denne uken gikk jeg ned 0,2 kg. Totalt 1,6 kg på to uker. Uka har gått greit både med trim og telling.. frem til lørdag... kanskje vi kunne kutte ut lørdager for en stund?? Ble litt smågodt på lørdag. Ble bedt bort på mat på kvelden, fikk servert kyllinggryte m FLØTE i.... !! :( Søndag var vi i skogen med unga, og grillet pølser.. spiste riktignok de av kylling og kalkun.. men man blir sulten av å være ute.. så jeg spiste fler enn planlagt... men men jeg hadde jo gått ned.. og er fornøyd med det.. HURRA for meg!!:D

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Jeg som ikke går så fort ned i vekt får vel heller se på de små forandringene jeg gjør i hverdagen.

 

- i går lot jeg bilen stå og gikk de 4 km fram og tilbake til butikken

- På eget initiativ hang jeg meg på en av mammaene i barnehagen til sønnen min, og avtalte å gå tur i dag. Dermed ble d 11/2 times tur i strålende (men kaldt) vær.

- Hadde lyst på sjokolade, og tok med penger for å gå innom butikken å kjøpe. Fortsatt ligger pengene godt i lomma

- Har avtalt å gå samme turen til torsdag, siden jeg har fri da

-Lørdag har jeg bestemt å dra på familiesvømming-men jeg gruer meg.

Det må jeg bare innrømme. Jeg som aldri har hatt problemer med å vise meg fram (helt til jeg veide 115 kg), har nå store problemer med å vise meg ute med andre mennesker. Jeg ønsker jo så inderlig at sønnen min skal ha en mamma som tar ham med for å bade både vinter som sommer. Egentlig har jeg alltid gitt blaffen i hva andre tenker om meg, men nå har selvtillitten sviktet helt. Jeg ble jo sjekket opp på en strand på Lanzarote av pappaen til Eirik, og han falt pladask. Så håp er d nok. He he

 

Ellers håper jeg dere holder motet oppe alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

EllenFit4Fun, husk at noen liker mora og noen liker dattera. Det er faktisk ganske mange menn som syns store damer er de mest attraktive! Uansett så er det vel ikke utseende som er det viktigste for at man skal ha et godt forhold, det er vel ting so felles verdier, respekt, vilje til å jobbe med forholdet, gi og ta osv? Vet at du sikkert har hørt dette før, men måtte bare si det likavel! Prøv å tro på det selv om det ikke er så lett bestandig!

 

Tvi tvi med videre vektnedgang, enten det går fort eller tar litt lengre tid jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lange siden jeg har skrevet noe her, men jeg har ikke falt av lasset! Har egentlig ikke vært særlig motivert, har lest innleggene deres men har ikke følt at jeg har hatt noe å bidra med. Nå tror jeg derimot at jeg er over den verste kneika.

Har begynt på kurs nr to nå, og det går nedover med vekta! Har siden 9 januar tatt av meg 9,2 kilo så det er jeg kjempe fornøyd med. Føler at det begynner å jevne seg litt ut nå, jeg tar av nesten det samme hver gang. Jeg har i likhet med deg Ellen også store forhåpninger om å tørre å gå på svømming med sønnen min, håper jeg klarer det. Har satt meg en dato og den begynner å nærme seg!!

 

Velkommen til alle nye!!

 

Mammacita, herlig med en slik som deg som alltid har noe å si!!

 

Håper alle får en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

!!!!

 

Stiller meg på fremmerste rad og juuuubler og applauderer for deg!!! Sånne "små" forandringer og beslutninger tror jeg er det som skiller det å lykkes med slankingen fra det å ikke lykkes!!!

 

Synes du er kjempeflink!

 

Et tips... i forhold til familiesvømminge:

 

De aller fleste som er der gidder ikke en gang å se på deg. Av de som i det hele tatt gidder å se på deg, så tenker 99 % "WOW!!!! Så KNALLBRA at hun trener. Deilig å se tøffe jenter på denne måten!!!!"

 

Men.. .så er det selvfølgelig en og annen idiot, som sikkert har liten p... eller noe... som selvfølgelig kommer med en eller annen sleivete bemerkning. Og da er det jo SELVFØLGELIG denne bemerkningen vi tar til oss og husker.

 

Nei.. vi kan ikke la oss stoppe av dette, Ellen. Dersom du har lyst, kan du lese "hvalross i badedrakt" under forumet "trim og trening". Jeg skrev det etter en negativ opplevelse for noen dager siden, men nå... har det igrunnen blitt bare positivt ut av det!!!!

 

GO GIRL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Faktisk var d innlegget ditt som fikk meg ltil å tenke litt . Når hun kan, kan jeg også. Har ikke svømt på nesten 2 år, men d er faktisk en aktivitet jeg liker.

 

Jeg har svømt i den størrelsen jeg er nå før - og d var jo egentlig ikke noe problem. Var vel egentlig ikke et menneske som brøy seg med hva jeg fordrev tiden med, og hvordan jeg så ut. Så her får man ta de negative tankene i nakkeskinnet og hive dem ut av hjernen.

 

Nesten litt skremmende å tenke på hvordan negative tanker kan ta så mye kontroll over livet ditt. Jeg vet jo at jeg har mange gode kvaliteter. Har aldri skremt noen helt bort med utseendet mitt heller, så dette er så absolut noe å jobbe med. Men - en ting av gangen

 

Looser så utrolig flink du har vært - fortsett sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Denne uka har gått kjempefint. Ned 2,2 kg på to uker:-) Har vært flink til å gå turer, som utgjør mesteparten av trimpoengene mine. Det ble 15 poeng i løpet av siste uka. Og så har jeg handla klær:-) Jeg har til og med måttet pakke bort noen plagg som var blitt for store:-) Yess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Bra å høre det, Ellen. Ønsker deg lykke til uansett. Og det er sant. Helt utrolig åssen sånne små negative tanker får oss til å bøye nakken, trekke oss tilbake og brenne inne med de kaloriene vi egentlig kunne forbrent...

 

HUFF!!!

 

Nekter å la meg regjere av sånne tanker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 2.6 denne uka !!!!!!! Aner ikke helt hvordan?? Må bare takke og bukke for en pang start på kurs 2.

Har egentlig tatt det litt med ro denne uka også....

Vekt oppstart 10.01: 123kg

Vekt idag 14.03: 110.1 kg.

Verden er hærlig og det er utrolig motiverende å gå i gang med kurs 2. SKjønner jo i hodet at vekta ikke skal gå ned så mye hver uke, men som sagt vannvittig deilig å få en sånn start.

 

Ha en hærlig uke til alle oss slitere på 40 +. VI KLARER DETTE :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 700 gr denne uka......endeli skjer det no her :D

Var på sykehuset i dag til ernæringsfysiologen min å hun ville ha meg med på trening å kostveiledning i Stavern. Det er 3 dager i uka å da blir jeg sykemeldt!!...

Selvfølgeli sa jeg JA!!!.....:(

Håper jeg blir plukket ut til å være med.

.....Er med på overvektsprosjektet i Helse Sør for de som lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jammen er vi flinke dere!!!! Husk: det viktigste er hvordan vi føler oss selv, ikke hva alle andre mener, i den ene eller andre retning. Og når vi overvinner en liten "angst", som f.eks å svømme, føler vi oss så veldig mye berdre etterpå. IKKE SANT?!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

8, 1 kilo totalt... på hmm... 5 uker tror jeg... eller 6... 1, 8 kilo den siste uken. Nå er jeg altså 147 blank. Lener meg bakover, lukker øynene, og ser for meg en heeeel fotballstadion som står i vill jubel og tar bølgen for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madrita
Prøver å starte en ny tråd' date=' jeg er ny, så jeg vet ikke om jeg får det til. Men jeg tror jeg hører hjemme her. Og nå er jeg ganske stolt, jeg gikk ned 2,4 kg i uke 10. Mange trimpoeng, gikk 5-6 km tur både lørdag og søndag, på treningssykkel i en halvtime seks av 7 dager. Det går fortest ned for meg første uke, men jeg har lov til å være litt kry likevel?[/quote']

eg synes du er veldig flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fart på det!! Jeg lo godt når jeg leste innlegget ditt om hvalrossen! Ikke fordi det var en morsom opplevelse for deg men du er så flink til å skrive. Jeg ser for meg hele senarioet! tøff mann i badebukse, bilde på selvtilliten selv...

 

Jeg synes du er flink og modig, dette sier jeg fordi jeg vet at jeg ikke er klar for det selv. Det har ikke så mye å si hva andre måtte mene, men det er mine negative holdninger som stopper meg.:eek: Jeg liker ikke meg selv noe særlig sånn fysisk sett, men jeg håper at dette er noe som ordner seg etterhvert.

Jeg tror du har en stor fordel med at du har en mann som er med deg, som er flink til å støtte deg og som viser til alle hvor stolt han er av deg. Det blir ikke helt det samme å gå alene, men jeg skal klare det! Jeg er min egen store støttespiller! Prøver å bli det hvertfall!!

 

Ha en flott onsdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

(synes du burde byttet nick... liker ikke å kalle deg det. )

 

Ja... jeg er kjempeheldig. samboeren min er på trenigssenteret og trener han da. Men han pleier å være ferdig litt før meg, så da hopper han i badebuksa og svømmer et par hundre meter... Men da orker ikke han mer... hehehe.

 

Men uansett... så er det deilig med en sånn støttespiller. Han spiser også maten "min" uten å syte og klage. Han synes det meste er kjempegodt. Eneste forskjellen er at han bruker remulade til fisken.... eller at han har litt smeltet smør over og sånn... eller at han kjøper seg en pølse når vi er i byen mens jeg spiser matpakka... Men dette går helt greit.

 

Jeg lærte meg for et par år siden å ikke tillate meg å si nei til noe jeg hadde lyst til pga overvekten. Når jeg ble spurt om jeg ville bli med på en tur i skogen, svarte jeg at "gjerne, men jeg kommer til å svette som en gris, puste som om jeg var døden nær, og trenger sikkert en pause hvert 5. minutt."

 

det at jeg var stor skulle ikke få lov til å stoppe meg fra å gjøre ting jeg hadde lyst til, og ihvertfall ikke stoppe meg i å gjøre ting som var sunt for meg.

 

Etter en stund kom jeg meg også i bassenget. Kostet masse de første gangene, men nå er det greit.

 

Det er bare å stå på... og Looser... du er ingen "looser". Taperne er de som ikke kommer seg i gang på Grete Roede og andre opplegg. Du er her, altså... første runde har du allerede vunnet!!!

 

Så : GRATULERER!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det ikke det at jeg ser på meg selv som en taper, men jeg vil bli en stooor taper når det kommer til kilo... litt inspirert av tv!!

 

Jeg er stolt av meg selv fordi jeg er kommet i gang etter å ha tenkt på det mer eller mindre i et halvt år. Jeg er stolt av at jeg enda ikke har spist noe jeg ikke skal, jeg er stolt over å bestille cæsar salat den ene gangen jeg gikk på Mc.Donalds, og jeg er stolt over å ha gått ned to nr i bukser allerede. Mest av alt er jeg stolt over at jeg tar bevisste valg, og at det ikke koster meg noe å si nei takk til alt jeg ikke skal ha!!

 

Jeg syns vi alle er flinke, det er ikke lett å begynne i seg selv, men vi er gode som tar tak og gjør noe. Nok med sofaslanking for min del, nå gjelder det å gjøre endringer som skal vare resten av livet!

 

Visst du ikke vil kalle meg for looser så kan du kalle meg for Lissbet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28
så er det ikke det at jeg ser på meg selv som en taper' date=' men jeg vil bli en stooor taper når det kommer til kilo... litt inspirert av tv!!

 

Jeg er stolt av meg selv fordi jeg er kommet i gang etter å ha tenkt på det mer eller mindre i et halvt år. Jeg er stolt av at jeg enda ikke har spist noe jeg ikke skal, jeg er stolt over å bestille cæsar salat den ene gangen jeg gikk på Mc.Donalds, og jeg er stolt over å ha gått ned to nr i bukser allerede. Mest av alt er jeg stolt over at jeg tar bevisste valg, og at det ikke koster meg noe å si nei takk til alt jeg ikke skal ha!!

 

Jeg syns vi alle er flinke, det er ikke lett å begynne i seg selv, men vi er gode som tar tak og gjør noe. Nok med sofaslanking for min del, nå gjelder det å gjøre endringer som skal vare resten av livet!

 

Visst du ikke vil kalle meg for looser så kan du kalle meg for Lissbet:)[/quote']

 

 

BRA LISSBET!!!!!

 

Vær stolt av deg selv!!! Du gjør en kjempeviktig jobb! Og ja, du er kjempeflink! Det å være bevisst på alt du putter i deg er en kjempeseier. Og både du og jeg er vinnere, seierherrer og fortjener all verdens applaus... hehe.

 

Tror i denne prosessen her så er det lov.. jeg ikke bare det, jeg tror det er SUNT å skryte litt av seg selv, og å være stolt over den jobben man gjør. For det ER en kjempejobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Så kom veiedagen igjen, jeg har gått ned 1 kg siden forrige uke og gått sammen 2 cm rundt det som antagelig skal bli midja mi. Er godt fornøyd med resultatet så langt! Har gått ned 8,3 kg tilsammen og mistet 7 cm rundt midjen.

 

Merete, jeg har kikket på min gamle badedrakt og kjente meg utrolig lettet da jeg oppdaget at den var morken og ikke kunne brukes!!!!!!!!!!!!! Snakker om å være feig! Skal gå til det skremmende skrittet å kjøpe meg en ny badedrakt, men må samle en god porsjon gutts først!

 

Ha en fin dag alle sammen! Jeg syns dere er en gjeng utrolig tøffe og flinke damer som virkelig tar ansvar for eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Sikker på at den var morken???

 

Vel... badedrakter fås over alt. Tenk på en ting... svømming forbrenner kalorier som bare pokker.

 

 

Har gått ned 8, 1 kilo... og er kjempestolt jeg også... Tror vi er de flinkeste i hele verden, mammacita... hehe.

 

Men HVOR er heiagjengen og mediaoppslagene??? For ikke å snakke om pengepremiene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Heiagjengen er tilstede og aplauderer og oier seg over hvor flink jeg er! Og badedrakten var morken, når jeg løftet den opp og dro litt i den kom det en merkelig lyd. Skummelt.

 

Skal ta meg en tur på den ene butikken med store størrelser å se om de har en badedrakt til meg litt etter hvert. Skal ta med ungene som moralsk støtte, så kan jeg lære minste jenta å svømme med det samme. Drar til nabobyen for å både altså, gjør det ikke her hvor det er en haug med kjentfolk. Er feig skjønner du og må ta ting (ihvertfall dette) litt etter litt, men jeg skal av med klærne og uti vannet før eller senere.

 

Ja, det er desperat hvor du forbrenner kcal i vannet, men jeg trimmer ganske bra hjemme på stua også, har "brukt opp et trimtre" og er sånn rimelig stolt. Snakkes! Ja det må jeg nesten fortelle deg, JEG HAR NESEKLYPE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...