Gå til innhold

Ned 20+, trenger tim-motivasjon


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Hei - blir du med å timme?

 

Jeg har vært med litt rundt omkring her inne og leser flittig innlegg og legger av og til inn litt selv.

 

Jeg har nettopp begynt på kurs 2. Målet i dette kurset er, for meg, å øke trim intensiteten. Jeg prøver å komme meg på Body Balance 3 ganger i uken + at jeg må ut å gå turer med voven. Prøver å gå litt lange turer de dagene jeg ikke er på studio.

 

Nå har jeg lyst til å utvide tiden på treningsstudioet, og eventuelt begynne med litt styrke. Jeg ble kjempemotivert til dette når jeg leste om musklenes forbrenning. Jo mer jeg trener musklene mine, jo mer forbrenner jeg - og det er jo ett av målene da - økt forbrenning.

 

Har veldig lyst til å ha med meg flere trimmere,- ikke nødvendigvis studio og sånn - det kan selvfølgelig være hva som helst, men det hadde vært kjekt å ha noen å rapportere til ....

 

Hva sier du.....? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smukkeline

Trinny og jeg melder inn hver gang vi har syklet. Hvor lenge og hvor langt. Du kan gjerne henge deg på :( Jeg skal snart begynne å svømme og løpe (må bare vente til det ikke er så glatt). Så hiv deg med.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan rapportere til hverandre? Jeg forsøker meg på variert trening.

 

Mine treningsmål for en normaluke er:

1 time squash (som regel torsdager)

1 lang gåtur på onsdager

Hjemmetrening tirsdag og fredag (kinetic/aerolates/pilates)

Hjemmetrening/squash/gåturer i helgene.

 

Hva sier du Korsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha noen "å trimme" med her inne, så JA, jeg blir med å rapporterer. Hva hvis vi legger inn en egen trim tråd hver mandag, så kan de som vil, legge inn. Da blir det liksom litt mer forpliktene.......??

 

I går gikk jeg på Body Balance som begynte kl. 20.30, enda jeg var super trøtt. Bare det er en seier for meg!! Dørstokkmila, vet dere.....

 

I dag skal jeg ha en time m instruktør for å bli satt inn i apperatene. Har ikke "veldig" lyst, men jeg har satt opp time, så jeg kommer til å følge opp!

 

Trim er nemmelig ikke helt min sterke side. Jeg har aldri helt hatt sansen for svett og hopp og sprett, men så har jo resultatet blitt der etter, da! :mad:

 

... tastes .... ? ... flere .... ??

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere, nå føler jeg meg flink :-) Litt forkjøla i dag + sov dårlig i natt noe som gjorde at jeg følte meg ganske så pjusk og tenkte at i dag skulle jeg stå over trening. Men etter en lur på sofaen så tok jeg meg sammen og satte i gang med kinetic. Og her sitter jeg, sliten, men stolt som en hane og har hoppet, slått og sparket bort 700 kalorier og tjent 3,5 trimpoeng :-)

Hvordan er det gått med dere andre i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! Utrolig følelse når man klarer å overvinne seg selv!! :D

 

OG, så flink du er ebelle at du klarer å trene sånn bare helt for deg selv = disiplinert :(

 

Jeg var også stup trøtt i går, men dro avgårde til studio. Der hadde jeg en super gjennomgang av apperatene som jeg skal bruke. Veldig hyggelige og positive instruktører, jeg fikk til og med en klem pga centimeter tap!

 

Ble ikke så fryktelig sliten, da, men nå har jeg et eget program som jeg skal prøve å bruke to ganger i uken, f.eks. onsd og lørd.

 

I dag skal jeg trene Body Balance og selvfølgelig en tur med vov'en.

 

Målet mitt er å komme opp i 14 trimpoeng i uken :eek:

 

Ha en flott trim-dag, alle sammen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra korsa. Klemmen pga centimetertap var helt fortjent!

Ser ut som kinetic kan være redningen for meg i og med at det inneholder så stort konkurranseaspekt, jeg har nemlig et veldig velutviklet konkurranseinstinkt selv når jeg bare konkurrerer mot meg selv.

Har prøvd meg på treningsstudio også, men ender opp med å bli støttemedlem, dørstokkmila er utrolig lang og tung....

Ellers så har jeg noen venninner med på vektnedgangslasset, den ene har jeg ukentlig trimavtale med hver onsdag (gåtur) og den andre spiller jeg squash med på torsdager. Så det er en salig blanding av egentrening og "spark i ræva" fra andre :-)

I dag blir det dessverre ikke noe trening, men jeg lover å ta det igjen i morgen.

Jeg har også mål om 14-15 trimpoeng i uken så da har vi veldig like mål korsa :-)

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppnådde 21,3 trimpoeng, mye mer enn jeg trodde jeg skulle klare. Veldig stolt :-) Variert trening er det også blitt. Og 10,3 trimpoeng bare i helgen.

Har lagt følgende plan for denne uken:

 

Mandag: Skal prøve å presse inn 45 min pilates mellom jobb og korpsøvelse, kan bli litt trangt, men....

Tirsdag: Minst 1 t kinetic

Onsdag: Minst 7 km gåtur med venninne

Torsdag: 50 min aerolates + 30 min kinetic (byttes muligens ut med 1 t squash)

Fredag: Minst 1 t kinetic + situps

Lørdag: Storbytrasking i Berlin

Søndag: Storbytrasking i Berlin

 

Noen andre som vil dele sine mål for uken?

Sammen skal vi klare dette!

Kommer med vekt og målrapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat. Helgen i seg selv var jo storslagen :(

 

Jeg klarte faktisk 16,9 poeng forrige uke. For en som ALDRI har trimmet, er det helt uforklarelig!

 

Denne ukens plan er:

 

Mandag: ca 1 times tur m voven

Tirsdag: Body Balance

Onsdag: Styrke

Torsdag: Body Balance

Fredag: ca 1 times tur m voven

Lørdag: Styrke

Søndag: Body Balance

 

I helgen bør det jo i tillegg til studio bli noen gode turer til beins med vov'en.

 

Berlin til helgen, du,- ikke dårlig. Høres ut som en god plan.

 

Ha en flott trim-uke. La oss sette fart på disse gulleplene, og trim-treene!!!

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! Tar av meg hatten for dere som jobber så mye! :( Lurer nesten på om jeg må ta kontakt med et treningsstudio selv...... Jeg går riktignok 7-8 km nesten hver dag og trives med det. Har også en helt allright vektnedgang og cm. Men den berømmelige magen hadde sikkert hatt godt av litt annen type trening...... Sit-ups o.l. kan jeg jo gjøre hjemme, men det fortrenger jeg så godt jeg kan..... Har også et par fine apparater innkjøpt for noen år siden - de er ganske støvete......

 

Men litt motivert av dere skal jeg hvertfall ta en telefon til et treningsstudio som i tillegg også har svømming. Hmm.m. - hva var det jeg skrev nå???? Ja, ja - en telefon kan jeg jo alltids ta..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg massevis av lykke til på prøvetimen i kveld!!! Du skal se det lønner seg å være impulsiv!

 

Korsa: 16,9 trimpoeng er jo kjempebra! og det ser ut som du har lagt opp til en god uke nå også :-)

 

Berlin, ja... det blir en utfordring, vi skal reise sammen med et vennepar så det er en viss fare for litt for mye øl... men skal ta med stegtelleren slik at jeg kan følge litt med på hvor mye vi går i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Lubina! Jeg var forrige onsdag, og det gikk helt supert! De er så flinke disse instruktørene, og legger opp et opplegg du klarer flott. Jeg er sikker på at det går bra.

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Lubina!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ønsker deg massevis av lykke til på prøvetimen i kveld!!! Du skal se det lønner seg å være impulsiv!

 

 

 

Så flott Lubina! Jeg var forrige onsdag' date=' og det gikk helt supert! De er så flinke disse instruktørene, og legger opp et opplegg du klarer flott. Jeg er sikker på at det går bra.

 

:([/quote']

 

Takk skal dere ha begge to! Skal komme tilbake og rapportere om galskapen..... :( Har akkurat rota rundt i skapene for å finne noe passelig å ha på meg og jammen fant jeg en treningsdress!! Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med prøvetimen Lubina? Nå er vi spente :-)

 

Jeg er veid inn på 400 gram under forrige ukes veiing... etter 21,3 trimpoeng og en ellers sunn uke så føles det litt urettferdig... gikk jo ned kun 300 gram forrige uke også.... men det må jo løsne til slutt!

I går ble det en liten runde kinetics før korpsøvelsen. 2 trimpoeng der + 0,8 for å gå raskt hjem fra jobb. I dag blir det også spasering hjem + hjemmetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Vet ikke helt hva dere har lokket meg inn i, men jammen blir det spennende!

 

Fikk utarbeidet et fint program i går kveld, og jeg ble faktisk ganske overrasket over at jeg faktisk hadde litt muskler.... har vel hjulpet en del alle de milene jeg har gått siden nyttår. Også ble jeg kjent med noen muskler som har ligget i dvale...... Ja - les: Mage...... Moderne, fine treningsapparater, flink instruktør som var god til å forklare og flink og tålmodig når jeg kom med alle spørsmålene mine.... :( Hadde vel nesten regna med at jeg skulle føle meg litt bortkommen, men neida - det var bare moro og tiden fløy. Plutselig hadde vi holdt på i over en time!!! Har ikke tenkt å sette så høye mål i begynnelsen, men skal prøve meg på to ganger i uka. I tillegg skal jeg prøve å få til en til to ganger i svømmehallen. Vil fortsette med turene mine, men fra nå av blir det ikke hver dag. Etter hvert kommer jeg vel til å sette opp et ukeprogram, men jeg må bruke litt tid på det.

 

Så nå har jeg tegna medlemsskap for ett år - jammen ble det dyrt å lese tråden deres..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lubina. Så flott at du er blitt inspirert til trening! Jeg tenkte å ha litt god musikk på min mp3 spiller når jeg trener, så blir det ikke så kjedelig å bare stå der liksom. Tenkte å trene onsdag og lørdag, så får vi se etterhvert. Vi er like nye på dette her vi, så vi får bakke hverandre opp :(

 

Jeg må si ebelle, ned 400 gram denne uken og ned 300 gram forrige uke, tja 0,7 gram -> nesten 1 kg. Og så sprek som du blir etter all den trimmingen din! Jeg syns du skal se deg selv i speilet og skryte av det du har oppnådd, målene du har satt deg og at du ER PÅ VEI.

 

For hver dag som går hvor vi opprettholder intensjonene om et godt kosthold og litt trim, så kommer vi nærmere målet. Hadde vi ikke satt oss disse målene, og fulgt dem, hadde vi jo vært på stedet hvil eller til og med noen kilo og centimeter OPP. Nei, dere vi må ikke la negativiteten komme her å ødelegge de gode intensjonene vi har!

 

Selv gikk jeg óg ned 400 gram, men det er 400 gram mindre enn det jeg hadde veid hvis jeg ikke spiste sunt og trente. Jeg gir meg ikke.

 

Ha en super dag alle sammen. Jeg skal trene Body Balance i kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina: Gratulerer med den positive opplevelsen på treningssenteret og lykke til videre!!! Det er dyrt å komme i form ja, he he. Men nå som du har betalt for et år så er det bare å stå på og få mest mulig ut av pengene :-)

 

Korsa: Takk for oppmuntring!! Jeg har rista av meg skuffelsen nå og går på en ny uke med krum hals. Og du har rett, jeg føler meg allerede mye sprekere. Og selv om det ikke syns ennå, så er det herlig å føle seg vel!

 

Stå på videre jenter, dette klarer vi sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en fantastisk morgen, knall sol, men kaldt. Kan ikke det blir litt varmere da, sånn at snøen smelter :mad:

 

Trente min sedvanlige Body Balance i går. Jeg er like fornøyd av meg selv hver tirsdag jeg klarer å gå fordi det begynner så sent (20.30), men jeg har ikke samvittighet ovenfor megselv til å være hjemme. Dessuten passer det godt å komme hjem til de frustrerte fruene..... :cool:

 

I dag skal jeg trene styrke. Må finne noe ny musikk å laste ned, sånn at jeg har noe kult og med litt tempo å trene etter. Jeg er en stor musikk elsker!

 

Fikk trim-tre nr 2 i dag! JIIIPPPIII.... Tenk at jeg enda er så barnslig!? Er litt morro, da!

 

Ha en fin trim-dag, alle sammen! ("Lets burn that fat!")

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina: Gratulerer med den positive opplevelsen på treningssenteret og lykke til videre!!! Det er dyrt å komme i form ja' date=' he he. Men nå som du har betalt for et år så er det bare å stå på og få mest mulig ut av pengene :-)

 

[/quote']

 

Takk skal du ha! Også håper jeg at jeg har dere til å pushe på meg hvis jeg begynner å finne unskyldninger for å ikke gå dit....... Blir vel verst på sommeren, men det får jeg ta når det kommer... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Korsa med trimtre nr. 2! Jeg sliter fortsatt med det første.

I går ble det treningsfri på meg for første gang på lenge. Har nok presset kroppen litt hardt (den er jo ikke vant til å være så aktiv...) så den protesterte ved hjelp av vonde bihuler, en dundrende hodepine og generell slapphet, var bare å gi tapt i går ja. Men etter å ha slappet av i går så er jeg full av motivasjon i dag og skal fullføre resten av ukens trimprogram.

Lubina: Vi skal støtte deg fremover! Jeg blir nok her til godt over sommeren... fortsatt 18,2 kilo igjen til trivselsvekt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ebelle! Tror jeg kan trenge det..... :( Har litt mikset følelse når det gjelder å trene på senteret........... Lysten er der i aller høyeste grad, men jeg er vel litt redd for at det skal skli ut...... Har betalt 1 års medlemsskap før (100 års siden....) og gikk dit 9 ganger.... :( Men - det var da - nå er i dag og minst 1 år fremover!! Nemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JADA, dette går veien. Gikk rett fra jobb og trente styrke. Var veldig greit å få gjort det før jeg satte meg ned med middag, og slapp av og alt. Rett på sak, og ferdig med det. Utrolig deilig selvfølelse. Og, det var ikke noe pes. Deilig!

 

Med det tempoet ditt, ebelle, får du neste tre fortere enn svint. Lurt med en pause. Kroppen er jo fin sånn, så lenge vi lytter til hva den sier :(

 

Du får ta en dag av gangen, Lubina. Jeg er sikker på at motivasjonen er en annen nå enn for 100 år siden .....

 

En litt god og rask tur med vov'en og, og vips 3,5 trimpoeng. I morgen er det Body Balance igjen.

 

Ha en fin kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina: Ikke tenk på hvordan det gikk sist gang, denne gangen er du kjempemotivert og har virkelig bestemt deg så det går helt sikkert bra! Og når det butter så er vi her og sparker deg i ræva :(

 

I dag har jeg gått tur, laang tur... 3,6 trimpoeng og jeg er gjennomkald og veldig stolt nå :-)

 

jeg gjør også som regel som deg korsa, trener rett etter jobb og slapper av med god samvittighet resten av kvelden! En herlig følelse :(

 

Nå skal jeg krype til køys, i morgen er det squash etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo treningsfeller!

 

I dag hadde jeg min første ordentlige time på treningssenteret. Veldig positiv opplevelse. Bare jeg får dreisen på alle de forskjellige innstillingene ved hvert apparat, kommer dette til å gå som en drøm! Helt nydelig å kjenne at en får brukt kroppen litt! Trente så svetten silte - må nok begynne å ta med meg et svettehåndkle..... :( Tok litt ekstra fettbrenning på tredemøllen etterpå, og deretter en lang deilig dusj. Skal innrømme at jeg sovnet i godstolen senere - var ganske sliten...... men god sliten. :(

 

Har satt en foreløpig plan slik:

 

mandag: treningsstudio

tirsdag: svømming

onsdag: gå 7-8 km

torsdag: treningsstudio

 

Resten av uken spikrer jeg ingenting - ser an vær og evt andre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...