Gå til innhold

Uff!


ina40

Anbefalte innlegg

Et lite hjertesukk fra meg. Burde kose meg i strålende "vår"vær, men klarer liksom ikke helt det, bare nesten. Men det er da noe... Motivasjonen til å komme meg ut skorter det på, selv om jeg akkurat har slept meg ut på en times tur. Men det er 2 dager siden sist. Jeg "prater" med meg selv og prøver å overbevise meg selv om at motivasjonen kommer igjen. Og det er jeg faktisk overbevist om at den gjør også - men jeg vil ha den igjen nÅ!!! Jeg er helt sikker på at det er flere der ute som har hatt slike perioder, og kommet over de. Gi meg et lite vink...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok alle den følelsen mer eller mindre. Tror det er viktig å avtale med seg sjøl, helst med et klokkeslett. Klokka 12 skal jeg gå en tur på minst 30 minutter - f.eks. Viktig å sette overkommelig mål, og heller se veldig positivt på det og også rose seg litt ekstra hvis vi gjør mer enn målet. Setter man for høye mål vil en stadig få følelsen av nederlag hvis en ikke greier målet, og det er ingen god følelse. De gangene jeg er litt "tung i baken" sier jeg til meg sjøl at "jeg skal hvertfall ut en tur. Om det så bare er å gå 500 meter så er det bedre enn ingenting." Men hver gang går jeg like langt som jeg pleier....... For meg ligger problemet hvertfall i det å komme i gangn enkelte dager. Også prøver jeg å tenke på den gode følelsen jeg har hver gang jeg har gjennomført en god tur.

 

Vet ikke om dette var noe hjelp for deg, men jeg ønsker deg lykke til! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd motivasjonen ikke kommer av seg selv når vi sitter i sofaen...... Ihvertfall gjør ikke min motivasjon det.

 

Jeg tror alle har dager hvor de er litt slappe og ikke orker tanken på å gjøre noe som helst, vår-vær eller ikke. Da tror jeg det er riktig som Lubina sier, ta en liten tur, ikke sett så store mål. For meg kommer motivasjonen ved at jeg ser resultater av det jeg gjør.

 

MEN, hvis du virkelig ikke orker en dag,- så ta den hvile dagen med god samvittighet. Dårlig samvittighet motiverer ingen,- trur eg!!

 

Lykke til og god tur i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...