Gå til innhold

Stoffskifte


vekt76
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har for lavt stoppskifte' date=' og tar medisiner for det.

Har ikke hatt problemer med vekta pga sykdommen som mange kan få når det er for lavt, så jeg er heldig sådann.[/quote']

 

Jeg venter på utredning fra legen, så jeg vet ikke om jeg får medisiner enda. Kan ikke si jeg sliter med vekta. Men jeg har prøvd å slanke meg i laang tid nå. Spist GR mat, ikke skeiet ut mer enn med litt ekstra god mat på lørdagene, og trent 3-4 ganger i uka. Likevel klare je ikke gå ned. Må stå på for å holde vekta i stedet. En uke uten trening, så går jeg opp. Så jeg lurer på om grunnen til at jeg ikke går ned, er stoffskiftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lavt stoffskifte. Autoimmun hypotyreose. Sansynligvis utløst i forbinnelse med fødsel for 13 år siden. Men ikke oppdaget før i -99, ved en tilfeldighet. Legen kunne se på halsen min at jeg hadde struma, var innom for noe helt annet. Gikk da på opptrapping av medisiner i et helt år, før jeg fikk akseptable verdier. Problemet som jeg har og sansynligvis flere med meg. Er at symptomer, også overvekt, utvikler seg over tid, det er vanskelig og vite hva som skyldes det lave stoffskiftet og ikke.

 

Jeg hadde lagt på meg 12 kilo over to, to og et halvt år da jeg ble diagnostisert, MEN likevel slo det meg ikke at det kunne være sykdom.

 

D kan jo høres ut som du har nedsatt stoffskifte, i o m at du sliter slik med og holde vekta. Men har du andre plager, sover du mye, tørr hud/hår, pløsete (ødem) i ansiktet/rundt øynene??

 

D er i hvertfall viktig og få utredet det! Lykke til Vekt76!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg har lavt stoffskifte. Autoimmun hypotyreose. Sansynligvis utløst i forbinnelse med fødsel for 13 år siden. Men ikke oppdaget før i -99, ved en tilfeldighet. Legen kunne se på halsen min at jeg hadde struma, var innom for noe helt annet. Gikk da på opptrapping av medisiner i et helt år, før jeg fikk akseptable verdier. Problemet som jeg har og sansynligvis flere med meg. Er at symptomer, også overvekt, utvikler seg over tid, det er vanskelig og vite hva som skyldes det lave stoffskiftet og ikke.

 

Jeg hadde lagt på meg 12 kilo over to, to og et halvt år da jeg ble diagnostisert, MEN likevel slo det meg ikke at det kunne være sykdom.

 

D kan jo høres ut som du har nedsatt stoffskifte, i o m at du sliter slik med og holde vekta. Men har du andre plager, sover du mye, tørr hud/hår, pløsete (ødem) i ansiktet/rundt øynene??

 

D er i hvertfall viktig og få utredet det! Lykke til Vekt76![/quote']

 

Takk for det! :() Ja, jeg er konstant trøtt. Blir litt "mobbet" (ikke negativ forstand) på jobb fordi jeg gjesper og gaper i ett sett. Kan være vanskelig å konsentrere seg noen ganger også. Tørr hud. Føler meg også pløsete i fjeset, trodde det skuldtes vekta, men 5 kg for mye burde kanskje ikke gi slike utslag i ansiktet! Har aldri tenkt på at stoffskiftet kan være grunnen... Før nå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt d i mange år. Å sliter med å holde vekta. Det er vanskeligt å gå ned, det går an, men det går sent. Små måltid ca hver annen time må til og mange trimpoeng. Gikk på GR først for 5 år siden å tok av 15 kg, går nå på ny for å ta av 5 kg, men det går tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...