Gå til innhold

Trening - kcal inntak !


Gjest wagner
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer bare på en ting - jeg trener ca 2 - 3 ganger i uken, stram opp/vannaerobic/mage/rumpe/lår. Prøver også å gå en del, når det blir tid til det.

 

Synes det blir vanskelig å vite hvor mye jeg bør spise iht til forbruk pga trening.

 

I denne forbindelse lurer jeg på hvor mange kcal inntak pr dag man må / bør ha i forhold til denne type trening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slikt du lærer på kurs det og der blir det valgt meny til deg også, men jeg tror godt du bør ligge på mellom 16-1900 kcal pr. dag om du ønsker deg litt vekttap på sikt, og kanskje en 700 kcal mer om du bare vil holde en stabil vekt. Men det kommer jo også an på kroppstørrelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Xgodisjunkie

Jeg gikk inn på kalorikalkulatoren de har på "I Form" (iform.no?? Tror jeg) og sjekket hvor mange kalorier jeg må ha for å være stabil helt uten trening. (I mitt tilfelle ca 1900 kcal per dag)

 

Så ligger jeg ca på det inntaket, og fordi jeg trener såpass mye som jeg gjør (25 trimpoeng i uka i snitt) får jeg et kaloriunderskudd på ca 800 om dagen, og det ser ut til å funke fint for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...