Gå til innhold

Trene innsiden av lårene.


Gjest Ripley

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode tips til hvordan man kan stramme opp innsiden av lårene? Gjerne øvelser man kan gjøre hjemme, da jeg ikke har tilgang på treningsstudio med vekter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sumo knebøy. Brebent stilling ca 1.5 skulderbreddes avstand mellom beina. knær og tær peker srått ut over. Du skal være helt rak i ryggen (Tenk at du har en tråd i hode) bøy i knærne og strekk ut igjenn. Rompa skal ikke ut i lufta.

 

Denne skal du raskt kjenne tar godt på innsiden av lårene og du kan like gjerne gjøre den på stugulvet som på ett treningssenter. Kan være greit å se litt i ett speil så en ser at rompa forblir under korsryggen og at ryggen er rak. Men en må ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid smart å trene motsatte muskegrupper. (Mave/rygg, inn- og utsiden av lår, foran og baksiden av lårene osv) Eks. på andre øvelser kan være:

 

Ligg på siden og løft øverste benet forsiktig rett opp og senk forsiktig ned igjen.

3 x 15 repitisjoner. Samme øvelsen kan gjøres med å legge på belastning rundt anklene eller bruke strikk.

Samme øvelsen kan gjøres oppreist med å feste strikken i bordbeinet og flytte beinet ut fra siden. Motsatt ved å føre beinet i kryss foran det andre beinet.

Slik kan du også trene de store lårmuskelene ved å føre beina fram og tilbake.

 

Mulig jeg har uttrykt meg klønete. Det ligger sikkert noen øvelser inne på

trim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid smart å trene motsatte muskegrupper. (Mave/rygg' date=' inn- og utsiden av lår, foran og baksiden av lårene osv) Eks. på andre øvelser kan være:

 

Ligg på siden og løft øverste benet forsiktig rett opp og senk forsiktig ned igjen.

3 x 15 repitisjoner. Samme øvelsen kan gjøres med å legge på belastning rundt anklene eller bruke strikk.

Samme øvelsen kan gjøres oppreist med å feste strikken i bordbeinet og flytte beinet ut fra siden. Motsatt ved å føre beinet i kryss foran det andre beinet.

Slik kan du også trene de store lårmuskelene ved å føre beina fram og tilbake.

 

Mulig jeg har uttrykt meg klønete. Det ligger sikkert noen øvelser inne på

trim.no[/quote']

 

 

Jeg vet det, men på den treningsdvden jeg har blir det bare fokusert på utsiden av lårene, så det var derfor jeg lette etter noe å stramme opp innsiden med. :( Samme med armene, det er bare øvelser for biceps, så jeg må gjøre noe med triceps selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tenker slik.

 

Jeg har ikke sjøl sett noen av DVD-ene, men hørt fra andre at flere av dem er for ensidige. Det vises for få øvelser på samme muskelgruppe og glemmer nettopp det du er på jakt etter. Motsatt miskelgruppe.

 

Jeg har sansen for å gjøre flere øvelser med ball. Fordi man alltid er i litt bevegelse og får variasjoner med hver repitisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...