Gå til innhold

Kalorier og mat - må jeg øke inntaket?


Gjest nilleper
 Share

Anbefalte innlegg

Har regnet ut at jeg har et daglig energiforbruk på ca 2500 kalorier, og skal dermed spise ca 1900 kcal per dag. Men til vanlig spiser jeg en del mindre enn dette - rundt 1300. Og jeg går heller opp enn ned i vekt. Frustrerende! Hva bør jeg gjøre? Må jeg øke energiinntaket for å gå ned i vekt? Det føles jo helt feil..

 

Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet ut at jeg har et daglig energiforbruk på ca 2500 kalorier' date=' og skal dermed spise ca 1900 kcal per dag. Men til vanlig spiser jeg en del mindre enn dette - rundt 1300. Og jeg går heller opp enn ned i vekt. Frustrerende! Hva bør jeg gjøre? Må jeg øke energiinntaket for å gå ned i vekt? Det føles jo helt feil..

 

Takknemlig for all hjelp![/quote']

 

Jeg svarte deg på dette spørsmålet under en annen forumpost, hvor jeg skrev følgende:

 

Du burde kanskje prøve å spise litt mer, så du er sikker på at du får i deg nok energi hver dag, slik at kroppen din ikke går i sparebluss.

 

Prøv å hold deg på 18-1900 kalorier hver dag istede, og se hvordan det går noen uker framover. Jeg er ganske sikker på at vekten vil gå nedover, og husk å mål deg!!

 

Du trenger jo nødvendigvis ikke spise mer, selv om du må øke kaloriinntaket (om du synes det er ett problem, det syntes nemlig jeg). Det er bare å pøse på med litt mer pålegg til frokost og lunsj osv, så vil du se at du kommer fort opp i 18-1900 daglig.

 

Lykke til, vær tålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, øk matinntaket. Det er mot all logikk, men det er det som skal til. Da tror ikke kroppen din det er fare på ferde (sult på gang) og slipper på fettet i stedet for å holde på det. Sånn enkelt forklart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...