Gå til innhold

Ja grønnsaker


Gjest fru luna
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spiser mye grønnsaker og salater og la merke til at de ikke taes med i summen. Jeg kommer glatt opp i 100-200 kcal per dag i grønnsaker og bruker meny 2 (1600 kcal/dag) eller 1 (1300 kcal/dag). Jeg har kaloriforbruk beregnet etter ny formel som faller på i sonen felles for 2 og 1.

 

Hva er dere andres erfaringer - er det greit uansett kalorier fra grønnsaker? Prosentvis er det jo ganske mange kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den samme opplevelsen, kommer uten problemer opp i 300 kcal med grønnsaker hver dag. I følge kurslederen trengte jeg ikke å telle de, det var bare å hive innpå (yessss). Noen vil ha det til at man bruker mere kalorier ved forbrenning av grønnsaker enn man får inn - tsja...

Hadde lagt meg til mellom 1300 og 1600 etter forbrenningsformelen, men reduserte etter noen uker til 1300 fordi jeg ikke gikk ned så mye som forventet, og nå går det fint. Så om det er grønnsakene eller ikke gjør ikke så mye for meg - det er deilig å kunne spise uten å veie og telle, og om det blir 200 eller 400 kcal gjør til syvende og sist ikke så mye.

Så bare prøv deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lovende ut, Anna. Jeg har akkurat startet og har lagt meg på 1600 kcal per dag nå i starten + grønnsaker.

 

Jeg er ganske sulten ;^), så det er nok lurt å ta det gradvis som du foreslår. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...