Gå til innhold

Motivasjonsgruppe-ned 40 + uke 14


Gjest jomjom

Anbefalte innlegg

God morgen!

Nå er min veiing overstått - fremover, men ikke akkurat med stormskritt. 200 gram - og 2 cm rundt livet!

Jeg fikk en god del trimpoeng i går, og har fått skrittelleren min til å oppføre seg pent - dvs stemme med f.eks. avtanden på kartet...

Så jeg er optimistisk for uken som kommer, ønsker dere alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel ikke tatt påsken for tidlig?

Jeg har gått opp 400gr ;)

Selv om jeg har over 20 trimpoeng. Så nå begynner jeg å bli lei av og vente på dette såkaldte "vektslippe"..

Utålmodig jeg :P

 

Men håper det går bedre med dere andre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Jeg er her, men greier ikke å følge kurset, så jeg er veldig deppa om dagen. Jeg er kjempematlei, og har ikke lyst til å lage mat i det hele tatt. Spesiellt middag.

 

Jeg trenger så absolut motivasjon.

 

Jeg holdt meg på det samme forrige uke, så har er ikke humøret på topp. Men dette er typisk meg, jeg er kjempemotivert, og så skjærer noe seg, og jeg er tilbake i den gamle tralten. Jeg irriterer meg over at jeg startet denne linken så positiv, og så er jeg den som ikke greier å fullføre. Jeg henger imidler tid med videre, så får vi se hva våren og sommeren bringer.

 

Det eneste som faktisk er positivt, at jeg prøver å gjøre andre livsstilsendringer. Går oftere til butikken, går tur i helgene etc. Men vektnedgang er i hvertfall langt unna.

 

Det ser svart ut - men det er en veldig lang tunell fram til lyset.

 

Hjelp meg jenter!!!!! Jeg trenger backup!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal skrive jeg.......men det er jo som du sier veldig positivt at du trimmer da ;)

Nå kommer påska og da får du et avbrekk i den vanlige hverdagen kanskje det hjelper deg til og komme inn på rekk kurs igjen :P

Er jo ikke så veldig poitiv selv da siden jeg går opp så det er sikkert noen andre som har noen glimrende forslag :)

 

Stå på videre ivertfall, selv om det går skeis en dag så start på ny neste dag. Ikke gi opp det blir bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......det er mitt råd. Før var jeg sånn at om jeg hadde skeiet ut en dag gjorde jeg det like godt resten av uka. Led av "begynne-neste-mandag-syndromet" i mange år. Nå er det slutt på det, hver dag er viktig og da går det sakte men sikkert nedover. De ukene jeg står stille tenker jeg at det er bra også, for de siste årene har jeg jo gått jevnt oppover. Dessuten blir man likevel sunnere når man trimmer. Stå på og ikke gi opp!!!! så kommer det nok til å både ordne og fikse seg etter hvert!!!!!!! (Tralala......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her' date=' men greier ikke å følge kurset, så jeg er veldig deppa om dagen. Jeg er kjempematlei, og har ikke lyst til å lage mat i det hele tatt. Spesiellt middag.

 

Jeg trenger så absolut motivasjon.

 

Jeg holdt meg på det samme forrige uke, så har er ikke humøret på topp. Men dette er typisk meg, jeg er kjempemotivert, og så skjærer noe seg, og jeg er tilbake i den gamle tralten. Jeg irriterer meg over at jeg startet denne linken så positiv, og så er jeg den som ikke greier å fullføre. Jeg henger imidler tid med videre, så får vi se hva våren og sommeren bringer.

 

Det eneste som faktisk er positivt, at jeg prøver å gjøre andre livsstilsendringer. Går oftere til butikken, går tur i helgene etc. Men vektnedgang er i hvertfall langt unna.

 

Det ser svart ut - men det er en veldig lang tunell fram til lyset.

 

Hjelp meg jenter!!!!! Jeg trenger backup!!!![/quote']

 

 

Hei !! Alle kan vi bli lei av og til, og mat lei like så, jeg har det på akkurat samme måten innimellom, men da gjelder det å se det positive i ting, og som du selv skriver er at du prøver å gjøre andre livstilsendringer og at du trimmer litt ellers, det er jo kjempe positivt, er sikker på at du etter hvert vill klare dette, ved å ta tiden til hjelp. En annen ting er å prøve å tenke på noe annet en slanking, prøv å tenke på noe annet positivt, finn på noe så skal du se at etter hvert vill det bli bedre. Stå på , dette vill du etter hvert klare.

 

Hilsen Evelyn. ( som føre blogg hver uke om hvordan det går med meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......det er mitt råd. Før var jeg sånn at om jeg hadde skeiet ut en dag gjorde jeg det like godt resten av uka. Led av "begynne-neste-mandag-syndromet" i mange år. Nå er det slutt på det' date=' hver dag er viktig og da går det sakte men sikkert nedover. De ukene jeg står stille tenker jeg at det er bra også, for de siste årene har jeg jo gått jevnt oppover. Dessuten blir man likevel sunnere når man trimmer. Stå på og ikke gi opp!!!! så kommer det nok til å både ordne og fikse seg etter hvert!!!!!!! (Tralala......)[/quote']

 

Hei !! Helt enig med deg, det å ta en dag av gangen er vell egentlig det beste rådet. Det var ett kjempe godt råd, som jeg selv også bør begynne å tenke på av og til tror jeg.

 

H. Evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det ingen veiing. Massevis av møter og rapporter som skal være ferdig før påske og dermed rakk jeg rett og slett ikke kurset. Jeg regner heller ikke med noe særlig nedgang denne uka med vektslepp sist uke og en kropp full av MENS. Føler meg 5mnd på vei, full av vann og kjennes ut som bly. Sjelden jeg har kjent det sånn, men kanskje er det slik at man får mer kontakt med kroppen sin etter man har gått ned i vekt og kjenner på syklusene bedre enn før. I hvertfall kjennes det slik ut for meg. Har vært i dårlig form de siste dagene og da blir matinntaket ELENDIG. Skulle jo tro man ble glad når man ikke har fått i sg mer enn 800 - 900 kalorier, men til meg er det KRISE. Så nå er jeg igjen igang med å spise meg opp til minst 1700 . DU verden for et luxusproblem!!!!

 

Kjære kjære Ellen. Æ ønske deg all mulig motivasjon til å få igang det du ønsker deg. Men som du sier du har jo gjort noen forandringer allerde. Vær fornøyd med de små stega og ta et til neste gang:) Du var i hvertfall min viktige årsak til at jeg kom igang i januar iår ;) Ønsker deg VELDIG lykke til:)

 

Stor klem fra Tirben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Motivasjonen svinger sikkert for oss alle, men det er forbasket tungt når den er borte det er ihvertfall sikkert! Er enig med medsøstrene i at det er viktig å se det positive i hverdagen og i å ta en dag av gangen.

 

For meg er det viktig å sette meg delmål som det er mulig for meg å nå. Store hovedmål skyver jeg bevisst bort. Delmålene er sånn at det er en overveiende sjangse for at jeg skal lykkes og få måloppnåelse. Det er viktig for oss alle! Jeg tror at vi alle har mye å lære når det gjelder å sette realistiske delmål for oss selv. Vi skal ikke forvente av oss selv at vi skal være så forbasket flink og vellykket hele tiden. Vi må gi oss selv lov til å gjøre "gale" ting innimellom og godta at vi ikke får til i perioder. Dette er noe vi må ta med i betraktning når vi setter mål for oss selv eller andre.

 

Alle vi i dette forumet skal ned mange kilo og vi kommer til å holde på leeeeenge før vi er i mål, i løpet av denne tiden skal vi leve og være mennesker, noe som betyr at det ikke går på skinner hele tiden, det er kjipt, men gi det litt tid, så vil det som regel gå bedre etter litt tid. Det er enkelt å si det, men vanskelig å gjenomføre når man sitter midt oppi smørja, men det er viktig ikke å gi opp. Det er en klisje som sier at det er lys i den andre enden av tunnellen, det er etter min erfaring en klisje med mye sannhet i seg. Det kan være vanskelig til tider å se lyset, men det er der som regel, det er bare om å gjøre å henge på til man ser det. Ikke gi dere, Se det som er positivt. Ellen, du gjør akkurat det når du sier at du har bedrevet en del livsstils endringer med å gå tur, det er jo kjempe positivt, både at du går og at du ser at det er bra for deg selv om vekta kanskje ikke går ned for tiden. Klip deg fast i det som er bra akkurat nå og si til deg selv at det er flott at jeg klarer å gjenomføre dette selv om jeg har det trasig nå. Videre syns jeg du er målrettet som skriver hva du tenker og føler her på tråden og ber om motivasjonshjelp. Du er konstruktiv selv om du kanskje ikke ser det så tydelig selv akkurat nå. Jeg har tro på at du kommer til å komme over denne kneika, og at du kan trekke erfaringer av den motgangen du opplever nå.

 

Kline, 400g opp er ikke moro, men fortstetter du med det du har startet vil det snu før eller senere.

 

Tirben, den mensen er noe dritt, men det er nå bra at den kommer å da......

 

Skulle ønske at jeg hadde noen kloke ord som kunne fikse alt slik at alt ble bra i en fei, men det eneste jeg kan si er at jeg tenker på dere og håper at det komme bedre tider snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Ned 1,1 kg i løpet av de to siste ukene (hadde ikke kurskveld sist uke- ingen veiing). Har hært utrolig sulten, i alle fall siste uka, så jeg har ligget i overkant på anbefalt energiinntak. Måtte derfor øke trimpoengene det jeg klarte. Var nok det som "berga" meg:-)

 

Jeg har fått låne en pilates video, så nå skal den prøves ut. Ser vanskelig ut, men det har visst god effekt, så det er bare å sette igang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her' date=' men greier ikke å følge kurset, så jeg er veldig deppa om dagen. Jeg er kjempematlei, og har ikke lyst til å lage mat i det hele tatt. Spesiellt middag.

 

Jeg trenger så absolut motivasjon.

 

Jeg holdt meg på det samme forrige uke, så har er ikke humøret på topp. Men dette er typisk meg, jeg er kjempemotivert, og så skjærer noe seg, og jeg er tilbake i den gamle tralten. Jeg irriterer meg over at jeg startet denne linken så positiv, og så er jeg den som ikke greier å fullføre. Jeg henger imidler tid med videre, så får vi se hva våren og sommeren bringer.

 

Det eneste som faktisk er positivt, at jeg prøver å gjøre andre livsstilsendringer. Går oftere til butikken, går tur i helgene etc. Men vektnedgang er i hvertfall langt unna.

 

Det ser svart ut - men det er en veldig lang tunell fram til lyset.

 

Hjelp meg jenter!!!!! Jeg trenger backup!!!![/quote']

 

Hei Ellen! Jeg syns du er flink! Andre livsstilsendringer; som gåturer osv er like viktig(!) som å følge ett spesielt program. Motivasjonen mister vi desverre fort; sammen med viljestyrken- rett og slett fordi vi ikke kan løse våre vektproblemer med disse. Gang på gang setter vi i gang på nytt; med full motivasjon og iver- går ned noen kg- blir lei(!)/umotivert- og går opp igjen. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å kjøpe boken til DR PHIL- ALDRI MER VEKTPROBLEMER! Der er det 7 nøkler å jobbe seg igjennom:

1. å tenke riktig

2. å helbrede følelser

3. ufeilbare omgivelser

4. mestre mat og impulsspising

5. langsomme kalorier

6. Bevist mosjon

7. Støttekrets

- Dette er som en arbeidsbok; ikke slik "tenk deg slank" bok, men her må du aktivt jobbe med deg selv. Jeg er blitt glad i denne boken, og har startet å jobbe med "nøklene". Uansett lån den på bibloteket først å se om du liker den. Ønsker deg lykke til:)

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med tips om bok Trinny! Den skal jeg låne på biblioteket. Dr. Phil pleier jo ofte å ha noen enkle, men interessante og effektive løsninger.

Måtte dere alle ha en god og positiv dag!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg jenter!!!!! Jeg trenger backup!!!!

Selv om du er av oss som gjerne vil ned mange kilo, handler det vel om helse og velvære også! Og livsstilsendringene du gjør bidrar jo positivt (selv om jeg skjønner at du ikke føler velvære akkurat nå). En halvtime mosjon hver dag gir STOR helsegevinst. Nå står påsken for døra, med fri og muligheter til ekstra turer. Kanskje noen ekstra fristelser - men det høres ikke ut som det er ditt store problem.

Jeg tror det blir godt med litt fri!

Jeg spiser litt for mye, og for lite av det er G - en gulrot og en liten tomat er ikke nok... Men jeg kommer meg opp på sykkelen hver dag, og jeg FØLER meg litt lettere, selv om vekta står nokså stille.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Takk for så mange fantaskstisk fine svar alle sammen. Skal si jeg så absolutt fikk et spark i baken.

 

I dag har jeg faktisk spist allt "etter boka", ¨så det er jo bra.

 

Nei da. Jeg gir ikke opp.

 

Trinny - Jeg har lenge hatt lyst til å låne/kjøpe denne boken. Så jeg har bestemt meg for at i steden for en påskekrim/blader blir det kjøp av denne boken til å lese i.

 

Har vært i praksis/jobbet på legekontor denne uken, og det har vært så deilig å måtte forholde seg til arbeidstider igjen. Det er slitsomt å kjøre 14 mil. om dagen for å komme dit, men jeg trives veldig godt. Der får jeg i hvertfall kredit for at jeg gjør en god jobb. Så da føler man seg også litt mere verd. Ikke det at jeg føler at jeg ikke er verdt noe, men jeg er vant til å jobbe, faller fort ut i å "ikke gjøre" noe hvis jeg ikke skjerper meg.

 

I dag skinner solen, og jeg håper den holder seg i påsken. Skal skrive 3 store oppgaver Mandag-onsdag, men har bestemt meg for at jeg skal ut minst en 1/2 time på tur i løpet av dagen.

 

Nå skal det gjøres lekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Da har jeg kommet meg på plass i Tromsø. Har ennå ikke nett annet enn på jobb, men men. Trives både i jobb, hus og i by!!!

 

En liten rapport fra min veiedag... ned 11, 3 kilo nå... på ca 8 uker. HERLIIIIG!!!

 

Kjøpt ny jakke, og ned hele 2 størrelser. Fant også noen gamle bukser under flyttingen som ikke har passet på et par år... Skikkelig artig!!!

 

Stå på folkens... kommer sterkere tilbake.

 

 

Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Kjempe resultat da! 11,3 kg, ny jakke og nye gamle bukser i ny by! Bare flott! Glad du trives i den nye jobben og leiligheten. Snakkes mer senere! Veiedag i morgen, spennende. Håper jeg bikker 10kg, denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevnt og trutt. Hadde veiedag på mandag, ned 1,1 kilo og 12,1 til sammen. Rart egentlig, jeg følte i grunnen at jeg burde ha lagt på meg, og kroppen føltes veldig tung. Når jeg har vært flink går det tregt, og når jeg ikke er så flink så går det utrolig fort. Hmm... ikke det at jeg kaster i meg nei mat, men jeg blir fort litt slurven med å veie, og spiser nok litt mer enn jeg burde noen ganger. Uansett, er veldig fornøyd!!

 

Godt at du har fått tilbake motivasjonen Ellen. Jeg har og vært inne i en litt tung periode, men takket være alle innleggene jeg leste her klarte jeg å komme igang igjen. Jeg forstod at andre har det akkurat på samme måte, og det hjelper. Det er også inspirerende å lese om hvordan andre her går ned i vekt! Vi må ikke gi opp!!

 

Merete; du forsvinner jo!! Er det ikke herlig!! Gratulerer med ny jakke, neste gang blir det boots på deg!!

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dara hjem på påskeferie i morgen(torsdag), og vil da ikke ha tilgang til internett. Ville bare gi beskjed slik at dere vet at jeg ikke har gitt opp!

 

Vil ønske dere alle lykke til i påsken, og selvfølgelig god påske, så snakkes vi etter påsken!

 

Og til mammacita, tusen takk for hjelpen med den formelen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Har nådd det første målet mitt, har bikket 10kg! Gikk ned 400g denne uka, ikke så mye, men det gikk riktig vei. Midja krympet med 4 centimeter! Målte flere ganger for å være sikker! Kanskje stønneøvelsene (styrketrening for magen) begynner å hjelpe?

 

Ha en fin dag alle sammen og god påske til dere som reiser bort på påskeferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rundet 20 trimpoeng og blir noen til i helga, så dette håper jeg gjør nytte. Blir spennende og se hva vekten viser på mandag.....håper den har bestemt seg for og gå nedover.

Så får dere ha en go helg alle sammen .....(måtte jo skrive noe så vi kom litt lenger opp på listen ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen

Så flott med alle trimpoengene, Kline! Du må vel nesten passe på at du ikke spiser for lite nå!

Jeg har sneket meg på vekten i dag, selv om det er i morgen som er veiedag. Vet at det kan medføre skuffelser, det kan jo variere fort. Iallfall var det gledelig nå, litt ned, ikke mye, men mer enn de siste ukene. Spent på i morgen. Får være flink å gå og sykle litt i dag, og ellers passe på inntaket.

Jeg hadde en - i forhold til før i tiden - nokså enkel lørdagskos, ett glass rødvin, kanskje to dl, og så måtte jeg ut om kvelden og kjøpe en sjokolade. Men denne gangen ble det den minste og mørkeste sjokoladen jeg fant - Bocca på 55 gram. God var den også! Sammen med en del for mye kjøtt ble det litt over 2000 kalorier.

Kommer ikke nærheten av dine trimpoeng, Kline, men jeg har iallfall klart et gulleple i uken. Over påske skal jeg prøve Pilates - en time alene for meg. Kjempedyrt, men jeg håper det blir verdt det! Jeg har forstått det slik at når man lærer det, er det noe som er lett "å ta med seg" - hjem på stuegulvet, f.eks. Det er enormt dyrt, da. Et treningssenter rett i nærheten har også et kjemepgodt tilbud nå, 300 kr måneden med ett års bindingstid - og 295 i innmelding. Det høres da veldig bra ut? Det å binde seg kan jo være en dytt til å komme seg dit også.

På gjensyn i forumet i neste uke, spent på å se hvordan det går med dere - oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo med på det overvektsopplegget i Stavern og der trener vi jo 2 ganger pr dag 3 ganger i uka. Og i tillegg til det jeg trener hjemme så blir det plutselig MASSE trimpoeng :P

Men vekten går alikevel oppover.......for no dritt ;)......blir interesant og se i morgen nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...