Gå til innhold

Øke forbrenningen?


Gjest Geoje
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har en forbrenning som er helt ute og kjøre.

 

Jeg trener mye, synes jeg spiser rimelig normalt bra med fiber og grønnsaker, men har store problemer med å få vekten til å vise riktig vei - altså nedover.

 

Om jeg ikke er MEGET påpasselig så fyker den i været. Jeg synes det er trist om jeg må leve livet helt uten noen former for "det søte liv" der man kan ta seg en sjokoladebit til kaffen eller litt chips eller peanøtter med en glass vin på lørdagskvelden. Sånne småting.

 

Noen generelle tips til å få forbrenningen opp? Min mann er tynn som en strek, spiser akkurat hva han vil og går heller ned enn opp. Han trener mye (sykler 1-2t 4-5 ggr i uka) pluss at han har en aktiv jobb, men han var slik før han begynte i denne jobben og med så aktiv trening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye og hvordan spiser du i løpet av dagen da? Altså hvor ofte?

 

Mat hver 3 time. Nok kalorier, reglemessig trening, nok vann må være det viktigste.

 

Du kan i tillegg.

Krydre maten godt. Chili og cayennepepper er gode krydder syns jeg ihvertfall. Finnes jo mange flere sterke også.

 

Grønn te sies å øke forbrenninga. Snakker ikke drastisk økning her. Kjøp deg det i løsvekt (med smak) og kos deg med et par store kopper om dagen. Det er en som heter gresshoppe (appelsin og jordbær) som er veldig god. Eple og kanel teen også.Husk å ikke trekke den for lende for da blir den bitter og ekkel.

 

Morratur. Har du muligheten for en liten tur om morran på tom mage skal visst det være supert for forbrenninga.

 

Funker ikke noe av dette så ta en tur til legen å få sjekket stoffskiftet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...