Gå til innhold

skal i 60 års lag, hjelp


Gjest hegemor
 Share

Anbefalte innlegg

Var i 75- års dag forrige helg ,hvor vi førsr spiste ute også varhjemme å drakk kaffe, vin, spiste kake osv. Hadde da ikke spist middag før vi dro men ellers det andre jeg skulle. Koste meg, uten å tenke så mye over hva jeg spiste, men bare ett kakestykke litt baylies osv. Hadde alikevel gått ned 1.4 kg denne uka. Så kos deg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis altfor lite tidligere på dagen, da vil du ende opp med å spise altfor mye på kvelden siden du er veldig sulten. Men du kan jo velge litt kcal-fattig mat som metter godt, firberrike knekkebrød med kcal-fattig pålegg (kokt skinke feks) tidligere på dagen.

 

Tapas er ikke det verste du kan spise, ta endel grøntfor, velg kokte/saltbakte poteter framfor stekte, spis gjerne spekeskinke (lite fett, men endel salt så ikke gå på vekta) og sjømaten (vanligvis mindre kcal) og spis lite aioli (litt er lov, er jo hjertevennlig olje i det), heller mer av feks. tomatsauser som inneholder mindre kcal. Og forsøk å holde deg sånn ca innenfor hva du bruker å spise til middag. Stopp i tide! Og ikke spis for mye av det (altfor gode) lyse brødet de vanligvis serverer til. Drikk mye vann, det fyller opp magen og gjør at du ikke overspiser, og spis sakte. Tillat deg selv etpar tynne stykker kake, og kos deg!

 

Man kommer alltid til å komme innom slike anledninger resten av livet så det er viktig å kunne kose seg litt, men med måte. Det er måtehold som er viktigst her! :( Lykke til!

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenkt å spise både tapas og litt kake' date=' men er det lurt å minske de andre måltidene litt, eller blir det galt uansett??[/quote']

 

 

 

Tusen takk får gode råd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...