Gå til innhold

frukt/grønnsaker


Gjest blue78

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

200 kcal frukt per dag er hva som er nevn her inne, jeg spiser mer enn det hvis jeg inkluderer bær.

 

Du kan spise fritt av det meste av grønnsaker, men begrenset at poteter, erter, linser, bønner, mais og andre "kaloritette" grønnsaker med mye stivelse. Siden jeg ikke deltar på kurs kan jeg ikke reglene i detalj - varierer etter hvilken meny du følger. Jeg har spist fritt av alt av grønnsaker som jeg liker (men jeg liker ikke bønner eller linser) og av erter spiser jeg bare sukkererter og fersk mais spiser jeg ikke så ofte. Poteter, ris eller spagetti spiser jeg bare 50g - det er mindre enn anbefalt, men erstatter heller med grønnsaker. Du kan spise utrolige mye deilige grønnsaker uten at det blir mange kalorier av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser så mye grønnsaker jeg bare orker, inkl mais. Det eneste jeg veier og er forsiktig med er avocado. Det er fett og har masse kalorier i seg. Men sundt og godt!

 

Jeg spiser i grunnen så mye frukt jeg vil også. Spiser det som mellommåltider. Selv om det er litt kalorier i frukt, mener jeg det er en viktig del av et sundt kosthold og derfor skal man frotse i det. Det er jo tross alt bedre å spise en klase druer for mye enn en sjokolade...

 

Jeg har gått på flere kurs og har sagt min mening til kurslederen og de sier ikke så mye til det. Går kanskje litt sagtere ned i vekt, men hvem har det vel så travelt... (ehhh...)

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...