Gå til innhold

Nutrilett, bra eller dårlig?


Gjest Faith
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt til å prøve ut milkshake og meal-bar fra Nutrilett. Er det noen som har erfaring fra dette produktet? Noen som anbefaler et annet liknende produkt enn Nutrilett? Det er første gang jeg -SLANKER- meg, jeg har alltid prøvd å trene mye og spise sunt, men uten hell, så prøver noe nytt som forhåpentligvis vil fungere hvertfall til sommeren. Noen som vil dele side erfaringer?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley
Jeg har nå tenkt til å prøve ut milkshake og meal-bar fra Nutrilett. Er det noen som har erfaring fra dette produktet? Noen som anbefaler et annet liknende produkt enn Nutrilett? Det er første gang jeg -SLANKER- meg' date=' jeg har alltid prøvd å trene mye og spise sunt, men uten hell, så prøver noe nytt som forhåpentligvis vil fungere hvertfall til sommeren. Noen som vil dele side erfaringer?:D[/quote']

 

Har ikke prøvd det selv, men alle jeg har snakket med som har prøvd ulike pulverkurer har gått raskt ned i vekt, og så rast like fort opp i vekt etter at kuren var ferdig. Har mere troen på en sakte vektnedgang, da er det lettere å holde seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverkurer kan jo være en bra starthjelp, men du bør kanskje regne ut kaloriiinntaket ditt på en vanlig uke nå, slik at du vet hva du bør kutte ned etter du er ferdig med pulverkuren. "Vanlig" mat inneholder jo ofte så mye flere kalorier enn vi kan tenke oss, og jeg tror det er grunnen til at man går kjapt opp etter en pulverkur. I tillegg er det vel lett å falle i den "nå har jeg vært flink å drukket pulver så nå fortjener jeg noe godt"-fella. Derfor kan det jo være greit å ha en plan for vektstabilisering etter endt kur. Prøv å regn ut kaloriinnhold for en vanlig dag nå, i arbeidsboken på GR, så ser du hva du gjør nå og hva du kan legge om på.

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Februarmamsen

Da jeg bestemte meg for at her må noe gjøres, så kjøpte jeg meg en boks med sjokolademilkshake. Jeg bruker de enten om jeg blir godtesyk eller som et lite mellommåltid.

Kan ikke si at det smakte godt første gangen jeg smakte, men jeg syns de er gode nå når det er sjokolade jeg sulter etter!! -Og så metter de utrolig nok litt i magen.

>Jeg ville aldri ha gått på en slik kur med kun shake.. Da hadde jeg vært redd for å klusse til forbrenningen. Så å si alle går opp igjen når de skal begynne med vanlig mat...

 

For min del er dette veien mot en livsstilsendring, og da er første mål å kunne klare seg uten godteri i hverdagen samt å kunne spise sunn mat og gå turer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinnie

Jeg prøver å gå litt ned i vekt ved hjelp av "vanlig", sunn mat. Men de Nutrilett-barene (med smak av sjokolade, peanøtter og karamell) er utrolig gode. Jeg pleier å bruke dem som et slags substitutt for sjokolade i helgene. Hvis resten av familien sitter og gumler i seg hauger med smågodt, tar jeg meg en Nutrilett bar.

 

Den har vel en ca 220 kcal, og i forhold til vanlig sjokolade sparer en jo enorme mengder. Smaken kan egentlig ikke sammenliknes med ordentlig melkesjokolade, men når man først slanker seg, er den et godt alternativ. Den metter litt, men jeg ville ikke brukt den som det den annonseres som, nemlig måltidserstatter, for man blir fort sulten igjen (og tro meg, spiser man for mange på en gang blir man KVALM!!!)

 

Kjenner mange som har prøvd å gå ned med Nutrilett, men de blir fort lei av det. Jeg ville mye heller prøvd meg med å kutte ned inntaket av mat, og spise sunn mat. Hvis man bare organiserer måltidene sine, er det ikke egentlig så uoverkommelig :D Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvd meg på nutrilett bar med et resultat på -10 på 3 mnd.

Mulig at jeg gikk så mye ned pga at det ble stor forandring, da mener jeg at jeg spiste faktisk annen hver time. Startet med Muslibar, frukt, muslibar eller annen type, 2 frukt, vanlig middag men liten posjon og noe frukt/grønnsaker evnt. knekkebrød til kvelds.

Drakk masse, men det var å spise hver annen time som var resultatet.

 

1 år senere var riktignok 2 kg oppgang, men -8 var jo heller ikke dumt.

 

Har prøvd pulver før- men svimte av. Ble alt for lite næring.

 

Av veske drakk jeg vann, pepsi max (er jo en pepsi maxo man ;-) ) og te.

 

Er vært å prøve, brukte denne kuren i ca 2 mnd så gikk jeg over til å telle kalorier til de 4 måltidene utenom middag. ca 220 pr måltid utenom frukt som jeg beholdt som mellommål. Fungerte utmerket.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Jeg bytter ofte ut lunsjen med en Nutrilett-bar. Det er ikke så ofte jeg rekker å ta med matpakke og lunsjen på jobben er alt annet enn et sunt alternativ.

 

Det fungerer veldig bra for meg. Spiser frukt og litt nøtter (usaltede) i løpet av arbeidsdagen og føler meg aldri sulten.

 

Går ned ca. 1 kg i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenska

synes jeg.

Hva inneholder en Nutrilett bar i kalorier? Ca 200 om ikke jeg husker helt feil. Da metter det mer i magen å spise to brödskiver med pålegg og kanskje til og med et eple ved siden av.

Tror det er veldig lett å lure seg selv med pulverkurer og diverse "sunne" måltidserstattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
synes jeg.

Hva inneholder en Nutrilett bar i kalorier? Ca 200 om ikke jeg husker helt feil. Da metter det mer i magen å spise to brödskiver med pålegg og kanskje til og med et eple ved siden av.

Tror det er veldig lett å lure seg selv med pulverkurer og diverse "sunne" måltidserstattere.

 

Nutrilett bar et godt alternativ når en ikke har knekkebrød eller andre sunne alternativer tilgjengelig! :rolleyes:

 

Men det er nok langt fra sunt å bytte ut alle måltider med Nutrilett bar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på torsdag med Noka sjokolademilkshake til frokost, nutrilett browniebar til lunsj og vanlig, sunn middag + et måltid til, enten bar eller brødskive. De to første dagene var jeg litt godtesugen, men det har jeg ikke vært nå siden og det er ganske uvanlig til å være meg så jeg er super fornøyd. Ikke særlig sulten er jeg heller. Jeg vet jeg bar må passe på å få ca. lik mengde kalorier etter dene kuren for det er jo ikke dette jeg vil spise hele livet. Jeg vil jo klare å få en sunn, god livsstl så jeg håper det går rette veien:D

Jeg tvinger hvertfall meg ikke i noe jeg ikke vil ha og så lenge jeg ikke gjøre det er jeg fornøyd! Har gått ned 2 kg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg syntes den var god i begynnelsen. Veldig mettende. Men nå syntes jeg den er litt kvalmende. Den er så tjukk. Og jeg drikker den bare på morgenen (til nå har jeg gjort det hvertfall) og jeg forsover meg ofte, så jeg bare heller den end så fort som mulig og da er det like før den kommer opp igjen for å si det sånn. Har du smakt vanilije eller jordbær? Lurer på om jeg skal prøve de, kanskje de er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingeling84

Hei

 

Jeg har pleid å bytte ut kveldsmaten på lørdager med en Nutrilett Brownie Bar. DEn smaker kjempegodt og gir en skikkelig lørdagsfølelse også :)

 

Dessuten funker det bra hvis man er på farten og ikke har noen andre alternativer enn pølse og McDonalds....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest Isabelle

De nutrilettbarene inneholder jo sukker..Litt kjipt

 

Men nå har det kommet noen barer fra Nutrilett med lav GI, altså den inneholder ikke sukker. Den ene ser jo ut som en vanlig bar, bare at det har litt "flytende" karamell inni.

 

Så, skeptisk til de vanlige barene ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Eg brukar Nutrilettbars som redningsplanke når eg er veldig godtesjuk i kvardagen. Den inneheld ikkje berre tomme kaloriar som ein vanleg sjokolade. Den har 14 g protein, så eg føler eg et noko sunt. Har ikkje dårleg samvittighet for den!!

 

I helga unnar eg meg vanlig snop/sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

En sjelden bar som "godteri" er vel bra, men ellers ville jeg unngått disse så fremt jeg ikke var veldig overvektig og skulle opereres (da anbefales veldig kalorifattig diett i et par uker for å bli kvitt fettet i leveren [alle stekt overvektige lagrer fett i leveren] - gjerne nutrilett som gjør det lett å beregne kaloriene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest ingaiskaffi

Jeg skjønner ikke at noen av dere velger å erstatte måltider med barer og pulverkurer osv. Det er mye lettere å sprekke i en slankekur hvis den blir så ulik et vanlig kosthold. Dessuten er det lettere å holde vekten dersom man går ned med sunn mat, trening og ikke altfor fort. Jeg er enig i at nutrilett o.l er lurt å benytte som lørdagskos, eller hvis man ikke har noe annet tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikk ned 15 kilo for noen år siden med nutrilett og gikk opp igjen 20 kilo da jeg begynte å spise igjen...Fysj det er så innmari stygt!!!! Jeg klarer ikke den dag i dag å drikke oboy, brekker meg nesten bare ved tanken..

 

Nei, sunn mat og trim, det hjelper!!!:(

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...