Gå til innhold

Overskudd i hverdagen


Gjest Nitan
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan henter man overskudd på slutten av dagen, når man jobber full jobb, henter barn i barnehagen, drar hjem og lager middag, rydder, er litt sammen med barna, så er det legging. Jeg er så sliten på slutten av dagen, at jeg vet ikke hvordan jeg skal få samlet krefter og motivasjon til å gå på trening, eller bare gå meg en tur. Klarte for 2 år siden å gå ned 15 kg, men da var jeg sykemeldt og gikk hjemme. Jeg trente 3-5 dager i uken og synes det var kjempegøy, men nå får jeg det ikke til lenger. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en plan, og kan det virke som døgnet har for mange gjøremål og for få timer er dette noen forslag som på en måte ikke tar noe tid!

 

Spør på jobben om å få lov til å bruke en halv time 3 dager i uka. Argumenter i fleng! Gå tretten minutter vekk, snu og gå tilbake. Bruk en våtserviett til å freshe deg opp litt etterpå!

 

Snør på deg gode sko i det unga får nattakosen og kom deg en liten tur ut før sofan tar deg! Et kvarter hver kveld holder kanskje i begynnelsen/ eller er det bedre for deg om morgenen.

 

Evt. parker ti minutter vekk fra barnehagen og gå til fra, unga har bare godt av og være med... kan være litt slitsomt, hvis de små er slitne.

 

Good Luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest tvillingmamma

Jeg sliter med akkurat det samme. Det som fungerer for meg er å ta trimmen på veien hjem fra jobb for når jeg først er kommet meg innenfor døren hjemme så kommer jeg meg ikke ut igjen.

 

Det forutsetter imidlertid at du har en partner som kan hente ungene og lage middag. Jeg er fornøyd hvis jeg klarer 1-2 ganger i uken, og mannen min har mye bedre samvittighet hvis han må jobbe sent ;-)

 

Litt er bedre enn ingenting!

 

Hvis du er en morgenfugl så kan du kanskje ta trimmen om morgenen før de andre er altfor våkne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller også sammen i sofaen når junior er i seng oppvasken er tatt og ser på det som ganske urealistisk at jeg kommer meg avgårde på treningssenter etter det. Det jeg gjør er å prøve mest mulig å inkorporere aktivitet i hverdagen. Jeg går til og fra jobb (hvis ikke det er mulig for deg kanskje du kan parkere lenger unna enn vanlig), og prøver å få med hele familien ut på tur i helgene. Er fornøyd med det jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...