Gå til innhold

I samme båt!?


Gjest Lillipilli
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lillipilli

Hei,

 

Er en jente på 24 år som er knappe 160 og nå har planer om å komme meg ned til 50 kilo, gjerne et par kilo under der også :( Tror jeg nå er på rundt 66... Er det noen som har noen veldig gode råd til meg, så hadde det jammen meg vært supert!! :)

 

Hilsen Lillipilli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Er en jente på 24 år som er knappe 160 og nå har planer om å komme meg ned til 50 kilo, gjerne et par kilo under der også :) Tror jeg nå er på rundt 66... Er det noen som har noen veldig gode råd til meg, så hadde det jammen meg vært supert!! :)

 

Hilsen Lillipilli[/quote']

 

Thja, gode råd er det vel endel av :)

 

-Tid! Ting tar tid! Du har sikkert brukt noen år på å legge på deg, og du vil også bruke tid til å ta det av deg igjen! Men ikke gi opp, sett deg små delmål og belønn deg selv når du når de (ikke mat! men frisørtime/sko/nye klær/noe annet du ønsker deg er en schläger)

 

-Spis nok! Finn ut hvor mye du forbrenner (det er utregningsformel liggende rundt på forumet), og legg deg ca 500-800 kcal under dette (etter at trening er trukket fra), da vil du gå ned ca 500-800 gram i uka, som er omtrent det

 

-tren, finn noe du liker å gjøre er det samme om det er lagsport, trening på senter, gåturer eller du bestiller en treningsvideo, så lenge du beveger deg! Øker forbrenninga og gir deg mer overskudd! I tillegg så kan du spise litt ekstra om du trener, og for deg som er såpass lav kan nok dette være ganske viktig.

 

-Drikk masse vann & grønn te: begge deler er vanndrivende! Og grønn te er sagt å øke forbrenninga (og for mitt vedkommende så får jeg mindre søtsug)

 

Og husk at det ikke er en slankekur men en livsstilsending, legg opp til et opplegg du klarer å følge også etter at du er "ferdigslanka". Altså; dersom du ikke klarer å se for deg et liv uten sjokolade, så lær deg å spise dette i mindre doser (selv om det kan være greit å holde seg unna i begynnelsen dersom man er vant til å spise mye, få ned sukkerinntaket slik at man ikke "craver" sjokolade like mye)

 

Lykke til i hvertfall. Er mye informasjon på denne siden og rundt om på nettet. Jeg har selv ikke tatt et kurs hos GR, men dersom du tror du trenger hjelp og har tid etc så kan det nok anbefales :) (mer om kurs etc må nesten andre fortelle om ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillipilli

Takk for gode råd! Men jeg tok meg selv i en stooor feil når jeg skerev innlegget i sted! :( jeg veier ikke 66 kilo, men 56, så heldigvis er jeg ikke blitt så stor ennå.. He he.. Men likevel gode råd og en del av de er jeg allerede blitt ganske flink til å følge, men alt av råd tas imot med takk likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...