Gå til innhold

Kake til 17.mai


Gjest Marielle

Anbefalte innlegg

Gjest Marielle

Tenkte å lage en kake siden vi får kaffebesøk på 17. mai. Er det noen som har forsøkt kakeoppskriftene som ligger her inne? Kan dere anbefale noen av dem, eller har dere oppskrifter på andre "lette" kaker? Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maritn

Hei! Jeg har flere ganger bakt Limesjokoladekaken. Den er kjempegod og kan anbefales! Blir litt bløt og minner om Brownies! Har fått mye skryt for den. Server den gjerne sammen med Heistad vaniljesaus eller Sans vaniljeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LILLIANS OSTEKAKE

 

130 g Kornmo kjeks

100 g lett margarin

 

FYLL:

1 pose bringebærgele

3 1/2 dl vann

200 g magerost 7% naturell

100 g melis

1 ts vaniljesukker

3 dl Kesam 8%

1 boks Viking melk 8%

 

Knus havrekjeks og bland smulene m margarin. Trykk deigen ut i en rund kakeform, 24 cm, og sett den i fryseren.

 

Kok opp vann i en kjele. Trekk kjelen av platen og tilsett gele pulveret. Rør godt til pulveret er oppløst - avkjøl.

 

Bland ost, melis, vaniljesukker, litt Viking melk og Kesam i en bolle eller kjøkkenmaskin.

 

Spe med resten av Viking melken og pisk godt til blandingen begynner å tykne. Hell i den avkjølte geleen i en tynn stårle, og rør godt.

 

Hell blandingen over den avkjølte kjeksbunnen. Sett formen i kjøleskapet i ca 3 t., til kaken er stiv.

 

Server gjerne m friske eller rørte bringebær, eller andre bær eller frukt.

 

Pr. 100gr 180 kcal

Pr. stk. 150 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Hei! Jeg har flere ganger bakt Limesjokoladekaken. Den er kjempegod og kan anbefales! Blir litt bløt og minner om Brownies! Har fått mye skryt for den. Server den gjerne sammen med Heistad vaniljesaus eller Sans vaniljeis.

 

Hvor stor form bruker du da? Og hvor mange personer velger du på oppskriften her inne. Ser at det blir forskjellig etter hvor mange personer jeg legger inn eller er det de målene som kommer opp først som du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Jeg bruker oppskriften til 1 person (som jeg etterhvert skjønte betyr 1 porsjon) og da bruker jeg en form på 22 cm.

 

Tusen takk! Da blir det sjokoladekake:) Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...