Gå til innhold

Tips til lørdasgskvelden ??


Augusta
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg nevte i en annen tråde her om taco. Kutt opp kyllingfilet å stek. Bruk rømmekolle eller kesam (tilsett litt limesaft i kesamen for å få mer rømmekonsistens og smak), dropp ost. Bruk skjell fremfor tortillas.

Eller kjør litt svinefilet i foodprossessoren og stek som kjøttdeig.

 

Ellers til de fleste gryter som det står creme fraishe i oppskriften---> matyoghurt er helt ypperlig og mye magrere. Tåler koking.

 

Pizza, bruk tynn bunn, begrens ost (eller hvertfall på din del), bruk fyll som kyllingfilet i strimler, sjampinjong, rødløk feks og ha ruccola til.

 

Bestill kinamat :( Unngå friterte ting og sursøt saus så blir det bra.

 

Wok! Mmm..

 

Kyllingsalat med alt mulig godt oppi og et godt brød til (pasta ved sidenav).

 

Noen forslag ihvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Gjest jentungen

laksefileter i porsjonstykker

purreløk

gulrøtter

rød paprika

nudler

salt & pepper

 

1. Legg hvert laksestykke på et flak alluminiumsfolie og krydre med salt og pepper

2. Skjer grønnsakene i i biter og ha ønsket mengde over laksen

3. Pakk sammen og sett i forvarmet ovn på 200 grader

4. Når det er gått 10-15 min kan du begynne å koke nudler

5. Sjekk at laksen er gjennomstekt etter ca. 20 min og ta ut

6. Ha ønsket mengde nudler på tallerken og ein pakke laks og grønnsaker

 

bon apetitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne - ferdig pakning. Karbonadedeig og mager ost. nam og lettvint

Rekr er også godt. Reker med skall "loff" og litt lettmajones' date='[/quote']

 

Lasagne er jo også kjempe godt. Men hvor mye lasagne spiser dere? Altså for dere som ligger ca på 1600 kalorier. Spiser dere bare sånn ca det dere tror eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det beste her er jo om du regner det ut..

Finn ut hvor mye kcal hele pakken inneholder (før den er laget),

så hvor mye det er i karbonadedeigen du bruker og osten (alt sammen)

Legg sammen dette så vil du få totalt kaloriinnhold på hele formen med lasagne. Til middag kan du jo spise ca 400 kcal (det var ihvertfall det da jeg gikk på GR - mulig det er noe høyere nå som man kan spise litt mer) men ihvertfall ta totalsummen du har regnet ut og del på det antallet kalorier du kan spise - da ser du hvor mange stykker du må dele opp lasagnen i - Og du kan med god samvittighet spise din del uten å få for mye ;)

 

Håper du skjønte den, hehe, noen ganger forklarer jeg litt klønete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vanlig pitabrød som pizzabunn. Sett frem "fyllet" i forskjellige skåler. Feks. skinkebiter, sopp, paprika, løk, tomatskiver, ananas. Ferdig pizzasaus på glass og revet ost.

 

Alle lager så sin egen pizza og det blir da valgfritt hvor mye man ønsker å fylle på pizzaen. Server med en god salat til.

 

Denne formen for pizza gjør at man lett regner ut hvor mye kcal man spiser. Man kan legge pitabrøet direkte på gramvekten og notere seg hvor mange gram man bruker av de ulike sortene fyll. Det blir heller ingen dårlig stemning i huset hvor noen sier at de ikke liker maten ;)

 

Guria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...