Gå til innhold

Høst-hilsen fra Danmark


Gjest Trunte
 Share

Anbefalte innlegg

Hei allesammen.

Jeg heter Tove, er norsk, men er bosatt i danmark. Her er det mye god mat..!!!

Sukk..!! Det ses på vekta, 30 kilo overvektig.... Jeg vil så gjerne ha gjort noe med det, men synes det er utrolig vanskelig. Grete Roede opplegget kjenner jeg godt, og synes det er veldig bra og fornuftig, - men p.g.a. sykdom klarer jeg ikke å trimme. Før kunne jeg gå lange turer, men nå kan jeg mange ganger ikke gå til postkassa engang! Fortvilende! Jeg er i gang med utredning på sykehuset, tror det kan være MS. Det å sitte på rumpa å gå ned i vekt,- er ikke lett..!!! Er det noen av dere som har det som meg????? Har dere noen ideer?? Lurer på hvor mange kalorier jeg skal ha pr. dag for å kunne gå ned i min situasjon??

Må si jeg er veldig glad for disse sidene og Vektklubben!!

 

Hilsen Trunte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd å høre, men ikke fortvil det fins alltid hjelp og mye støtte på disse sidene.

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.

 

Regn ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Så koselig med en liten hilsen fra et land jeg er så glad i:-) Jeg bodde i DK i 4 1/2 år og det er et flott land , og det er et land med mye god mat. Veldig god mat. Itillegg lever danskene for å spise ikke omvendt:-) som oss...

 

Din fysiske helse høres jo ikke så bra ut. Jeg vil bare ønske deg lykke til på sygehuset, og tvi tvi ift undersøgelsene.... Mitt råd er å få utredet hva det er du feiler først og fremst. Skulle det være en nevrologisk lidelse er det best å få hjelp av proffe fysioterapeuter før du begynner "Slankekrigen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...