Gå til innhold

Mandags-linken - For Ned 20-30kg


Gjest Gosmal
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det endelig mandag igjen :) Den helgen var jammen hard :eek: Jeg var på Danmarkstur torsdag til fredag, og jeg måtte jo selvfølgelig handle på taxfreen (til mann og barn, selvfølgelig :) Men det er ikke lett med alt som ligger så lett tilgjengelig på kjøkkene. Men det gikk jo virkelig strålende for Norge igår i Slankekrigen, så da fikk jeg jo litt inspirasjon.

 

Vi får håpe på en flott og fremgangsrik uke !!!

 

Hilsen Gosmal

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Begynte på torsdag, den dagen gikk veldig bra 1200 kcal. Men fredag gikk dårlig, var på hummerfest (som i og for seg er sunn mat), men drakk vin + spiste is til dessert og endte på 1900 kcal. Lørdag gikk bra 1200 kcal og i går gikk det dårlig igjen (kino + smågodt) og endte på 2100 kcal!!! Men starter på ny frisk i dag. Har allrede gått en lang tur (1 t + 20 min) med barnevogn i bratt terreng! Skal ikke veie meg igjen før på torsdag, kan jo håpe på at jeg har gått ned til da :(. Ellers har jeg mål meg i dag og skrevet de ned, så nå blir det måledag på mandager og veiedag på torsdag.

 

Lykke til!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensis

Begynte egentlig i går, men har hatt det i bakhodet siden 1. juni. Teller ikke kalorier enda, men det begynner jeg med neste uke da jeg begynner på Grete Roede-kurs neste mandag. Gleder meg noe vanvittig!

 

Veier meg hver mandag, og vekten viste i dag -0,9 kg i forhold til forrige mandag. Så det er jeg strålende fornøyd med siden jeg ikke har vært så veldig flink den siste uken. I tillegg så er jeg sykemeldt for tiden, og har streng instruks fra lege/kriopraktor om å ta det veldig rolig. Merker at ting går rette veien, så jeg skal begynne med noen småturer denne uken, allerede i dag.

 

Gleder meg også over at det gikk bra med Norge i Slankekrigen i går, og det er kjempemotiverende! Stå på alle sammen!!!

 

Bergensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mandag siden kuren startet. Har vært en ok uke. Varierende kacl inntak men flott uke ift trening. 21 treningspoeng og da er det meste turer i flott høstvær. Nok en tur i dag 1 1/2 time deilig.. Har laget GR lapskaus til middag - skikkelig mandags middag tenke jeg:-)

Veining - 1 kg.. helt ok :-) etter planen det.

Har ikke målt meg. Hvor bør en måle egentlig? mage lår...??

og hva i helsikke gjør jeg med hungeren på kvelden:-) legger meg?:-) det har alltid vært mitt problem... Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med på denne tråden.

Jeg går nå på mitt tredje internett kurs og har gått ned 12 kg foreløpig ( Veiedag imorgen ), jeg klarer å være motivert men tiden blir lang. Jeg begynte i februar og ønsker å ha gått ned 30 kg totalt innen sommeren. Jeg skal gifte meg i August og vil gjerne føle meg som en prinsesse. Jeg veier nå 95kg og det orker jeg ikke å fortelle til noen, så kanskje kan det være godt å snakke med andre som er i samme situasjon. Det er ikke alltid inspirerende å høre om de som sliter veldig med to eller tre kg, når jeg selv må gange det med minst ti.

Jeg er anbefalt å ligge på 1900 kcal per dag, men nå leser jeg til eksamen og skriver hovedoppgave og da blir jeg sittende veldig mye inne og får ikke trent. Jeg prøver nå å ligge rundt 1500 kcal for å veie opp for dette og spiser mye frukt og grønt og youghurt og te når jeg blir sulten. Noen andre som ikke er superflinke med treningen?

Jeg synes det går bra i forhold til kosten, og jeg begynner å se virkelig store endringer i vår livsstil. Det er liksom ikke lenger et aktivt valg å la være å kjøpe potetgull og snop, det er en livsstil å la vær. Og frukt og grønt er alltid med i vårt daglige kosthold mens det tidligere kunne være lenge mellom hver gang. Men å komme igang med trening har jeg tusen grunner til å la vær. Den dummeste er at jeg bare vil gå ned litt til før jeg begynner på et helsestudio igjen! Jeg pleide å trene 4-5 ganger i uka og det var kjempegøy.

 

Hmmm.... Jeg ser at det er vanskeligere å lyve for meg selv når jeg skriver. Jeg hadde liksom glemt litt hele treningen , jeg har nok fokusert altfor mye på å klappe megselv på skulderen for all den flotte og riktige maten som jeg lager. Jeg tjener vel ikke noe på å lyve for meg selv, jeg må nok ta bena fatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

Jeg syndet i går kveld med både kylling kebab og 150 gr cheeseburger :( Men har startet på ny frisk i dag, og funnet pilates videoen min slik at jeg kan begynne med den i tilleg.

 

Men jeg har så lett for å si og til venner, og det er ikke alle jeg tør og fortelle at jeg slanker meg til. Spesielt den ene bestevenninna mi. Hun kommer til å bli sint. Hun er også på min størrelse, men hun har en slik kroppsform at jeg tror ikke at hun kan bli spesielt tynnere. Alt er fast på henne og hun har ingen valker eller noe MEN DET HAR JEG! Men hver gang jeg nevner at jeg prøver å nevne at jeg spiser litt forsiktig sier hun bare at jeg må slutte og bry meg om hva andre syns.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner meg godt igjen i innlegget til Tyvetil. Jeg har lyst til å begynne og trene, men jeg har en masse unnskyldninger på lager. Spesielt tid, og (tro det eller ei) at jeg føler meg for tykk til å trene ting jeg har lyst til. Megadumt.

 

Men jeg får vel snart ta å bite i det sure eple :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syndet i går kveld med både kylling kebab og 150 gr cheeseburger :( Men har startet på ny frisk i dag' date=' og funnet pilates videoen min slik at jeg kan begynne med den i tilleg.

 

Men jeg har så lett for å si og til venner, og det er ikke alle jeg tør og fortelle at jeg slanker meg til. Spesielt den ene bestevenninna mi. Hun kommer til å bli sint. Hun er også på min størrelse, men hun har en slik kroppsform at jeg tror ikke at hun kan bli spesielt tynnere. Alt er fast på henne og hun har ingen valker eller noe MEN DET HAR JEG! Men hver gang jeg nevner at jeg prøver å nevne at jeg spiser litt forsiktig sier hun bare at jeg må slutte og bry meg om hva andre syns.....[/quote']

 

Pilates er morsom, tro om ikke jeg skal finne frem videoen min også. Tror kanskje ikke du syndet så veldig igår, kylling kebab er vel ikke så ille...eller???

Jeg spiste taco på lørdag og wok igår, føler at det var ganske greit. Det jeg sliter mest med er ikke maten, men derimot SNOP. Snop i lange baner :eek: Av og til er det alt jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg kjenner meg godt igjen i innlegget til Tyvetil. Jeg har lyst til å begynne og trene, men jeg har en masse unnskyldninger på lager. Spesielt tid, og (tro det eller ei) at jeg føler meg for tykk til å trene ting jeg har lyst til. Megadumt.

 

Men jeg får vel snart ta å bite i det sure eple :([/quote']

 

 

 

Det kjennes utrolig bra å være flere om følelsen. Jeg kjenner at jeg ikke har noen rett til å være på et treningsstudio fordi jeg er så tykk. Men i virkeligheten er det jo nettop jeg som trenger det. På forrige kurs trente jeg hjemme med fitness ball 2-3 ganger i uka, det fungerte veldig bra og jeg merket det spesielt mye i midjen og på armene. Jeg gikk ned veldig mye i centimetre.

Har du prøvd å trene med ball?

Jeg lover meg selv at jeg skal trene med ballen på tordag, jeg har eksamen på onsdag og må lese frem til det men jeg skal begynne på onsdag.

 

Lykke til med å komme igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første veiing den 10.10 og andre veiing i dag. Jeg har gått ned 1,9 kilo men "bare" 0,5cm rundt midjen. Jeg er veldig fornøyd med det siden jeg skeiet skikkelig ut i helga med både kebab og pizza. Jeg vet at det er mye vann som er rent av, men for det så går det i alle fall den riktige veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes utrolig bra å være flere om følelsen. Jeg kjenner at jeg ikke har noen rett til å være på et treningsstudio fordi jeg er så tykk. Men i virkeligheten er det jo nettop jeg som trenger det. På forrige kurs trente jeg hjemme med fitness ball 2-3 ganger i uka' date=' det fungerte veldig bra og jeg merket det spesielt mye i midjen og på armene. Jeg gikk ned veldig mye i centimetre.

Har du prøvd å trene med ball?

Jeg lover meg selv at jeg skal trene med ballen på tordag, jeg har eksamen på onsdag og må lese frem til det men jeg skal begynne på onsdag.

 

Lykke til med å komme igang!![/quote']

 

Nei, jeg har aldri prøvd med ball. Men det ser kjempe moro ut. Så det bl.a. på Slankekrigen.

Følger du en video, eller finner du på ting selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tyvetil" du får ha lykke til med xamen. Hva er det du har xamen i?

 

 

 

Tusen takk!!

Jeg skal ha min siste eksamen i helsepolitikk,jus og sosiologi. Det er den siste eksamenen før jeg er ferdig utdannet sykepleier! Det er utforderende å kombinere det å sitte inne og studere med å gå ned i vekt, men det går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jeg har aldri prøvd med ball. Men det ser kjempe moro ut. Så det bl.a. på Slankekrigen.

Følger du en video, eller finner du på ting selv ?[/quote']

 

 

Det fulgte med en cd rom, og så har jeg laget mitt eget program utifra den. I tillegg bruker jeg treningsstrikk for å få ekstra god trening til armene.

Jeg har ambisjoner om å kjøpe meg en armeløs kjole og har litt problemer i det området. Jeg kan slite med motivasjonen og redd for å gå glipp av noe så jeg spiller høy musikk og ser på tv i bakgrunnen. Om det er en serie som jeg følger med på kan jeg jo like gjerne trene imens jeg ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Jeg skal ha min siste eksamen i helsepolitikk' date='jus og sosiologi. Det er den siste eksamenen før jeg er ferdig utdannet sykepleier! Det er utforderende å kombinere det å sitte inne og studere med å gå ned i vekt, men det går :-)[/quote']

 

 

Får håpe det går bra da!

Jeg er egentlig ferdig med bachelor grad i markedsføring i juni i år, men tar opp 2 fag på kveldstid og har xamen i slutten av november. Har fortsatt ikke fått jobb så det blir mye stille sitting foran pc'n, og så sluttet jeg å røke den 18.juli så denne vektklubben er til stor hjelp for meg for å ikke legge på meg mer, men heller gå ned de 30 kiloene som har kommet opp igjennom årene.

Prøver å trene i 30 min 5 ganger i uka på en maskin jeg har stående og det tilsvarer faktisk 399kcl per gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline
Pilates er morsom' date=' tro om ikke jeg skal finne frem videoen min også. Tror kanskje ikke du syndet så veldig igår, kylling kebab er vel ikke så ille...eller???

Jeg spiste taco på lørdag og wok igår, føler at det var ganske greit. Det jeg sliter mest med er ikke maten, men derimot SNOP. Snop i lange baner :eek: Av og til er det alt jeg tenker på.[/quote']

 

 

Marinerr kyllling kjødtd med ca 2 dl hvitløksdressing..... tralala, i tilleg til hamburgen. jaujau. Jeg bruker Winsor pilates. hu derre fra tvshop. :( enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marinerr kyllling kjødtd med ca 2 dl hvitløksdressing..... tralala' date=' i tilleg til hamburgen. jaujau. Jeg bruker Winsor pilates. hu derre fra tvshop. :( enn du?[/quote']

 

Ja, det er den samme som den jeg har. Den er tung nok den :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det går bra da!

Jeg er egentlig ferdig med bachelor grad i markedsføring i juni i år' date=' men tar opp 2 fag på kveldstid og har xamen i slutten av november. Har fortsatt ikke fått jobb så det blir mye stille sitting foran pc'n, og så sluttet jeg å røke den 18.juli så denne vektklubben er til stor hjelp for meg for å ikke legge på meg mer, men heller gå ned de 30 kiloene som har kommet opp igjennom årene.

Prøver å trene i 30 min 5 ganger i uka på en maskin jeg har stående og det tilsvarer faktisk 399kcl per gang.[/quote']

Det er inspirerende å høre andre som studerer og som er så flinke. Det høres ut som om du har mange utfordringer samtidig. Med jobbsøking, røykeslutt, lesing og vektnedgang.

Hva slags maskin har du stående? jeg så idag at de har tilbud på tredemølle på smartclub og tenkte på om det kunne være et smart kjøp.

 

Lykke til med eksamen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inspirerende å høre andre som studerer og som er så flinke. Det høres ut som om du har mange utfordringer samtidig. Med jobbsøking' date=' røykeslutt, lesing og vektnedgang.

Hva slags maskin har du stående? jeg så idag at de har tilbud på tredemølle på smartclub og tenkte på om det kunne være et smart kjøp.

 

Lykke til med eksamen!!![/quote']

 

 

Bruker en maskin som heter Elliptical Runner Rex Titan ER 2000 (hehehe litt av et navn). Du ser ut som om du står og sykler og så er det noe som kan minne om staver (akkurat som om du går og bruker staver) som går fram og tilbake i takt med bena. Denne maskinen er bra for overvektige med dårlige knær, det er myke bevegelser. Kan minne litt om denne : http://www.spartacusfitness.com/images/ellipticals/ct9100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en maskin som heter Elliptical Runner Rex Titan ER 2000 (hehehe litt av et navn). Du ser ut som om du står og sykler og så er det noe som kan minne om staver (akkurat som om du går og bruker staver) som går fram og tilbake i takt med bena. Denne maskinen er bra for overvektige med dårlige knær' date=' det er myke bevegelser. Kan minne litt om denne : [url']http://www.spartacusfitness.com/images/ellipticals/ct9100.jpg[/url]

 

Det ser ut som om du får trent hele kroppen på den maskinen, jeg får sjekke ut litt priser og hvor stor plass de forskjellige maskinene bruker.

 

Takk fro tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya

Jeg har meldt meg på GR-kurs for første gang, det starter neste onsdag. Det er ikke det at jeg ikke vet hvordan og hva jeg skal spise, men jeg trenger virkelig å ha noen som sjekker, slik at jeg ikke kan sluntre unna.

 

Kjøpte meg vekt på lørdag. Jeg hadde gjettet vekta ganske bra (ca 80kg, var 81kg.) Det er altfor mye for ei jente på 159cm, selv om jeg ikke var supertynn den gangen jeg var tynn. Jeg har timeglassfigur, derfor er målet ca 60kg, selv om jeg ifølge mange skjema kan gå ned til 53-55kg.

Idag meldte jeg meg og inn i treningsstudio som ligger temmelig nært der jeg bor, så nå må jeg kjøpe meg treningsbh, slik at jeg kan få begynt å trene. Jeg gleder meg til å kunne gå fort uten å bli andpusten, og passe inn i klærne mine igjen.

 

Mine vitale mål:

 

Alder: 30

Høyde: 159cm

Vekt: 81kg

Trivselsvekt: 60kg

Mål til jul: - 8kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Har klart å holde meg på matta hele dagen. Jeg har kun spist det som jeg skal idag, er dødsfornøyd. Har ikke vært sulten heller. (:

Har tenkt å begynne å trene på treningsstudio snart, håper det blir bra ...

Alder: 22

Høyde: 163

Vekt: 86kg

Sivilstatus: Samboer. Har 2 barn. 3år og 2uker.

 

Jeg vil gjerne veie ca 60kg, pleide det før jeg ble gravid. Men spiste som en helt i begge svangerskapene, triste greier. Spiste nesten ikke vanlig mat heller bare snop, chips og brus...

 

Nå gleder jeg meg til å bli kvitt alle disse kiloene...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

I dag har jeg vært flink. Spist fornuftig (mye frukt og grønt) og omelett til middag :(. Har til og med fått 5,5 trimpoeng i dag!! Kjenner det i hele kroppen. Håper jeg er like flink i morgen, dagen etter, dagen etter det igjen osv... Veiedag på torsdag - er spent på om den vil vise noe minus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært slapp på matfronten:( spist frokost: 1brødskive og nå lapskaus til kvelds..

Blir imponert av flere her som er flinke til å trene, må forsøke å få på plass trening i hverdagen min. Det er ikke det at jeg ikke har tid, men heller tungt for å komme igang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...