Gå til innhold

Nydelige muffins


Gjest Marielle
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marielle

Jeg fant en oppskrift på nettet som jeg har videreutviklet og gjort sunnere. Disse muffinsene inneholder en god del fiber, både fra banan, branflakes, kli og grovt mel. De er også helt uten fett, men blir likevel saftige og gode. Sitter her og koser meg med en stor muffins med et glass skummet melk til. En muffins inneholder etter mine beregninger cirka 145 kalorier.

 

Marielles deilige muffins

 

2 bananer

60 g branflakes med 27% kostfiber

1 ts vaniljesukker

0,5 ts natron

1 ts kanel

1 ts bakepulver

1 egg

80 gram sammalt hvete

40 gram rugmel siktet

80 gram hvetemel

12 gram kruskakli

60 gram sukker

20 gram fiken (1 stk)

40 gram tørkede blåbær eller rosiner

1 gulrot

0,75 dl skummet melk

0,75 dl tine melk med smak av kaffe

 

Mos bananene og bland dem med melk og branflakes og la dette stå i fem minutter til branflaksen er myk. Hakk blåbær og fiken og riv en gulrot. Tilsett blåbær og fiken i bananblandingen. Bland alle typer mel, kruskakli, natron, kanel, vaniljesukker og bakepulver. Tilsett dette i banan og frukt blandingen sammen med sukker og egg. Rør sammen og tilsett en revet gulrot til slutt.

 

Fyll muffinsene i 12 store amerikanske muffinsformer. Cirka 70 gram røre i hver. Stekes på 200 grader i 15-20 min. Sjekk med en kakenål etter 15 min. Du kan også bruke vanlige muffinsformer, men da blir det litt flere og steketiden må forkortes.

 

Kalorier: 145 per muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
MMM' date=' dette så godt og sunt ut! Så flink du er! ;)

 

Denne må prøves en gang.[/quote']

 

 

Tusen takk. Jeg var veldig spent da jeg skulle prøve dem for første gang i dag, men de ble supergode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...