Gå til innhold

JIPPI! Jeg er gravid!!


Gjest 123mamma`n

Anbefalte innlegg

Gjest 123mamma`n

;)

 

Tenkte å fortsette med samme GR-prinsippene i svangerskapet som jeg har fulgt siden i mai.......

 

Flere som har vært litt bevisst på dette med vekt oppgang/nedgang(alt etter som man ser det) i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest 123mamma`n
;)

 

Tenkte å fortsette med samme GR-prinsippene i svangerskapet som jeg har fulgt siden i mai.......

 

Flere som har vært litt bevisst på dette med vekt oppgang/nedgang(alt etter som man ser det) i svangerskapet?

 

 

NOEN I SAMME SITUASJON??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest vibekekatrin

Jeg fant ut i går at jeg også er gravid. Har prøvd nå et par uker å holde GR-linja. Har gått ned 1,3 kilo. målet mitt var å gå ned ca 15. kilo men jeg kan vel neppe regne med det nå som jeg er blitt gravid. Har hatt to svangerskap før, første gang gikk jeg opp 25 kilo og andre gang 20 kilo. Dette til tross for et OK normalt kosthold. Jeg skulle derfor ønske at jeg var litt lettere før jeg gikk på enda et svangeskap men slik ble det ikke. Vil derfor prøve å tenke kosthold og mosjon..

Har termin tidlig i mai - foreløpig. Når har du termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �:àï

Jeg er også i samme situasjon. Oppdaget i slutten av forrige uke at jeg er gravid. Termin i begynnelsen av mai på meg også Vibekekatrin. Har ikke startet på noe Grete Roede kurs, men har vært med i Vektklubben et par uker og planen var å gå ned ca 15 kg, et mål som selvsagt revurderes nå.

Jeg har tenkt å prøve å ha en fornuftlig kosthold og holde meg i aktivitet, men ikke direkte "slanke" meg. Jeg gikk opp ca 15 kg i forrige svangerskap, og ca 5 kg av de sitter fortsatt igjen. Så jeg håper å holde samme vekt som nå lengst mulig ut i svangerskapet og at jeg ikke går opp mer enn 10 kg totalt. Men som du skriver Vibekekatrin så er det helt umulig å styre, man kan legge på seg mye i et svangerskap uten å ha usunn livsstil.

 

Odla2004 - jeg gikk på GR kurs for noen år siden og da var det ei på gruppa som ble gravid, og hun fikk bare beskjed om å øke inntaket av kcal noe, mener det var 300 - 500 om dagen men husker ikke helt.

 

Hadde vært hyggelig om vi kunne følge hverandre gjennom svangerskapet, både i forhold til vekt og alt annet som følger med et svangerskap. Jeg har forresten tenkt å være litt aktiv på Mammanettet gjennom svangerskapet, noen av dere som er det eller har tenkt på det ?

 

/Bjørg74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123mamma`n

Jeg har termin i slutten av april (evt begynnelsen av mai).

 

Jeg gikk ikke opp så avskrekkende mye sist jeg var gravid, men da trente jeg MYE mer enn jeg gjør nå... Ser ikke ut til å finne tid til samme treningsmengde mellom jobb, hus/hage, barn og mann denne gangen:) (Har i alle fall ikke gjort det hittil.....) En holder seg nå aktiv fordi om man ikke er med på organisert trening, ikke sant!!?!!

 

Jeg var endel inne på barnimagen.com(dinbaby.com) gjennom siste svangerskap (sant etter fødsel) og trives godt der nå også....

 

Det er godt å høre at det er flere "der ute".... Jeg håper fortsatt på å få vekk en 2-5 kg til før jeg evt måtte begynne å gå oppover.... Er det urealistisk eller? Det blir jo i løpet av de neste 15 ukene jeg tenker. Etter uke 20 i sv-skapet er det vel bare en vei hos de fleste......

 

Lykke til dere 2!! Og måtte den værste kvalmen forbli borte!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ikke helt planlagt, hvis det går bra blir det en attpåklatt. Hadde også tenkt å gå ned 15 -20 kg og går på nettkurs (2 uka). Har også tatt av 1,3 kg hittil. Har allerede blitt en skikkelig kaloriteller og holder streng kontroll på å få i meg riktig mat. Håper at jeg også klarer å ta av noe før jeg begynner å gå oppover. Jeg la på meg over 20 kg i forrige svangerskap og 15 i det første (som begynner å bli en stund siden).

 

Lykke til dere andre også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibekekatrin

Jeg er kvalm nesten hele dagen. Ikke sånn skikkelig kvalm men sånn kvalm at det er en klump i halsen og føler meg uggen. det som hjelper, dessverre, er å spise... Høres kanskje merkelig ut, men jeg var sånn de to andre gangene også..Er jo et matvrak så kvalme motvirker ikke matlysten, tvert imot...he-he. prøver å ikke småspise hele tiden, og må jeg så prøver jeg å holde meg til frukt (druer) eller ryvita eller grove kjeksene Knåkcis. Men jeg tar gjerne imot andre tips til småspising mot kvalmen, som ikke inneholder for mye kalorier da vet du..

Ellers så kommer jeg nok ikke til å gå på vekta en gang i uka slik jeg har gjort når jeg aktivt prøvde å slanke meg. Vet at jeg kommer til å stige mye i vekt og det blir jeg bare lei av å se på. Så jeg får titte litt på vekta innimellom men tenke mest på hva jeg gjør og at det er det beste i det lange løpet.

Ellers så har jeg heller ikke fått trent noe siste uka, fordi jeg rett og slett sovner bort fra hele greia. Når ungene er i seng 19.30 pleier jeg å sette meg ned å lese avisen. Og det har jeg gjort nå også og sovnet hver eneste gang og våknet kl 2200..... Skikkelig trøtt med andre ord - men jeg vet jeg våkner igjen om noen uker... Det positive er jo at når jeg sover så får jeg jo heller ikke puttet noe i munnen..he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
:D

 

Tenkte å fortsette med samme GR-prinsippene i svangerskapet som jeg har fulgt siden i mai.......

 

Flere som har vært litt bevisst på dette med vekt oppgang/nedgang(alt etter som man ser det) i svangerskapet?

 

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid..og ønsker også å tenke kosthold og trening.Skulle helst ha gått ned 8 kg,men det blir ikke noe av nå.Men jeg ønsker ikke å legge på meg for mye.Jeg har 2 barn fra før, og har gått opp 20 kg for hvert svangerskap.Men i vinter klarte jeg å komme tilbake til ok vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123mamma`n
Jeg er kvalm nesten hele dagen. Ikke sånn skikkelig kvalm men sånn kvalm at det er en klump i halsen og føler meg uggen. det som hjelper' date=' dessverre, er å spise... Høres kanskje merkelig ut, men jeg var sånn de to andre gangene også..Er jo et matvrak så kvalme motvirker ikke matlysten, tvert imot...he-he. prøver å ikke småspise hele tiden, og må jeg så prøver jeg å holde meg til frukt (druer) eller ryvita eller grove kjeksene Knåkcis. Men jeg tar gjerne imot andre tips til småspising mot kvalmen, som ikke inneholder for mye kalorier da vet du..

Ellers så kommer jeg nok ikke til å gå på vekta en gang i uka slik jeg har gjort når jeg aktivt prøvde å slanke meg. Vet at jeg kommer til å stige mye i vekt og det blir jeg bare lei av å se på. Så jeg får titte litt på vekta innimellom men tenke mest på hva jeg gjør og at det er det beste i det lange løpet.

Ellers så har jeg heller ikke fått trent noe siste uka, fordi jeg rett og slett sovner bort fra hele greia. Når ungene er i seng 19.30 pleier jeg å sette meg ned å lese avisen. Og det har jeg gjort nå også og sovnet hver eneste gang og våknet kl 2200..... Skikkelig trøtt med andre ord - men jeg vet jeg våkner igjen om noen uker... Det positive er jo at når jeg sover så får jeg jo heller ikke puttet noe i munnen..he-he.[/quote']

 

HEIHEI!

 

Jeg har vært borte fra siden noen dager.... Eller har det blitt uker!!?! Er kvalm, uggen og trøtt - Å tenke mat og kosthold - Får gåsehud bare ved tanken!!! Jeg også driver "førstehjelp" med å spise ofte. Prøver å holde meg til det sunne, men det er ikke alltid det klaffer........ Hadde aldri trodd det skulle bli slik denne gangen - Forrige gang kjente jeg meg ikke gravid en dag før magen var stor og "god" (uke 27-30 et sted). Jaja, det må vel bli bedre...... Satser på at kvalmen slipper taket om noen uker, så da får vi se om motivasjonen er der igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123mamma`n
Jeg har termin i slutten av april (evt begynnelsen av mai).

 

Jeg gikk ikke opp så avskrekkende mye sist jeg var gravid' date=' men da trente jeg MYE mer enn jeg gjør nå... Ser ikke ut til å finne tid til samme treningsmengde mellom jobb, hus/hage, barn og mann denne gangen:) (Har i alle fall ikke gjort det hittil.....) En holder seg nå aktiv fordi om man ikke er med på organisert trening, ikke sant!!?!!

 

Jeg var endel inne på barnimagen.com(dinbaby.com) gjennom siste svangerskap (sant etter fødsel) og trives godt der nå også....

 

Det er godt å høre at det er flere "der ute".... Jeg håper fortsatt på å få vekk en 2-5 kg til før jeg evt måtte begynne å gå oppover.... Er det urealistisk eller? Det blir jo i løpet av de neste 15 ukene jeg tenker. Etter uke 20 i sv-skapet er det vel bare en vei hos de fleste......

 

Lykke til dere 2!! Og måtte den værste kvalmen forbli borte!!!!!!!![/quote']

 

 

Kjære meg...... Ser på dette målet mitt med å gå ned 2-5 kg fram til uke 20 i svangerskapet....... Det er laaaaaangt unna min motivasjon i dag!!!

 

""Og måtte den værste kvalmen forbli borte!!!!!!!!"" Og denne spådommen har ikke akkurat slått til.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har òg termin i mai. Prøver å halde meg til GR menyen. Er òg uggen heile dagen, men fortsatt er mat det einaste eg tenker på. Og enda meir uggen blir eg, korleis kan eg komme meg ut av ein slik vond sirkel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det er blitt aktivitet i denne kategorien! Jeg prøvde meg såvidt i sommer da jeg nettopp hadde funnet ut at jeg var gravid, men da var det nesten ingen andre. Kanskje vi blir mer fruktbare utpå sensommeren...? ;-)

 

Jeg er 4 mnd på vei nå og har termin 11.mars. I våres gikk jeg ned ca 5 kg på Internettkurs, men nå er jeg på full fart opp igjen. +3,5 kg hittil, grunnet småspising mot kvalme og søtsug. Føler at jeg må skjerpe meg NÅ og ikke i morgen eller dagen etter, ellers går det sånn som forrige gang, da var jeg 30 i pluss *dåner*.

 

Kjempefint å ha følge, jenter! Lykke til med svangerskapene - gleder meg til å ha følge med dere!!

 

Hilsen Tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid i uke 7, og sliter litt med hva jeg skal gjøre. Går på kurs, men vekten har stått litt stille de siste 2-3ukene. Instruktøren spør meg hva som skjer, men jeg ønsker ikke å si at jeg er gravid. Vi bor på en liten plass, og hun er en venninne av meg + at andre venninner går på samme kurset. Så nå prøver kjeg å knipe noen kilo de tre siste gangene kurset varer. Men vet ikke helt hvor mye jeg skal spise....

Sist jeg gikk på kurs spiste jeg 1250 kcal, nå skal jeg spise 1600. Men jeg har jo ikke tatt av noe de siste 2 gangene, så vi ble enige om at jeg skulle prøve å knipe litt flere kcal. Vet at dette ikke kanskje var så lurt, men visste ikke hva jeg skulle si da hun sa det... Hm, dersom jeg ikke har gått ned noe i morgen heller, får jeg bare si det til henne, hun har jo taushetsplikt! SÅ får vi heller ta en spansk en til de andre, og si at jeg har tatt et halvkilo her og der... ;-)

 

Er heldigivs ikke så veldig kvalm denne gangen - ennå - men har veldig lyst på mat og digg ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest CamBamBam

Hei, først il Adla og vibekekatrin, jeg er også gravid, meldte meg på hold vekten kurs får 4-5 uker siden, og oppdaget svangerskapet for 3 uker siden. -Jeg ringe kurslederen, og har fått beskjed om å følge utregnet meny i første trimester, (4 uker for meg, siden jeg er i uke 8), og deretter øke en meny. (Mulig jeg skal ha noe eksta mel også.. vi får se). Da jeg meldte meg på kurset var målet å ta av 18 kilo, men nå er målet i føste omgang å ikke gå opp noe i svangerskapet. Jeg er ikke redd for å få i meg for lite mat, for med 1900 kalorier i sunn, variert og næringsrik kost, så er det mere næring i dette enn det gamle kostholdet mitt der tomme kalorier med sjokolade og andre fy-fy-ting var dagligdagse.

 

Til Attila! Føsrt og frems, en GR-instruktør har UANSETT taushetsplikt, selv om hun er en venninne og stedet er lite! Du kan fortelle det til instruktøren uten at resten av gruppa får vite det. -Dere kan jo bli enige om å forklare det med en vekt-terskel, eller dine egne valg disse ukene, nemlig å roe ned vekt-reduksjonen litt.. Du må for all del ikke begynne å knipe på allerede reduserte kalorier nå i svangerskapet. -Alternativet er at du forteller henne at du vil ta reduksjonen litt rolig en liten periode..

 

Jeg har selv fortalt det til min instruktør, og hun sa ingenting på kurset. Jeg valgte likevel å fortelle det selv, men jeg kjenner knapt de andre, så der er jeg litt heldigere.

 

Så veide 99,1 kilo på første GR-kurs denne uka, og skal altså avslutte dette svangerskapet under 100 kg. Forrige gang endte jeg på 117kg, og fikk høyt blodtrykk og måtte settes i gang.. -Så her er det helse i hver kilo som unngås!

 

Vi sees her inne!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...