Gå til innhold

Tips til mat


Gjest Hegth
 Share

Anbefalte innlegg

I neste måned så fyller jeg 23 år. og har tenkt å ha noen gjester.

Planlegger å lage koldtbord. Spørsmålet mitt er.Hva kan man servere som er enkelt å servere, som alle liker, som er godt og ikke tar lang tid, og som da jeg kan spise.????

 

Har dere noen gode oppskrifter på ting og tang???

 

 

På forhond takk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage hjemmelaget pizza. da kan du bruke karbonade deig og det er jo sunt og godt:-)

Ellers er der jo Jeanettes Indiske kylling gryte.. Virker spennende. Jeg fikk den på mail gjennom vektklubben for en tid siden. kan serveres med foccatia som jo er en inner tier. Og som GR ikke har noe imot:-) JIIPPI

Har du ikke oppskriften skal jeg kikke innom så kan du få den hvis du er interessert..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Koldtbord er kjempedigg!Hva med å la gjestene komponere egen salat?Ha masse ulike grønnsaker, skinke,kylling, tunfisk, ost, frukt og noen ulike dressinger og pitabrød eller rundstykker til?Så kan du plusse på med hjemmelaga potetsalat laga på kesam(oppskrift tror jeg ligger på denne sida), eggerøre, osv? Om du har endel ingredienser til salatene som pasta, belgfrukter , eggbåter o.l så blir det mettende og godt.

 

Ha en morro fest da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage en wok :( Der kan du ha i en haug med grønnsaker og renskåret kjøtt. Og så ris (eller nudler, men der er det vel en del palmeolje som ikke er spesielt sunt) ved siden av. Det er jo også utrolig lettvint å lage, du kan gjøre alle grønnsakene og kjøttet klart på forhånd, og så trenger du ikke stå på kjøkkenet hele bursdagen din!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om jeg har den' date=' men kan kanskje få den for sikkeretens skylt??? :(

 

Takker på forhond[/quote']

 

Her er den:

300g kylling filet

1 ss olje

1/2 løk

5 dl hønsebuljong

1 dl lettmelk

1 gulrot

1/4 purre

1 ts karri

1 ss mangochutney

1 ts maisenamel

2 ss kaldt vann

1 appelsin

1/2 ts salt

1/2 ts pepper

 

Slik gjør du:

1. Skjær kyllingfiletene i strimler og fres dem i oljen i et par minutter på middels sterk varme

 

2.Skjær gulrot i strimler, løk i tynne båter og purre i ringer.

 

3.Kok opp buljong og melk. Rør inn mangpchutney og karri og tilsett grønnsakene.

 

4.Rør maisennamel ut i KALDT vann og tilsett i en tynn stråle mens du rører om. Kok suppen i 5 minutter.

 

5.Tilsett de ferdig stekte kylling filetene og la det hele trekke til det blir gjennomvarmt.

 

6.Smak til med saftene av en presset appelsin, salt og pepper.

 

Serveres med grovt brød...eller foccatia

 

Slik var det såå lykke til hvis dette skulle friste.Og gratulere med 23 årsdagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha koldtbors kan du jo bare ha varm kylling (du lar bare skinnet ligge igjen på din tallerken...), diverse skinkepålegg, eggrøre, laks, salat.

 

Det meste som er godt kan du jo spise! Dessuten ville jeg kanskje unnet meg hva som helst på min egen bursdag! Jeg selv lagde tapasretter - kjøttboller, scampi, ajoli, tzatziki, salat, potetsalat, pastramiskinke, oliven. MMMM! DIGG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...