Gå til innhold

Suppe som middag!


Gjest Zora

Anbefalte innlegg

Har så innmari lyst på blomkålsuppe med ny blomkål. Hvis jeg lager blomkålsuppe fra pose og koker fersk blomkål ved siden av, hvor mye kan jeg spise?

 

Noen som har peiling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men kan jo ikke akkurat spise en liter suppe heller? :)

Hm, kanskje jeg kan spe på med litt pasta så blir det ihvertfall litt mer kalorier..., er det et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg så innmari lyst til å gi deg oppskrift på en fantastisk god, veldig enkel og ikke altfor kaloririk blomkålsuppe!!! (synes de i pose er pyton jeg da..)

 

Kok 1 blomkål i 1 liter grønnsaksbuljong i ca 10-15 min. Rør godt (så bitene blir mindre) og tilsett 3 ss hvetemel. La koke i 5 min til, og tilsett soyasaus, paprikapulver, maizena cremefine fløteerstatning og litt revet parmesan.

 

Mmmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg så innmari lyst til å gi deg oppskrift på en fantastisk god' date=' veldig enkel og ikke altfor kaloririk blomkålsuppe!!! (synes de i pose er pyton jeg da..)

 

Kok 1 blomkål i 1 liter grønnsaksbuljong i ca 10-15 min. Rør godt (så bitene blir mindre) og tilsett 3 ss hvetemel. La koke i 5 min til, og tilsett soyasaus, paprikapulver, maizena cremefine fløteerstatning og litt revet parmesan.

 

Mmmmmm.....[/quote']

 

Den hørtes ikke så dum ut. Tror jeg skal prøve den i løpet av sommeren. Jeg er ikke noe glad i posesuppe jeg heller. Egentlig ikke så glad i suppe i det hele tatt...men noen ganger er det godt. Pleier å koke grønnsakskraft og fryse ned i litersbokser jeg da. Kjekt til supper og risotto.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...