Gå til innhold

Hva spiser dere til kveldsmat?


Gjest Zora

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva dere alle sammen spiser som kveldsmat, hvis man skal fylle ca. 220 kcal og hvis både melk,-og fruktrasjonen er brukt opp tidligere på dagen?

 

Kom med deres favorittkveldsmåltid da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jannike

Nam det er godt det... viss du liker leverpostei, må du prøeve gilde sin god og mager leverpostei.. den er kjempe kjempe god.. inneholder lite kalorier 2 skiver med 20 gram leverpostei på hver er litt under 200 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å høre hva folk liker best å spise som kveldsmat! Fortsett å kom med forslag! :)

 

Er brødmat det beste man kan spise som kveldsmat når man skal ned i vekt? Noen erfaringer om at man går mer ned i vekt ved å spise noe annet enn brødskiver/knekkebrød til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har brukt nøtter som kveldsmat ganske mye i det siste. Det registreres jo som frukt, men har ikke så mye med frukt å gjøre.

Cottage cheese er noe jeg har vendt meg til gjennom åra. Blander lett-eplesyltetøy e.l. sammen med cottage cheesen slik at det smaker litt søtt. :)

 

Begge deler synes jeg metter godt og inneholder mye proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lipstick

Prøver å unngå brødskiver og kornprodukter, så det blir som regel en yoghurt, en frukt og litt nøtter. Ellers pleier jeg å spise middagsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Alt etter som; pumpernikkel brød med røket laks, toast med skinke og ost, bær, frukt, nøtter (mix eller cashewnøtter), biola yoghurt- oftest en kombinasjon for å fylle opp med kalorier hvis middagen ikke besto av fet fisk (vedlikeholder vekten og da må jeg spise mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er veldig godt en gang iblant er å lage en en bolle med tomatsuppe. Jeg pleier å bruke pose uten makaronni. Ved siden av skjærer jeg en brødskive som jeg strør over litt hvitløk, enten fersk eller pulver og legger på ca. en skive lett norvegia. Denne steker jeg i ovnen til den er god og sprø og osten er smeltet. Kjempe godt!!!

 

Synes også det er godt med oppskjært frukt i en bolle, strø over hakka nøtter og rosiner. Mettende og godt!

 

Eller hva med å bruke restende etter salaten til middagen??? Tilsett litt skinke eller kylling, veldig godt med litt hakka eple i også. Kankje litt ris eller pasta etter middagen også??? Jeg bruker litt fransk dressing til å toppe det hele. Lite kalorier i denne dressinger pga at det ikke er noe fett eller olje i.

 

Håper du fikk noen fristende forslag her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager smoothie, men den er så tykk at det blir nesten is. Deilig nå om sommeren. Min oppskrift inneholder ca 170 kcal og metter veldig godt.

 

1 beger yoplait 0,1 % yogurt

1/2 frossen banan i biter

100 gram frosne bær (jeg bruker skogsbær eller tropisk, kommer ann på yogurten)

20 gram cottage cheese

1 ss hvetekli

litt kanel

 

Bland alt i en hurtighakker eller blender og spis med skje. Smaker vidunderlig!!! Ikke dum som alternativ til is midt på dagen i sommersola heller.

 

Fortsatt god sommer alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest missmayhem

Jeg pleier å spise noe frukt om kvelden hvis jeg har fruktrasjon igjen. Det som også er godt er cottage cheese, jeg blander det med litt fun light saft og det blir faktisk veldig spiselig ;) Prøver dog å ikke spise så mye om kveldene, kveldsspising var mitt største problem før, så jeg prøver å holde det enkelt og lite.

 

Og jo.. Skummet melk.. Det er godt før man legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...