Gå til innhold

tips?


Gjest minusNikg

Anbefalte innlegg

Gjest minusNikg

Noen som har supre tips om mage trening... gjerne noe som hjelper mot sidevalkene også?

 

Og så lurer jeg på om det er noen som trener pilates fungere det? og i kan du dele noen goder pilates trenings oppskrifter med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Kjenner du "planken"? Det er en mageøvelse som duger! Jeg tar den hver dag, og det vises! :-) For de skrå mageøvelsene kan du ta situps der du vrir deg til høyre og til venstre. Altså høyre albue mot venstre kne og venstre albue mot høyre kne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Forklare planken ..., hm... :-) Du hviler deg på underarmene, armene rett fram, hold hele kroppen opp fra golvet, strak, men sett for all del ikke rompa opp i været. Strak! Det er en grunn til at den heter planken. Hold så det svir og hvil litt før du gjentar to ganger. Har du ryggproblemer bør du finne noe annet, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK har mange fine artikler om trening på hjemmesidene sine. Dette bildet er hentet derfra. Det er av planken på en ball. konseptet er akkurat det samme på gulvet. Kan også gjøres sideveis.

 

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=2165072&w=275&h=&frame=0

 

 

Link til siden om styrke for bikiniform: http://www.kk.no/php/art.php?id=300422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklare planken ...' date=' hm... :-) Du hviler deg på underarmene, armene rett fram, hold hele kroppen opp fra golvet, strak, men sett for all del ikke rompa opp i været. Strak! Det er en grunn til at den heter planken. Hold så det svir og hvil litt før du gjentar to ganger. Har du ryggproblemer bør du finne noe annet, tror jeg.[/quote']

 

 

Planken kan faktisk være bra dersom du har vondt i ryggen, fordi den stabiliserer og aktiviserer både rygg og magemuskler. Dette forutsetter selvfølgelig at du gjør det riktig:) gjør det vondt i ryggen når du utfører planken skal du selvfølgelig ikke gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Båten" er også en fin øvelse som kan aktivisere alle deler av magemusklene. Dette går ut på å sitte på rumpa, løfte bena og finne et balansepunkt. For å avansere og aktivisere alle muskler burde man finne ulike balansepunkter, hvilket krever at man løfter bena høyere og lavere, gjerne i takt med at man løfter ryggen i ulike høyder. NB! Prøv å holde ryggen så rett som det lar seg gjøre. Da blir det nemlig tyngre! Man kan også "ro" fra side til side ettersom dette aktiviserer de skrå bukmusklene.

 

Et annet tips er å sitte i båten til man kjenner at det tar, deretter slipper man seg bakover og ruller frem til nakken, ruller frem igjen og finner balansepunktet.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ballerina

heisann!

 

Planken er kjempebra, men vond....

Pilates er super, har vært på en del timer på treningssenter, det som er så bra er at man får tak i de innerste og nederste mavemusklene! Bevegelsene er rolige, men effektive!

Pilates er veldig bra for rygg og sidemuskler også!! Anbefales pilates etter en time med spinning eller aerobic/step!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drive reklame, men Shape-Up har en skikkelig fin artikkel i siste nummer (juli 07) om mageøvelser som virker! Du kan få den tilsendt som pdf til e-posten din ved å sende "SHU1711 sett-inn-din-epost-her" til 2223.

 

Hilsen Snutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...