Gå til innhold

Ned 30 kg - noe som blir med?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 36 år og veier ca 90 kg. Er ca 1,59 høy.

Startet så smått for noen uker siden på 91,1 kg, men har vært bortreist på ferie, og ikke tenkt så veldig mye på slanking. Nå skal jeg stort sett være hjemme resten av sommeren, så ser på dette som en fin mulighet til å komme inn i riktige rutiner med mat og trim.

Gikk på internettkurs for 4 år siden, og gikk ned 13 kg. Noe av dette har dessverre kommet på igjen. Men nå mener jeg at jeg er klar for å ta av ALT. Har satt trivselvekt på 60 kg, men får se an underveis. Kan tenkes 65 kg også er greit.

 

Tenkte å veie meg på tirsdager, men hadde vært hyggelig å veie seg sammen med noen som skal ca like mye ned som meg.

 

Uansett - vekta i dag viste 90,8 kg, noe som er 0,5 kg opp siden jeg veide meg for 3 uker siden. Egentlig fornøyd med det, siden jeg ikke har tenkt slanking disse ferieukene. Første lille mål blir selvfølgelig å komme under 90 kg igjen, forhåpentligvis er dette nådd allerede neste tirsdag.

 

Håper det er flere som vil være med ned ca 30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Da er vi to, og som du sier så er vi nok ganske like. Skal vi "rapportere" på denne tråden når vi veier oss? Så har vi et lite press på oss selv.

Jeg har veiedag på tirsdager, men om du veier deg andre dager så gjør jo ikke det noe.

Dessuten er det jo greit å sjekke innom om man trenger litt ekstra motivasjon.

 

Går du på kurs, eller satser du på å prøve selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går på kurs, og har kursbok nummer 1. Men det store resultatet har uteblitt enda.

Gikk ned en del i fjor våres (på egen hånd) men en del av disse har sneket seg på igjen.

Jeg ville i allefall gå et kurs for å bli kjent med konseptet, og for å få kursboken. Men jeg tenkte jeg skulle prøve på egenhånd etter endt kurs.

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på internettkurs for 4 år siden. Rakk 4 kurs, og gikk ned 13 kg. Men på slutten av disse kursene drev vi med husbygging og flytting, så det gikk sakte på slutten.

 

Jeg har derfor kursbøkene til de gamle kursene, men har skjønt at man skal spise litt mer på de nye kursene. Prøver å kjøre det kalori-inntaket jeg fikk beskjed om fra gamle dager, men om jeg skulle bikke litt over, så tar jeg vel ikke det så tungt, så lenge det er den riktige maten som gjør det.

Har tenkt å prøve på egen hånd i sommer, men hvis jeg merker at det ikke går, så får jeg heller ta noen internettkurs igjen fra høsten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilieh

Hei!

Jeg skal også ned 30 kg. Håper å nå min trivselsvekt på 65 kg. Veide meg inn i dag til 95,0 .

 

Håper å bli kvitt overvekta ved hjelp av trening (sykling, yoga og styrketrening), og omlegging av kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da er vi foreløpig tre stykker her.

Artig.

Jeg har veiedag hver mandag.

Jeg for min del er IKKE flink med trimmen. Men jeg prøver i allefall å være flink med kostholdet.

Skal virkelig prøve å bli mer bevisst mht trimmen. F.eks gå noen småturer mens jeg er på ferie, ta en ekstra runde med gressklipperen osv. Mange bekker små...vet dere he-he

Jeg må begynne i det små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!! Velkommen Cecilieh.

 

Jeg også sliter litt med "ordentlig" trening. Har to hunder som må luftes, men det er ikke alltid det går så fort med snusepauser og sånn. Men har en ergometersykkel stående som er blitt brukt alt for lite, så får prøve å bruke den i hvertfall 3 ganger i uka.

 

Dessuten har jeg tenkt å gjøre styrkeøvelsene i GR-bøkene.

Men det er bare å komme i gang da.Har vært dårlig foreløpig denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilieh

tusen takk :)

Jeg bobler litt av motivasjon om dagen, og prøver å ri på den bølgen så lenge det varer. Sykler om dagen, med guttungen i sykkelvogna bak. Og nå i kveld har jeg trent Fatburning i en time (dvd). Får bare håpe treningslysta varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!! Velkommen Cecilieh.

 

Jeg også sliter litt med "ordentlig" trening. Har to hunder som må luftes' date=' men det er ikke alltid det går så fort med snusepauser og sånn. Men har en ergometersykkel stående som er blitt brukt alt for lite, så får prøve å bruke den i hvertfall 3 ganger i uka.

 

Dessuten har jeg tenkt å gjøre styrkeøvelsene i GR-bøkene.

Men det er bare å komme i gang da.Har vært dårlig foreløpig denne uka.[/quote']

 

 

Jeg har en tredemølle som jeg har tenkt å gå på.

 

Kan vi ikke si det slik at vi tar en liten økt 3 dager i uken. Jeg må ta det litt pent i starten da, men litt er bedre enn ingenting. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilieh:

Du er jo allerede så godt i gang med trening, så vi andre henger nok litt etter der.

Men stå på du, så skal du nok se at resultatene også kommer snart.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tredemølle som jeg har tenkt å gå på.

 

Kan vi ikke si det slik at vi tar en liten økt 3 dager i uken. Jeg må ta det litt pent i starten da' date=' men litt er bedre enn ingenting. :-)[/quote']

 

Det er en avtale. Er ikke så mye igjen av denne uka, og jeg reiser bort fra fredag til søndag, men skal gjøre så godt jeg kan for å klare tre økter innen søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Kan vi ikke samles alle sammen på en tråd? Jeg skal også ned 30 kg og har en annen tråd der det er flere som har det samme målet. Alltid kjekkere med flere folk :) Da kan vi høste erfaringer og hjelpe hverandre i motgang.

 

Bare et aldri så lite forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Jeg vil gjerne være med også... er ei jente på 25 år som veier alt for mye!

Jeg er 1.76 høy og veier 104,5 kg. Har en BMI på 34.

Min ideal-vekt er 75 kg, så det vil si at jeg må ned 29,5 kg.

 

Trenger en del motivasjon, og inspirasjon. Sliter med å dra kroppen min ut i trening for tiden. Før (for ca 4 mnd siden) var jeg flink og trente 3 dager i uken.

Men så skadet jeg foten min, sommeren kom og alt annet fristet mye mer.

 

Det var litt om meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Søtnos.

 

Det er mulig at vi som er på denne tråden flytter over til "Motivasjon"-tråden til Classica.

Men hvis dere synes det er bedre å være færre på denne tråden, så kan jeg gjerne fortsette med den?

Uansett - så tenker vi å veie oss en gang i uka (samme hvilken dag), og så rapporterer vi det her. I tillegg så trenger man kanskje litt ekstra motivasjon, et sted å spørre om råd o.l., og da er det jo fint å "snakke sammen" på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært her en uke, og første veiing viser 90,2 kg, dvs 0,6 kg ned.

 

Er ganske fornøyd med det, men skulle gjerne være under 90, da. Var og spiste på Big Horn i går, og selv om jeg prøvde å velge sunt, så ble nok den en "tyngre" middag enn om jeg hadde vært hjemme.

 

Ellers har uka vært OK. Ble litt lite vann i helga, og trimming har det vært dårlig med. Beklager Harmer, men har ikke fått trimmet de 3 gangene denne uka, men har tenkt å sykle sammen med Tour de France i dag. Slik at denne uka skal det gjennomføres!!

 

Rapporterer forresten også vekt på "Motivasjons"-tråden til Classica, men fortsetter her også, så lenge det er liv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Har gått over til motivasjonstråden jeg også ;)

Så da blir jeg nok mest aktiv der inne... skal prøve å huske på å være der en del. Hender jeg glemmer slike "forum" til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...