Gå til innhold

Kaffekos


Gjest Katarina
 Share

Anbefalte innlegg

Det ligger ett par oppskrifter på denne siden under "Oppskrifter -> Kaker og bakst", du kan jo ta en titt der :(

 

Det ligger også noen oppskrifter på Grete Roede sine hovedsier, som f.eks oppskrift på krydderkake/kryddermuffins:

 

Kcal pr. kakestykke/muffins : 55

 

http://www.greteroede.no/oppskrifter/kakerbakst/articles/artid353713.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på sjokolademuffins i "i form". Det er 288 kcal i 100 gram, og i sånne store kjøpte er det rundt 430, så det er stor forskjell! Og kun 7 gram fett i 100 gram.

 

1/2 dl valnøtt eller hasselnøttolje

2 1/2 dl lettyoghurt

2 egg

frøene av 1/4 vaniljestang

280 g hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts natron

200 g sukker

2 ss kakao

 

Rør smamen det våte i en bolle og det tørre i en. Bland det våte langsomt i det tørre. Stek på 190 grader i 10-20 min (etter hvor store muffins du lager). Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest kantarellen

Eg er veldig glad i dessertlignande kaffikos. Då tykkjer eg lettyoughurt med gelantin i er veldig greit å ty til. Den kan søtast ekstra med flytande søtstoff. Og ein kan ha frukt og bær i den.

Tine si nye kaffimjølk (0,1 %fett) er fin å koke opp, ha i gelantin + litt ekstra kaffi. Herleg! Eller det samme med skummamjølk + romdråpar. Dette kan jo etast med skjei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så et tips her en dag om å varme epler i mikroovn og ha vanilje yoghurt og kanel oppå. Prøvde det i dag, kanongodt. Delte eplet opp i biter og varma det til det ble lunkent, jeg brukte to ss vaniljekesam over, og kanel. anbefales !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser du har fått mange gode råd, og er det en ting vi trenger så er det erstatninger for den kveldskosen vi ellers ville ha unt oss..

 

Jeg står bak den gulrotkaken, den er fantastisk god!

Ellers så er honningmelon-skiver med 1 eller 2 ss vaniljekesam fantastisk godt. Både sunt, søtt og forfriskende!! Egentlig er vaniljekesam veldig godt til mye, bytt kremklatten ut med dette neste gang du skal velge!

 

Yoghurt-is har færre kalorier enn vanlig is

Prøvd tofu-is?

 

I det hele tatt gjelder det å fortsette å finne erstatninger. Jeg gikk på kurs i våres og har klart meg fint med "Grete roede mat" til nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...