Gå til innhold

Noen spm


Gjest Clide

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spm som sikkert er veldig dumme. Håper noen kan svare likevel.

 

Jeg har 3 kg igjen før jeg har nådd målet mitt, men mage-midjeparti er "helt uberørt" av denne "slankingen" min. Har gått ned ca 7 kg, men det vises ingen plass spør du meg. Magen ser fortsatt gravid ut, og midja tyter ut av buksene...Jeg gjør regelmessig situps også. Hva skal jeg gjøre/spise for å få vekk magen?

 

Noe jeg har lurt på er hvorfor noen sier man skal tygge maten godt? Hjelper dette på slankingen?

 

Og hvorfor skal man drikke mye vann? Skjønner at man skal helst drikke vann istedefor andre drikker, men må man drikke mye mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Hva skal jeg gjøre/spise for å få vekk magen?

Det går dessverre ikke an å punktslanke seg - hvor vi lagrer fettet er arvelig bestemt - personlig lagrer jeg det i bena og det er ikke mange gram fett på overkroppen nå.

 

Noe jeg har lurt på er hvorfor noen sier man skal tygge maten godt? Hjelper dette på slankingen?

Hjelper på fordøyelsen' date=' og kan få deg til å kjenne deg mett før enn om du spiser fort og hvis du spiser mindre enn du ellers ville så vil det kanskje hjelpe på slankingen.

 

Og hvorfor skal man drikke mye vann? Skjønner at man skal helst drikke vann istedefor andre drikker' date=' men må man drikke mye mer?[/quote']

Skjønner ikke helt hva du spør om - jeg regner te, kaffe og vann og juice blant mine 2 liter, men jeg spiser så mye mat med mye vann (frukt, bær og grønnsaker) at kroppen får totalt utrolige mengder væske - iallefall så det holder. Kroppen trenger så mye vann om vi slanker oss eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Poenget med vann er vel også at det hjelper til å holde fordøyelsen smidig og tarmene aktive? Dessuten tar det vekk en del sultfølelse, og kroppen/huden/håret har på mange andre måter også visstnok stor nytte av vannet.

 

Jeg har alltid drukket mye vann, enda mer nå det siste halvåret, og jeg kjenner det både i kroppen og på hodet (hodepine) hvis det over flere dager blir for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har hatt effekt av pilatestrening for å stramme opp rundt mave og midje/hoftepartiet. Har gått ned 7 kg siden jul men gått sammen 4 cm i midje og mave og 97 cm over hofte området.

jeg gjorde også bare situps for maven uten resultat tidligere. men nå ser jeg forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...