Gå til innhold

Wish me luck


Gjest Coco

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise bort i helgen. Dette kan bli skummelt. Familiebesøk og bestemødre betyr mye mat, med tilhørende kaffe og kaker. Er så redd for å ødelegge de gode rutinene jeg har fått. Når jeg er borte opplever jeg et problem mht. hvor ofte jeg bør spise, og hvor ofte de jeg er hos spiser. Det vanlige, dit jeg skal er to store måtider, frokost og middag, hvilket betyr at jeg blir veldig sulten i mellom, og da spiser det jeg kommer over. Jeg har prøvd før å ta med knekkebørd o.l. slik at jeg har noe å knaske på. Problemet er å huske på det når det går i ett hele tiden. Men denne gangen bare MÅ jeg være streng. Skal kjøpe meg meg en ekse av de nye bixit kjeksene, de har jo 44% mer fiber, og en 2 pk. er helt perfekt å ha liggende i vesken. Så jeg har funnet ut at det må bli nødløsningen sammen med knekkebrød og vann ;) Noen andre som har funnet en god, og varig løsning på samme problem?

"Alle" bare himler med øynen hvis jeg sier at jeg slanker meg, og derfor må avstå fra en del usunn mat, svaret: "Du må jo unne deg litt godt, her ta et kake stykke til".

Jeg er svak, og klarer ikke å motstå press så bra som jeg burde. Så tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg kjenner til dette!!!! Har akkurat samme problem når vi er sammen med min svigerfamilie i sommerhuset deres. Til froskost skal det spises over evne til man nesten stuper, så er det minst 5 timer til middag!! Og der sitter jeg og har spist mine to skiver og er skrubbsulten 3 timer senere. Ikke er det så greit å gå og snoke i skapene til svigermor heller, når hun holder på å stelle til DEN middagen. Og alle andre VIL jo være nesten døde av sult når middagen står på bordet for å få plass til mest mulig. For da skal det spises til man ligger under bordet - med etterfølgende dessert. Hjelp-og-trøste! Vet ikke om jeg har så gode råd til deg. Jeg prøver å spise etter mine prinsipper, sniker til meg et par frukter mellom frokost og middag - de bixitkjeksene vil jeg også prøve, kan være greie å ha på lur i veska. Spiser meg passe mett til middag, og bare en ørliten porsjon dessert - ikke lett å si nei, vil jo ikke fornærme svigermor. Kaffe og kaker er en selvfølge! Hver dag! Er det rart svigermor snart triller av sted :) Jeg forsyner meg så lite jeg kan og spiser kjempelangsomt. Er det frukt i nærheten, forsyner jeg meg av det. Neste gang kakefatet kommer rundt, sender jeg det videre - blir det spørsmål, sier jeg tusen takk, det var nydelig, men jeg er forsynt. Nevner ikke slanking med et ord, det vil aldri bli forstått likevel, da jeg er slankere enn de fleste i min svigerfamilie. Kveldsmat er det nesten ingen som orker - bortsett fra meg, for da er jeg sulten. Men spises skal det lell, om man er sulten eller ikke, skal det stappes i trynet til det nesten tyter ;) Da koser jeg meg med min kveldsmat med god samvittighet. Grovt brød er det heldigvis alltid på bordet - og sunt pålegg og masse grønt.

 

Får bare ønske deg lykke til. Håper du får en fin helg. Prøv å få deg en rask spasertur før middag eller om ettermiddagen - eller begge deler, det hjelper til med å holde forbrenningen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere enn meg som har samme problem. Jeg skal til sivgerfamilen i helgen, min egen familie er jeg litt tøffere mot, de må jo være glad i meg uansett ;).

Grov brød...ja, hadde det enda vært så vel. På bordet dit jeg skal, bare lyst brød, derfor har jeg med knekkebrød. Jeg liker svigerfamilien min veldig godt, men jeg må innrømme at jeg har vært på gråten flere ganger når det gjelder maten, og for hver gang nå, stiller jeg mer og mer forberedt. Men det er likevel vanskelig når et nei ikke tas for et nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på. Jeg sier ingenting om slanking, det blir ikke akseptert, men jeg sier heller at jeg har problemer med blodsukkeret, må spise litt innimellom måltidene for å holde blodsukkeret stabilt, ellers blir jeg slapp og trøtt. Dette blir akseptert, og de vet at jeg ikke kan spise så mye dessert og kaker pga sukkermengden. Når det gjelder brød, så skylder jeg på fordøyelsen, jeg får så hard mage hvis jeg spiser lyst brød. Jeg har alltid med meg mitt supergrove rugbrød, selv om svigermor har godt hjemmelaget grovbrød. Spiser litt av hvert.

 

For meg så stemmer begge disse to "unnskyldningene" Det gjør det kanskje ikke for deg, men det kan kanskje være verd det med en liten hvit løgn for å slippe unna de verste kaloribombene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er helgen vel overstått, har til og med rukket å begynne på uka. Familiebesøket gikk ganske bra. Det var jo sjeldne måltider, men bixit'ene hjalp meg litt der. Heldigvis fikk jeg lurt inn litt grovt brød, og når jeg kunne alliere meg litt med min "svigerinne" ble ting litt lettere. Så alt i alt, ikke den sunneste helgen jeg har hatt, men jeg unngikk å overspise. Så da er jeg bare veldig spent på veiingen i morgen. Det er jo så varmt, at jeg håper å ha svettet ut litt. Gikk lang tur på søndag, og skal trene i dag, så jeg krysser fingre. Håper i hvertfall å ikke å gått opp noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...