Gå til innhold

Det er blitt en livsstil


Gjest fru luna

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

Det er nå snart 10 måneder siden jeg meldte meg inn her og la om livsstilen for hele familien. Nå går det automatikk i det - deilig.

 

Men nå som jeg spiser ofte, må jeg spise ofte for jeg er utrolig sulten :eek: ;). I dag da jeg skulle spise mellommat (klokken var bare vel 1 på ettermiddagen) så jeg at jeg ikke hadde pålegg igjen i kjøleskapet på jobben. Så den som måtte gå i butikken var meg, kom tilbake med et vell av godsaker; gresk fettfri yoghurt, blåbær, kjøttmoreller, krabbemat, kokt skinke, fettfri smøreost, store klasetomater og knekkebrød - bør holde for en stund :). Det beste var at jeg fikk 30 minutter rask gange som bonus :(.

 

Kjøttmorellene er dyrket lokalt og var like gode som Hardangermoreller *nam, nam*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild

Det er godt å høre at du har greid deg så lenge med endring av livsstil!Og at du trives med endringen. Det er klart at det er en motivasjonsfaktor for meg, som i løpet av de 1,5 siste årene har gått på greteroedekurs, tatt av ca 10 kg, med noen opp og nedturer på veien. Det er det jeg mener er så hyggelig å lese, at folk greier å endre livsstil, når jeg selv har litt problemer med nettopp dette. Det har mer og mer begynt å gå opp for meg at det er det som må til, med mine små tilbakefall av og til! Men det er håp, og det er godt å høre! Så vil jeg si, at er det ikke flott og gir det ikke en masse energi å spise så mye sundt! Min erfaring etter 3 greteroedekurs er at det err ikke ett fett hva du putter i deg, ja du blir hva du spiser. Det er veldig mye sannhet i det. Også vil jeg si at det er en fin bonus å kunne spise ofte, for da slipper en å få søthunger og lyst på godsaker, perfekt for meg ivertfall som er glad i mat. Lite men godt er tingen! Før kunne jeg gå 5 timer uten mat, og da kom søthungeren, og jeg kunne stappi e meg all slags godterier og usunne ting. Men det var før. Flott å høre at det går bra etter endret livsstil!Lykke til videre!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Hei Ingvild - jeg har stor tro på at de som klarer å holde vekten stabil etter vekttap har lagt om livsstilen sin. Jeg forstår jo at for meg var det lettere enn de fleste siden jeg alt spiste GR mat - men det er utrolig deilig å kunne spise veldig mye mat (volum og ofte) og holde vekten. Du kan spise uhovelige mengder søte og deilige sukkererter og bær for det samme energimengde som en muffin - og få i deg utrolige mengder verdifulle vitaminer og antioxidanter.

 

For meg har det også vært veldig motiverende å skrive blogg - det viser meg selv at jeg tar dette alvorlig og da vektlegger jeg det mer enn jeg ellers ville ha gjordt.

 

Lykke til, Ingvild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...