Gå til innhold

12 kilo to go - min slankekrig


Gjest missmayhem

Anbefalte innlegg

Gjest missmayhem

Da har jeg offisielt begynt å slanke meg. Etter en inaktiv vår med mye lesing til eksamen og sitting foran PC, kom en del kilo snikende innpå, 6 i tallet. Jeg har en god stund (altså allerede da jeg veide mindre) vurdert å slanke meg, men har aldri kommet så lang. Men nå fungerer de ekstra kiloene jeg la på meg som en effektiv pisk for å få meg i gang ;)

 

Jeg skal følge anbefalingene til Grete Roede, og sørge for at jeg er i bevegelse hver dag. Jeg vil bruke registreringen av mat og trim aktivt, så håper jeg at det gir resultater. Hvem vet, kanskje jeg kaster ut noen før og etter bilder etter hvert.

 

Jeg veier nå 77 kilo, som er en del fordelt på mine 169 cm. Jeg har aldri følt meg feit tidligere, men etter jeg gikk opp fra rundt 70 til 77, føler jeg meg ukomfortabel i min egen kropp.

 

Jeg tror utfordringene mine vil bli å holde motivasjonen oppe og å ligge unna godteri og spising seint på kvelden.

 

Så får vi se hvordan dette går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Da vi to med akkurat likt utgangspunkt.

 

Skal vi gjøre dette sammen? Vektavmelding en gang pr uke + hvor mye trim vi regner med?

 

Dette skal vi klare!!!

 

Jeg startet i kveld med 1 time på helsestudio.

 

Mål: Ned fra 77 til 65 innen 1 desember - 12 kg på 18 uker er overkommelig.

 

Delmål 1: - 5 kg innen 1 sept

Delmål 2: - 7 kg innen 1 okt

Delmål 3: - 10 kg innen 1 nov

Delmål 4: - 12 kg innen 1 des!!!!!!

 

Lykke til!!

 

Hilsen Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

HeyHey alltid kos med selskap :) Jeg begynner å trene for fullt denne uken, for forrige uke sto jeg og malte i 4-5 timer hver dag og da blir man sliten :( heldigvis fant jeg ut at man kunne registrere maling som trimpoeng, ikke rart så slitsomt som det er!

 

Går tur hver eneste dag ca halvannen time. Penger kommer inn på konto den første august, og da skal jeg fornye medlemsskap på treningsstudioet jeg pleier å gå på. Har ikke råd før den tid. Får holde meg til fjellturer, bor ganske fint til for sånt.

 

Kan sette opp mine delmål også:

 

Delmål 1: Komme ned til "utgangspunktet" jeg hadde før jeg fikk eksamensflesket (ned 5 kilo) innen slutten av august.

Delmål 2: Ned 8 kilo innen slutten av september

Delmål 3: Ned 11 kilo innen slutten av nov.

Delmål 4: Ned 14 kilo innen slutten av des (jul inkludert)

 

Har veiedag på mandager jeg, og tikket inn på 76,4 kilo som er en hel kilo ned fra forrige mandag (77 kg var midt i forrige uke) ;) Svært fornøyd

 

Fint å skrive ned her hvor mye man trener hver dag og evt trøbbel med motivasjonen eller slikt, så kan vi hjelpe hverandre.

 

Lykke til med slankingen du også Hilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Okei, jeg vet det er juks og jeg har strengt tatt veid meg denne uken, men vekten ropte og jeg ble fristet. Vekten viste syttifem kilo! Jeg er seriøst i hundre jeg er så glad nå ;) Jeg var overbevist over at de store mengdene mat jeg trykket i meg (1600 kalorier om dagen) kom til å gjøre at jeg gikk seeent ned i vekt men dengang ei.

 

Også har jeg skaffet meg mitt 28. trimpoeng og fått nytt gulleple :) Hjelper med lange turer og fysisk aktivitet på jobben skjønner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Da er det mandag igjen, og vekten viste 74,3 kilo ;) Meget fornøyd. Fikk gått tur hver dag forrige uke, så har samlet gullepler som en røver. Nå håper jeg bare at jeg virkelig kan innarbeide de gode vanene før jeg begynner på skolen igjen og det blir mindre tid å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Helsike! Skal det være mulig at kroppen skal holde på SÅ mye vann bare fordi jeg har mensen? Jeg føler jeg veier et tonn, og er oppblåst og fæl. Kommer ikke til å nærme meg en vekt før på neste mandag... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Var en tur på vekten i dag, og fant ut til min store glede at vekten hadde beveget seg nedover, ikke så mye, men likevel. 73,8 kilo er bare 500 gram ned siden sist, men jeg har i det minste ikke gått opp, så jobbingen hjelper ;) Jeg er mer motivert enn noensinne nå. Jeg føler ikke at jeg mangler noe, er aldri sulten lenger og føler meg bedre enn på lenge. Dette skal jeg greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...