Gå til innhold

Nok er NOK!!!


Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av dette evige slitet med vekta.

Sier til meg selv at nå må jeg ta meg sammen, men så blir jeg fristet...

Is er jo veldig godt i sommervarmen..., sjokolade er jo også godt...

Men nå er det nok!!

Det er bare jeg selv som kan gjøre noe med det.

Men det er så lett å si at jeg får starte i morgen... Slik utsetter jeg i grunnen hele tiden det jeg vet må komme.

Skal nå prøve å skrive ned hver dag hvordan det har gått.. Kanskje er det bare jeg selv som leser det, men på trykk skal det..

Denne gangen starter jeg NÅ!!

 

I dag morgen veide jeg 84.4 kg.!!!!

Jeg er 169 cm og bør ikke veie mer enn 65 kg . Men er strålende fornøyd dersom jeg kommer ned mot 70 kg. etterhvert...

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon. Er ikke helt motivert, men skal prøve å klare. Jeg syns det værste er å komme seg ut å gå en tur, der er så varmt ute nå. blir helt slåttut og gidda laus.........

 

Jeg er i dag 85 kg, ønske mitt er å komme mellom 70/75 kg. Men mitt første mål er 80kg. Spent på om jeg klarer det:)

 

Trenger et spark bak tror jeg:)

 

Jeg ønker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Lykke til du også anneme:)

 

Kan med glede fortelle at jeg har vært veldig flink i dag.

Har gått meg to lange turer og ikke spist noe som jeg ikke burde.

Tenkte en stund på en krone-is som lå i fryseren, men fant ut at det hadde vært litt flaut å måtte skrive ned at jeg hadde spist is når jeg var så optimistisk i går... Nei, er veldig fornøyd med at isen lå der til mannen min som tok den til dessert. (Da slipper jeg å bli fristet i morgen)

 

Håper det går like bra fremover.

Neste uke skal vi på tur, men jeg satser på at jeg kan styre unna de verste fristelsene...

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, fristelser finnes overalt ;) Men husk at den beste måten å takle fristelser på er ikke ved å skulle stanhaftig motstå dem, men å unngå dem. Å ha is og slikt liggende i fryseren er kanskje ikke spesielt lurt hvis du da går rundt og tenker på det og blir fristet hele tiden. Jeg pælmet ut alt slikt fra huset da jeg begynte å slanke meg, av den enkle grunnen at du kan ikke spise noe som ikke er der :) og da trenger man plutselig ikke så mye viljestyrke likevel.

 

Dessuten, hvis du trener og spiser riktig, går det gjerne an å unne seg en is i ny og ne :( kanskje best med en saftis though...

 

Lykke til med slankingen din!

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristin!

Enig med deg at det beste er å ikke ha noe som kan friste i hus, og at en av og til kan unne seg en is uten at det viser på vekten.

Det har nok blitt alt for mange is denne sommeren...

Men jeg har vært flink i dag også. Har vært på besøk og blitt tilbudt is i dag men klarte heldigvis å takke nei...

Tror det er viktig at jeg er ganske stanheftig nå de første dagene, så jeg kanskje kan se resultat på vekten litt fort. Jeg har prøvd å slanke meg ganske lenge, og gikk også ned en del. Men desverre kom kiloene på igjen.

 

Er fornøyd med dagen og håper det går like bra i morgen...

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Februarmamsen

Jeg er endelig igang med godt mot her.. Meldte meg inn i påsken i år, og gikk greit ned 3 kilo. Så kom dåpen, bursdager og sommerferie.... Og svaaak viljestyrke fra min side! Har ikke gått opp, men heller ikke mere ned.

 

Jeg skal nå ned fra 82 kilo (er 163cm) til 70kg. Sist jeg veide 70 kg var jeg strålende fornøyd med min egen kropp, så på nåværende tidspunkt føler jeg ikke at jeg trenger å ta av mer enn det... så får vi se da!!

Første mål nå er å komme under 80-streken. Burde ikke ta så lang tid egentlig. Vet det går fort om jeg bare holder meg unna godis og is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig februarmamsen at det viktigeste er å vere fornøyd med hvordan en selv ser ut.. Har ikke noe som helst ønske om å bli mager, men helt normal...

Jeg er 169 cm. og var mandag 84.4 kg. Trivselsvekta ligg mellom 65 og 69 kg.

 

I går, torsdag, gikk det igrunnen veldig bra. Det hjelper å skulle skrive ned her inne om hvordan det går...

Men i dag:( Dumlekarameller vart litt for fristende.

I grunnen det som gjorde at jeg falt for fristelsen i dag var at jeg synest at jeg har vært så flink denne uka, men føler meg mer posete og tyngre enn på lenge... Det gjorde at motivasjonen jeg har hatt siste dagene falt og jeg klarte ikke stå i mot de nydelege dumlekaramellene...

 

Men i morgen er det en ny dag og nye muligheter.

Har trimma en timestur både i går og i dag, så kanskje noen av karamellene "ligg" igjen en eller annen plass langs veien.. hehe...

 

Lykke til - alle som bruker sommeren til å finne formen!!

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

En liten sprekk må man regne med kommer når man slanker seg. Den største krisen er ikke selve sprekken, men om man gir opp etterpå. Ta lærdom av feilen du gjorde og bare fortsett med ny giv ;) Det er ikke verdens undergang

 

Lykke til videre!

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunchine

Jeg er 5 cm lavere enn deg og veier nesten 10 kg mer!

Jeg håper å komme ned til 75 kg, det er nesten 20 kg det! huff og huff. Iallefall vil jeg ned til 80. Nå ville jeg jo følt meg slank ved 80 også, regner jeg med.

Er drit lei av å være feit jeg også. MAgen er i veien når en bøyer seg og valkene tyter ut over bukselinninger og ved BH-stropper. En føler seg pyton.

Nå er det ny giv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er ferieturen over og jeg er klar for ny giv... tror jeg...

Joda, jeg kan ikke gi meg nå, da går jeg ivertfall ikke ned i vekt..

Heldigvis har jeg ikke gått opp i vekt den uken jeg var borte.

Vekta viser faktisk - 0.2 kg. Ikke mye, men jeg hadde ventet at jeg skulle gå opp i vekt.

Har spist mye som jeg ikke burde, men har også gått mye i ferien - det er vel derfor jeg ikke har gått opp i vekt...

Håper det går rette veien nå... Hadde vært kjekt å kunne se 70 tallet på vekta snart. Nå viser den 83.8 kg.

 

Lykke til alle sammen!

 

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rette veien...

Har vært på vekta og den viser i dag 83.2 kg.

Vet ikke hvor mange ganger jeg nå har komt meg ned til 81 kg, for så å hoppe opp på 83 og 84...

Kanskje ikke så rart at jeg sliter med motivasjonen..

Litt rart i grunnen, at det skal være slik - at det ikke skal være lettere å motivere seg til noe som bare er positivt.

Går en ned i vekt blir det lettere å finne klær, det blir lettere å bevege seg, leke med ungene, en kan se seg i speilet uten å gremmest... hmmm.. merkelig at så mange av oss da skal slite med å finne den motivasjonen som trengs, og behalde den når vi først har funnet den..

Kanskje fordi sjokolade er så forferdelig godt???

 

Skal ivertfall gjøre det jeg kan for å bli noen kg. lettere og noen cm. mindre. Det å greie å rette ryggen og kjempe videre når en har gått på en sprekk, istedenfor å gi opp..

 

Stå på!

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...