Gå til innhold

Bacalao -mye salt?


Gjest aman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har nylig fullført et kurs og er ganske fornøyd med resultatet, dvs. minus 6 kg. Ønsker å ta av det doble, så derfor vil jeg fortsette på et kurs til. Har hatt varierende vektnedgang disse ukene. Denne uka fikk jeg imidletid hakeslepp, pga en oppgang på ett kg. Har stort sett vært flink med mat og trim, så jeg synes ikke det var fortjent. Kan årsaken til vektøkningen bla. være to bacalaomiddager (ferdigkjøpt) denne uka? Kanskje et dumt spørsmål, men kan det være at bacalo inneholder mye salt, som jo binder vann til kroppen? Har noen opplevd noe lignende? Synes det er demotiverende å gå opp i vekt når jeg synes jeg har fortjent å gå ned opptil 1 kg denne uka!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at vekten står stille eller går opp fra en uke til en annen. Er snart ferdig med mitt fjerde internettkurs og har opplevd dette flere ganger. Årsaken er som regel at jeg ikke har vært flink nok til å følge opplegget til punkt og prikke. Er overbevist om at høyt vanninntak er avgjørende for resultatet. Ikke ha for store forventninger. Jeg er ganske lei av solskinnshistorier av typen "ned 40 kg på fire kurs". Tror mange deltakere ikke er i nærheten av slike resulteter. Jeg har f. eks. gått ned 18 kg på 4 kurs, og har måttet justere de ambisiøse målene mine flere ganger underveis for å unngå å miste motivasjonen. Trøsten er at når man bruker lang tid på vektreduksjonen er det større sjanse for at den blir varig. Har satt av ett år til dette prosjektet. Deretter et år med "hold vekten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...