Gå til innhold

1600 om dagen eller 11200 i uken?


Gjest Milla78

Anbefalte innlegg

Gjest Milla78

Hei alle sammen ;)

 

Er det noen som vet om det er ok å fordele kaloriene sine over en uke? Slik at man kan spise 1200 kalorier en dag, hvis man vet man skal i en bursdag for eksempel, og kommer til å skeie ut med 2000 kalorier neste dag?

 

Jeg gikk på et kurs i England for maneg år siden, da se de at dette gikk bra.

 

Lurer på om noen vet noe om dette...?

 

Hilsen Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Det spørs vel litt hvorfor du skal spise disse ekstra kaloriene. Det er jo ikke akkurat sunt å gå på sparebluss (eks.) i dagesvis og deretter ta fullstendig av kalorimessig i helgene. Det å ha et jevnt forbruk av mat er jo alfa og omega for å holde forbrenningen igang.

 

Men det viktigste er jo tross alt hva du gjør hver dag, og ikke en utskeielse en skjelden gang. Jeg tror dog det ikke bør gå sport i å "spare" veldig masse kalorier hele tiden og flytte de rundt i uken, kroppen vet ikke at maten kommer dagen etter og kan fort slå seg på sparebluss. Jeg snakker av erfaring, det var slik jeg gikk opp i vekt i utg. pkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det står jo 1600 i snitt.. men da er det ikke tenkt at man skal ha 1200 noen dager og over 2000 andre dager, men at man holder seg mellom 1500-1700 hver dag. Noen dager spiser man en mer kaloririk middag og andre dager litt magrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke oversikt over om det stemmer, men jeg har lest flere steder at man får bedre effekt av slankingen om man varierer litt hvor mange kalorier man spiser fra dag til dag.. men da tror jeg IKKE det menes å variere så mye at man sulter seg den ene dagen og trapper seg full med usunn mat dagen etter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...