Gå til innhold

TIPS: å legge inn på data alt vi spiser, er nyttig


Gjest Torill61

Anbefalte innlegg

Gjest Torill61

Jeg har latt det gå "sport" i å logge meg inn på G.R.`s nettside, og lagre absolutt alt jeg spiser i løpet av dagen, på sundt og mindre sundt. Der er svært nyttigt. Jeg har blitt mer ebvisst på hva jeg putter inn i munnen. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Jeg er pinlig ærlig når jeg legger inn ting på GR sidene. På denne måten styrer jeg faktisk ubevisst unna de verste kalorifellene, fordi jeg tenker "oj, dette her har jeg ikke lyst til å legge inn nei".

 

I tillegg er det en grei måte å finne ut hva man kan spise mye av og lite av. Den gamle kaloriberegningen uten pc var i mine øyne alt for kronglete, og det var stress å gjøre det hver dag. Men når man har en søkefunksjon og kaloriene regnes ut automatisk, er innleggingen kun blitt til et par minutter hver dag.

 

I begynnelsen er jo også denne innleggingen viktig for å sørge for at du spiser nok! Det er jo utrolig hvor mye man må spise hvis man skal spise sunt og samtidig få i seg 1600 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til det å bruke vektklubben som verktøy, for å gå videre ned i vekt. Har selv avsluttet kurs rett før sommerferien,og var spent på om jeg greide å holde vekten i ferien.Det har jeg klart og nå skriver jeg inn hver dag hva jeg spiser på vektklubben, og merker også at jeg "tar meg i sammen" for å slippe å skrive inn de tingene som er mindre hyggelige å sette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Tigerreka

Det var noen som skrev en formel her tidligere, du må nesten bare søke på FORMEL rundt omkring i forumet. Men - det var også noen som skrev at skal du ned skal du ha inn 22 kcal pr kilo du veier. For å holde vekta er det 30 x vekta di. Jeg ganget det med min vekt og kom på ca 1450 kcal. Altså spiser jeg ca riktig med 1600 kcal. Jeg gikk også på GR kurs for ca 3 år siden, da skulle jeg spise 1100-1200 kcal daglig. Jeg var sulten hele tiden ;):) :) og sprakk etter halvgått løp.

 

Jeg skriver også opp pinlig nøye alt jeg spiser og drikker, og det har gått sport i det for meg også. Det er "gøy" å se at ting går bra og jeg har faktisk klart å gå ned litt. Jeg sluttet å røyke for 1 1/2 år siden ved å lese ENDELIG IKKE RØYKER av Allen Carr, den anbefaler jeg dere alle som skal slutte å røyke. For meg er slankingen nå som å slutte og røyke - dette skal jeg klare !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd systematisk slanking før og sliter litt. Fødte for 5 mnd siden og fullammer enda. (skal begynne med grøt neste uke i tillegg til at jeg forts. med amming) Under svangerskapet la på meg ca 8 kg. Veier nå 70 kg og er 169 cm lang. Nå har jeg forsøkt GR i tre dager og er konstant sulten, spiser ca 1400 kcal pr. dag. Til frokost spiser jeg 4 rugsprø med smøreost og drikker store mengder vann, likevel er jeg kjempesulten etter to timer. La meg sulten i går og følte meg svimmel i dag tidlig. Hvor mye bør jeg egntlig spsie??? Jeg følger meny 1 men lurer på om dette er feil. Er redd vekten ikke vil endre som om jeg bytter meny.

 

Jeg er akkurat begynt på gr ned i vekt kurs' date=' og plages med nettopp det dere snakker om her. Spiser og spiser, men holder på å sprekke før jeg kommer opp på 1600 kcalorier. Nå sitter jeg å spiser frukt for harde livet:)[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd systematisk slanking før og sliter litt. Fødte for 5 mnd siden og fullammer enda. (skal begynne med grøt neste uke i tillegg til at jeg forts. med amming) Under svangerskapet la på meg ca 8 kg. Veier nå 70 kg og er 169 cm lang. Nå har jeg forsøkt GR i tre dager og er konstant sulten' date=' spiser ca 1400 kcal pr. dag. Til frokost spiser jeg 4 rugsprø med smøreost og drikker store mengder vann, likevel er jeg kjempesulten etter to timer. La meg sulten i går og følte meg svimmel i dag tidlig. Hvor mye bør jeg egntlig spsie??? Jeg følger meny 1 men lurer på om dette er feil. Er redd vekten ikke vil endre som om jeg bytter meny.[/quote']

 

Hei Kjeksa,

 

trur du et for lite, spesielt sidan du ammar. Leste ein plass under kursinformasjon for gravide og ammande at 750 kcal går med dagleg til melkeproduksjon. På 1400 kcal dagleg er det ikkje mykje igjen til deg då!

 

Andre synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Jeg har aldri prøvd systematisk slanking før og sliter litt. Fødte for 5 mnd siden og fullammer enda. (skal begynne med grøt neste uke i tillegg til at jeg forts. med amming) Under svangerskapet la på meg ca 8 kg. Veier nå 70 kg og er 169 cm lang. Nå har jeg forsøkt GR i tre dager og er konstant sulten' date=' spiser ca 1400 kcal pr. dag. Til frokost spiser jeg 4 rugsprø med smøreost og drikker store mengder vann, likevel er jeg kjempesulten etter to timer. La meg sulten i går og følte meg svimmel i dag tidlig. Hvor mye bør jeg egntlig spsie??? Jeg følger meny 1 men lurer på om dette er feil. Er redd vekten ikke vil endre som om jeg bytter meny.[/quote']

 

Hei!

 

Jeg er like høy og like tung som deg og jeg ammer ikke, men spiser likevel mer enn deg og går ned i vekt. Jeg spiser 1600 kalorier. Tror nok helt sikkert at du kan øke til det og kanskje også opp mot 17-1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...