Gå til innhold

Oppgitt


Gjest voldmo

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp snart jeg. Går bare oppover. Samme hvor flink jeg syns jeg er så er jeg tydeligvis ikke flink nok. Mister motivasjon og har egentlig lyst til å hylgrine. Siste 6 år har vært et eneste tull med å prøve å miste kg. Men for hver gang jeg har klart målet, går det noen mnd og det går opp igjen og ender med mer enn det var sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp snart jeg. Går bare oppover. Samme hvor flink jeg syns jeg er så er jeg tydeligvis ikke flink nok. Mister motivasjon og har egentlig lyst til å hylgrine. Siste 6 år har vært et eneste tull med å prøve å miste kg. Men for hver gang jeg har klart målet' date=' går det noen mnd og det går opp igjen og ender med mer enn det var sist.[/quote']

Jeg kjenner meg så igjen!!!

Og jeg var så fortvila forrige uke, som du er nå...heldigvis har det lagt seg litt, og jeg krysser fingere igjen for denne ukas veiing. Men forrige uke var det jo nettmøte med ernærings ekseperten til GR, og hun svarte på mitt fortvilte innlegg. Jeg anbefaler at du tar en titt på det...kanskje noe av det hun nevnte for meg også kan hjelpe deg....

Uansett så er det bra for kroppen å legge om til det sunne kostholdet som GR anbefaler, og for noen av oss tar det dessverre veldig laaaaaang tid å se resultater.Vi må holde sammen, og ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd:

Du bør spise ofte og lite, ca hver tredje time. Det er veeeldig viktig tror jeg, for da opprettholder du forbrenningen. Går du på riktig meny? Drikker du nok vann hver dag?

Ta en liten gjennomgang her før du lar oppgittheten komme frem for det er en del momenter som bør være tilpasset nettopp deg.

 

Stå på videre, for du får det til!

 

 

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Penny svarte deg det jeg hadde tenkt å si - jeg kan utdype det med: registrer alt, absolutt alt du putter i munnen i en uke. Skriv også opp all mosjon du får. Da kan du lage deg et regnskap!

 

Har du gått veldig fort ned når du har slanket deg tidligere? Hvis du gjør det, er sjansene for at du mister unødig mye muskelmasse større, og det er i musklene at forbrenningen skjer! Gjør hva du kan for å spise sunt og mye nok selv om du spiser magert, og prøv å få tid til å trimme, både kondisjons- og styrketrening er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her, skriv opp ALT du putter i munn. Inkl "lette" drikker. Kan det tenkes du spiser for lite, og at kroppen ni-holder på alt du putter inn av energi for å ikke komme i sparebluss?

 

Jeg har vært litt jo-jo de siste årene, med 2 svangerskap har det blitt slik, men jeg vet også at jeg har flere dager uten nok kalorier- hoppet over måltider etc, og vekten bare økte. Nå spiser jeg ofte, gjerne 4-5 måltider hver dag, og jeg har faktisk tatt av 1,5 kilo siste uken.

 

Stå på, ikke gi opp, dette klarer du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at dere orker å lese og komme med råd. Jeg vasker utrolig mye og får derfor ikke tid til å trene siden jeg i uka på dagtid er student. Har vært veldig flink til å spise regelmessig, ofte og lite. Han jeg bor med skjønner ikke at jeg klarer å spise så mye som han sier. Mitt store problem ligger nok i det at det blir litt for ofte festing i helga og dagen derpå er jeg fysen på alt mulig drit mat. I dag har jeg faktisk brukt mer kalorier enn jeg gar fått i meg.

Skulle ønske det fantes noen enkle løsninger med kjappe og varige resultater. Ikke fult så oppgitt i dag som i går. I går var det like før jeg stakk fingrene i halsen. Men det kan jeg bare ikke gjøre, for da er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd:

Du bør spise ofte og lite' date=' ca hver tredje time. Det er veeeldig viktig tror jeg, for da opprettholder du forbrenningen. Går du på riktig meny? Drikker du nok vann hver dag?

Ta en liten gjennomgang her før du lar oppgittheten komme frem for det er en del momenter som bør være tilpasset nettopp deg.

 

Stå på videre, for du får det til!

 

 

Penny[/quote']

 

Spiser hver 2.5 time. prøver å drikke masse vann og har kuttet helt ut brød. Iallefal spiser jeg det ikke ofte. gått over til knekkebrød og lomper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser hver 2,5 time, men hvor mye for eks? Jeg også må spise litt oftere enn hver 3 time iblant pga jobben, men kun mindre måltid utenom lunsjen, middagen og kveldsen.

Jeg spiser for eks kun salat ( masse ) og kanskje et lite "brytebrødrundstykke" ( grovt ) til lunsj. Putter forskjellig i salaten, eks kylling, tunfisk eller skinke. Føler at det måltidet gjør sitt til at jeg klarer å fordel alt bedre utover. Til brødmat ( frokost og kvelds ) spiser jeg kun Lindbergbrød, og da to små skiver. Som mellommåltid velger jeg yoghurt og frukt, og tar med meg en av hver på jobben. Prøver å få drukket masse vann mellom måltidene, men det er klart at av og til er det mindre på dagen og mer på kvelden. Hvilken meny er du på? Kanskje du skulle øke den, evt senke den? Det er vanskelig ( min erfaring etter flere kurs ) å finne den som passer akkurat hver og en. Man må ofte prøve seg frem med kanskje en liten økning ( en skive el lign ) eller en liten nedgang. Du må bare si til deg selv at det skal gå men det kan ta tid. Jeg føler med deg for jeg har vært i samme situasjon selv og har både gått opp, ned og opp igjen mange ganger flere uker. På et kurs gikk jeg opp og ned hele tiden og resultatet ble kun - 1,6 kg totalt. Da ble jeg veldig oppgitt etter 8 uker altså!

Ta en gjennomgang, og prøv å endre små ting, som nevnt. Gi oss et ord igjen da så får vi høre mer. Gode råd kan komme oss alle til gode vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at dere orker å lese og komme med råd. Jeg vasker utrolig mye og får derfor ikke tid til å trene siden jeg i uka på dagtid er student. Har vært veldig flink til å spise regelmessig' date=' ofte og lite. Han jeg bor med skjønner ikke at jeg klarer å spise så mye som han sier. Mitt store problem ligger nok i det at det blir litt for ofte festing i helga og dagen derpå er jeg fysen på alt mulig drit mat. I dag har jeg faktisk brukt mer kalorier enn jeg gar fått i meg.

Skulle ønske det fantes noen enkle løsninger med kjappe og varige resultater. Ikke fult så oppgitt i dag som i går. I går var det like før jeg stakk fingrene i halsen. Men det kan jeg bare ikke gjøre, for da er det gjort.[/quote']

 

Det er da ikke noe problem å gi gi gode råd, og å gi litt støtte til andre. Vi har alle dårlige dager (selv de som ikke innrømmer det). Selv ble jeg nokså oppgitt i dag, da vekten slett ikke oppførte seg slik jeg syntes den burde ;).

Men poenget her inne er jo få hente inspirasjon og kunnskap. Alle her er jo her fordi de vil salnke seg litt...eller mye. Så mitt råd til deg, og meg selv, i dag: Tenk posetivt. Ikke bli for hysterisk, hverken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hver 2.5 time. prøver å drikke masse vann og har kuttet helt ut brød. Iallefal spiser jeg det ikke ofte. gått over til knekkebrød og lomper..

 

Er det flere som har kuttet ut brød med godt resultat? Jeg lurer fælt på nettopp dette, og lurer på hva jeg isåfall skal erstatte brødet med? Matpakka er jo så rask og grei... Er knekkebrød mye bedre enn brød? Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser hver 2' date='5 time, men hvor mye for eks? Jeg også må spise litt oftere enn hver 3 time iblant pga jobben, men kun mindre måltid utenom lunsjen, middagen og kveldsen.

Jeg spiser for eks kun salat ( masse ) og kanskje et lite "brytebrødrundstykke" ( grovt ) til lunsj. Putter forskjellig i salaten, eks kylling, tunfisk eller skinke. Føler at det måltidet gjør sitt til at jeg klarer å fordel alt bedre utover. Til brødmat ( frokost og kvelds ) spiser jeg kun Lindbergbrød, og da to små skiver. Som mellommåltid velger jeg yoghurt og frukt, og tar med meg en av hver på jobben. Prøver å få drukket masse vann mellom måltidene, men det er klart at av og til er det mindre på dagen og mer på kvelden. Hvilken meny er du på? Kanskje du skulle øke den, evt senke den? Det er vanskelig ( min erfaring etter flere kurs ) å finne den som passer akkurat hver og en. Man må ofte prøve seg frem med kanskje en liten økning ( en skive el lign ) eller en liten nedgang. Du må bare si til deg selv at det skal gå men det kan ta tid. Jeg føler med deg for jeg har vært i samme situasjon selv og har både gått opp, ned og opp igjen mange ganger flere uker. På et kurs gikk jeg opp og ned hele tiden og resultatet ble kun - 1,6 kg totalt. Da ble jeg veldig oppgitt etter 8 uker altså!

Ta en gjennomgang, og prøv å endre små ting, som nevnt. Gi oss et ord igjen da så får vi høre mer. Gode råd kan komme oss alle til gode vet du![/quote']

 

 

 

Spiser ikke så mye når jeg spiser. To knekkebrød til frokost, salat eller tre knekkebrød til lunsj, tre lumper til mellommåltid, middag og knekkebrød, yoghurt el lumper til kvelds. Veldig flink i uka , men når helga kommer drar jeg tilbake til kjæresten min eller han er på besøk, og da er det alltid masse kos. Har litt problemer med å sette meg inn i alt, og aldri telt gram og kalorier før nå. Kanskje det hjelper litt mer utover. Ikke gått noen kurs. Har ikke råd som student, og jobber med å finkjemme denne nettsiden slik at jeg kan få resultater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har kuttet ut brød med godt resultat? Jeg lurer fælt på nettopp dette' date=' og lurer på hva jeg isåfall skal erstatte brødet med? Matpakka er jo så rask og grei... Er knekkebrød mye bedre enn brød? Takker for alle innspill![/quote']

 

 

Jeg innbiller meg at knekkebrød er bedre enn brød. Men vet ikke helt sikker. Magen min reagerer på brød, men det kan godt være gjær også som gkør det. Likevell får jeg dager da jeg må ha brød. Men spiser da kun brød jeg selv baker. Da blir str halvert i forhold til kjøpebrød, og jeg lurer øynene med at det fakisk er to skiver, selv om det egenlig er ei skive i forhold til kjøpbrød. Ellers så spiser jeg lumper og yoghurt. Frokostblanding har jeg aldri vært noe om. Man kan jo egentlig spse masse rart til matpakka. men det er nok mulig det trengs litt mer planlegging. Særlig om du liker å sove om morgenen som jeg gjør. Da må alt lages kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke så mye når jeg spiser. To knekkebrød til frokost' date=' salat eller tre knekkebrød til lunsj, tre lumper til mellommåltid, middag og knekkebrød, yoghurt el lumper til kvelds. Veldig flink i uka , men når helga kommer drar jeg tilbake til kjæresten min eller han er på besøk, og da er det alltid masse kos. Har litt problemer med å sette meg inn i alt, og aldri telt gram og kalorier før nå. Kanskje det hjelper litt mer utover. Ikke gått noen kurs. Har ikke råd som student, og jobber med å finkjemme denne nettsiden slik at jeg kan få resultater....[/quote']

Jeg har prøvd å kutte ut brød bkat på hvetemel i peridoer, med dels bra resultat. Har da spist spelt brød og rug knekkebrød. Og siden vektnedgangen min går dprlig om dagen, lurer jeg på om jeg skal kutte ut hvetemelbrød helt, og heller satse på spelt brød o.l. hverdagen. Så kan jeg tillate meg å litt hvetemelbrød o.l til "fest". Anbefaler kanskje å lese litt om tanken bak blodtypedietten, der det anbefales å kutte div. matvarer på bakgrunn av blodtype. Det er litt delte meninger om virkning, men noe av det kan jo være fornuftig for deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så viktig om du spiser knekkebrød, vanlig brød osv. Jeg har selv tidligere gått ned 9 kg på samme diett som jeg er på nå. Har også gått på knekkebrød i en lang periode, uten å ta av i det hele tatt. ( Du sier at du må være litt forsiktig pga magen, og det er jo en annen sak )

Men, det og kan hende det blir noe mye i eks mellommåltid med tre lomper? Det blir vel kanskje opp i 300 kcal eller? Selv holder jeg disse nede til ca 100 kcal , for ellers kommer jeg fort opp i full pott før kvelden. Det kan skape noe problem og man er lett over menyen ved kvelden på den måten.

Prøv gjerne med yoghurt som mellommåltid, eller en pære etc, evt en brødskive ( grov ) Tror det er viktig å holde et noenlunde inntak, og det er også mye lettere for deg etterhvert når du gjerne endrer små ting underveis. En annen ting er også hva du har til lompene? Dersom du ikke er nøye med pålegg el smør etc så blir jo dette enda mer. Altså, det som er noe av oppskriften er: Spis ofte, men lite og prøve å holde middagen til rundt ca 400 kcal. Fordel de andre utover på frukt, melkeprodukter, og spis *grønnsaker til. Her er det mulig å spise *mye.

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så viktig om du spiser knekkebrød' date=' vanlig brød osv. Jeg har selv tidligere gått ned 9 kg på samme diett som jeg er på nå. Har også gått på knekkebrød i en lang periode, uten å ta av i det hele tatt. ( Du sier at du må være litt forsiktig pga magen, og det er jo en annen sak )

Men, det og kan hende det blir noe mye i eks mellommåltid med tre lomper? Det blir vel kanskje opp i 300 kcal eller? Selv holder jeg disse nede til ca 100 kcal , for ellers kommer jeg fort opp i full pott før kvelden. Det kan skape noe problem og man er lett over menyen ved kvelden på den måten.

Prøv gjerne med yoghurt som mellommåltid, eller en pære etc, evt en brødskive ( grov ) Tror det er viktig å holde et noenlunde inntak, og det er også mye lettere for deg etterhvert når du gjerne endrer små ting underveis. En annen ting er også hva du har til lompene? Dersom du ikke er nøye med pålegg el smør etc så blir jo dette enda mer. Altså, det som er noe av oppskriften er: Spis ofte, men lite og prøve å holde middagen til rundt ca 400 kcal. Fordel de andre utover på frukt, melkeprodukter, og spis *grønnsaker til. Her er det mulig å spise *mye.

 

Stå på videre![/quote']

 

 

 

Smør spiser jeg ikke. Er veldig blank når det gjelder kalorier og veieng av mat. Men må man så må man. Når jeg har gått ned før har jeg jobbet veldig mye, trent, vært i dårlig forhold og hatt depresjoner. Vil ikke tilbake dit for å si det sånn. Syklet en mil før jobb, jobbet i barnehage, dro rett på vaskejobb, hjem, trening og sov litt. Gikk ned ti kg da, men over 6 mnd. Depresjon er en fin slankemåte, men dæven heller. Det sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnogfrisk

men ikke gi opp! Ta dette rolig og greit: Selv om du spiser riktig og trener kan det stoppe opp.. egen erfaring.. Kroppen er smart, har vent seg til overvekt, og når vi prøver å justere vekta ned vil kroppen gå i forsvar og holde på det den har... Prøv med å endre trim-vaner: annet tidspunkt, annen aktivitet - og framfor alt: tenk positivt! Stress virker bare negativt! Tar man tida til hjelp vil det gå greit!

 

har gått ned 25 kg, opp igjen 5, og er nå igang med med de siste 15-20 kiloene.

Etter en periode med relativt lite trim, er jeg i dag veeldig fornøyd etter å ha kapra 4,1 trimpoeng i dag!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...