Gå til innhold
Gjest voldmo

Jippi

Anbefalte innlegg

Gjest voldmo

En kg mindre siden mandag. men nå kommer problemet. Helga. Vet åssen det blir. Masse god mat og drikke. En grunn til at jeg veier meg på torsdag eller fredag og aldri mandag. Jeg går nemlig fort opp i helga. Ikke helt kommet ut av helgemodus, så er vel her mange av mine svarte vaner ligger gjemt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest penny

Ja der ser du! Det går an også for deg men ting kan ta tid. I helgen er det mulig å kose seg uten at du lesser inn kaloririke måltider og snop. Jeg spiser lettis og har anskaffet meg et par bøker med god mat og snacks uten for mange kaloerier. Du kan kose deg av og til med vanlig snop men det er litt dumt hver helg så lenge du skal ned. Om ikke så må du sikkert trene veeeeeldig mye, for å ta av alle kaloriene i helgene.

Du må "motivere" deg selv slik at det ikke føles som et ork og slit! Ta frem gode tanker om hva du skal gjøre når du endelig har fått av kiloene, og tenk for eks på noe du kunne tenke deg som mål. Se for deg hvor kjekt det blir, se deg selv i en slankere utgave .Det krever jo en del "ståpåvilje" men det er ikke andre måter å få det til på uansett. Husk at GR ikke er slankekurs men en kostomlegging som skal vare fremover, og som du sikkert vil sette pris på om en stund. Det handler kort og godt kun om et sunt og godt kosthold uten masse fett og sukker.

Hold ut,og ha en riktig fin helg da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest voldmo
Ja der ser du! Det går an også for deg men ting kan ta tid. I helgen er det mulig å kose seg uten at du lesser inn kaloririke måltider og snop. Jeg spiser lettis og har anskaffet meg et par bøker med god mat og snacks uten for mange kaloerier. Du kan kose deg av og til med vanlig snop men det er litt dumt hver helg så lenge du skal ned. Om ikke så må du sikkert trene veeeeeldig mye' date=' for å ta av alle kaloriene i helgene.

Du må "motivere" deg selv slik at det ikke føles som et ork og slit! Ta frem gode tanker om hva du skal gjøre når du endelig har fått av kiloene, og tenk for eks på noe du kunne tenke deg som mål. Se for deg hvor kjekt det blir, se deg selv i en slankere utgave .Det krever jo en del "ståpåvilje" men det er ikke andre måter å få det til på uansett. Husk at GR ikke er slankekurs men en kostomlegging som skal vare fremover, og som du sikkert vil sette pris på om en stund. Det handler kort og godt kun om et sunt og godt kosthold uten masse fett og sukker.

Hold ut,og ha en riktig fin helg da![/quote']

 

 

Er nok masse jeg må sette meg inn i ang dette. Vet det jo fra før, men er lett å vite ting uten at en gjør noe mer ut av det. Der er jeg ekspert. Hvor mange kalorier er det anbefalt å få i seg i løpet av en dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest penny

Det finnes en utregning på kurset ( GR ) som vi ser på før vi velger meny. Denne avhenger av høyde, alder, aktivitetsnivå og kjønn. Om du er ca 1,70, og ikke for mye i aktivitet, på dag el kveld kan jeg tenke meg at ca 1600 kcl passer. Men, der og synes jeg det må prøves før man kan si om det er greit. De anbefaler at man holder seg til rundt 800 - 1000 under behov pr dag dersom man skal gå fint nedover på en forsvarlig måte. Jeg har gått litt ned i min meny( til rundt ca 1400) nå fordi jeg ikke så særlig resultat på siste kurs. Nå er det jo selvsagt meningen at man skal trimme litt, og der har jeg iiiiiikkkkke vært flink nok til de siste ukene. Så det er ikke bare du som har utfordringer, skjønner du!

 

Ha det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest voldmo
Det finnes en utregning på kurset ( GR ) som vi ser på før vi velger meny. Denne avhenger av høyde' date=' alder, aktivitetsnivå og kjønn. Om du er ca 1,70, og ikke for mye i aktivitet, på dag el kveld kan jeg tenke meg at ca 1600 kcl passer. Men, der og synes jeg det må prøves før man kan si om det er greit. De anbefaler at man holder seg til rundt 800 - 1000 under behov pr dag dersom man skal gå fint nedover på en forsvarlig måte. Jeg har gått litt ned i min meny( til rundt ca 1400) nå fordi jeg ikke så særlig resultat på siste kurs. Nå er det jo selvsagt meningen at man skal trimme litt, og der har jeg iiiiiikkkkke vært flink nok til de siste ukene. Så det er ikke bare du som har utfordringer, skjønner du!

 

Ha det![/quote']

 

 

Her må jeg gjøre noen drastiske endringer ja. Spiser litt for at jeg bare har lyst på mat og jeg da, sjøl om jeg ikke er sulten. I helga blir det oftr mye vin, så må skjerpe inn helgene med å halvere det jeg putter i munn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest penny

Ja jeg er glad i vin jeg og, så det er ikke alltid like greit å begrense det, for da må du regne med dette inntaket og. Pleier ikke å drikke mer enn toppen to-tre glass om gangen i helgen, og det er ikke krise akkurat det. Tror det er anbefalt maks to glass i uken, men, men. SÅ kan det jo komme festivitas fremover hvor det lett kan blir litt av annet også. Skal i bryllup i september, som jeg vet nå for eks.

Men, man kan spare litt i uken om man vet at det kommer dager med ekstra inntak av kalorier, og da blir ikke så fryktelig likevel. Man kan eks ha suppe til middag et par dager, og der sparer jo en inn en del, i motsetning til vanlig middag som gjerne inneholder ca 400 kcl. Prøv å se det litt i forkant, for da blir det litt enklere å planlegge.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...