Gå til innhold

Laaaaaangt igjen!


Gjest turtles82

Anbefalte innlegg

Gjest turtles82

Jeg har nå nok en gang funnet ut att nå er det så ille at noe må gjøres!! Stilte meg på vekta, og den viste 141kg!! Men det er deprimerende å tenke på at idealvekta, eller "målet", er 56 kilo unna!! Hvor skal jeg begynne! Det er vanskelig å ikke la motet knekke før man begynner, når målet er så langt unna! Men jeg har vel ingen andre enn meg selv å takke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest limsemor

Hei. Veier nesten det samme som deg , og har endelig bestemt meg for å gå ned masse kilo. har meldt meg på internettkurs og gleder meg til å begynne. Det blir vanskelig det vet jeg,men jeg vil klare det. Har alltid vært stor . Hadde vært bra for barna mine å ha en litt mindre mor tror jeg. Skal klare det for deres skyld. Kommer sikkert til å ta lang tid, men jeg håper at jeg lærer et bedre kosthold på kurset og vil føre det videre. Skal bli herlig når de første kiloene forsvinner .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ihvertfall på riktig vei :)Du har startet med å innse at du vil ned i vekt og det er en god ting. Tror det er viktig at du tenker delmål og ikke idealvekta... Det kan bli fort virke veldig fjernt på et så tidlig tidspunkt.

Hva om du starter med 5 kilo som et mål?? Eller har hvert nye ti-tall som mål..?? Det synes jeg er veldig motiverende!!

Du er ikke alene om å innse at vekta nok en gang viser alt for mye. Kjenner meg veldig godt igjen i at nå MÅ bare noe gjøres. Jeg var fast bestemt på at jeg ville klare dette på egenhånd denne gangen og bare bruke vektklubben som støtte og motivasjon, fordi jeg har gått på kurs tidligere og vet i prinsippet hva som skal til, men her om dagen meldte jeg meg på et kurs likevel!! Er glad for det nå tror jeg.....

 

Vi er mange som skal ned over 40 kilo og dette skal vi klare sammen:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det umulige e mulig, men TOLMODIGHET er en dyd av nødvendighet.

Jeg starta i januar med 124 kg og 50 kg for mye. Har til nå gått ned 32 kg og nærmer meg med raske steg første gang ned under 90 kg på 10 år.

Har gleda meg over hver kg og gram som har forsvunnet.

For meg har det vært viktig med delmål og gode oppmuntringer på veien. Har vært flink til å koste på meg noe nytt i klær, frisør for å gjøre nedgangen enda bedre.

For oss som skal ned så uendelig mange kilo er det utrolig viktig med mye motivering på veien. Etterhvert når kiloene begynner å bli mange ned blir det masse oppmuntring å få fra omverden som også hjelper på;)

MEN det er HARDT og HARDT, men er en motivert så kan umulige bli mulig.

LYKKE TIL ALLE INNPÅ DENNE LINKEN. Jeg stikker innom i ny og ne for selv om jeg ikke skal ned over 40 kg lenger så vet jeg absolutt hva det handler om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare fortelle om overvektsprosjektet. Jeg er selv med der og syns jeg får go oppfølging.

Dette er noe som fastlegen må henvise deg til og du må ha en bmi over 40 eller 35 hvis du er syk (diabetes o.l.). Der går du til lege og ernæringsfysiolog. Du kan også bli sendt til kuropphold alla Ebeltoft, Evje og Tonsåsen. Eller du kan bli vurdert for operasjon.

Jeg skal ikke opereres men er med på et opplegg i Stavern der vi møtes jevnlig. Oppfølgingen går over 4år på det kurset.

Dette er et alternativ til de som føler de ikke klarer det og at "alt" er prøvd.

bare spør hvis dere lurer på no ;)

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, alle sammen! Ja, så har jeg endelig tatt mot til meg og meldt meg på Grete Roedes internettkurs. Det gjorde jeg etter at vekta viste 140,0 kg denne morgenen. Var klar over at tallet kom til å bli høyt, men fikk likevel et aldri så lite sjokk Da var ikke veien lang til pc`en, puh..... Jeg er 39 år og har vært overvektig i nærmere 20 år! Har slanket meg i tilsvarende mange år......, likevel viser vektpila 140 kg!!! Synes det er utrolig godt å logge meg inn på diskusjonsforumet for da "treffer" jeg faktisk mennesker som er i samme situasjon som meg! Jeg har ikke høyden med meg, er 164 cm høy, så det sier seg selv at det er laaaaaaaaaangt igjen til jeg når mitt mål......

 

Men jeg er iallefall kommet dit hen at jeg har tatt rev i seilene for å komme mitt nye og lettere liv i møte. Motivasjonen er vel ikke helt på topp enda, men jeg jobber hardt med den!

 

Lykke til alle sammen!

 

Sunbeam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg veldig å lese slankebloggen til Eve, hun har gått ned fra over 140 og nå snart 120!!HUn har skrevet blogg siden slutten av februar. Mange nyttige tips og motivasjon og hente fra henne:)

 

Lykke til videre i ditt arbeid mot en sunnere livstil. DET ER VERD DET, be sure. Jeg har gått ned snart 35 kg fra 123 til nå snart 88 ;) fra januar i år. Det er hærlig å kjenne seg lettere og veldig i bedre i form.Det kjenner en forøvrig bare et par kilo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pedbar78

Jeg startet på 157 kg når jeg begynte med å trene i februar, jeg er nå nede i 136.5, dette med å trene nesten hver dag å spise mer eller mindre normal mat bare droppet alt som har med brus og godteri å gjøre.

 

Men nå har det begynt å stabilisere seg så da er det på tide å prøve noen alternativer innenfor hva jeg lager til middag for å prøve å få litt mer fyr under nedgangen igjen.

 

Ikke tenk så mye på vekten, tenk mer på formen din. Tren 1-2 timer om dagen gjerne 3-5 dager i uken, etterhvert vil du føle deg i såpass god form at du slutter å bekymre deg for hva vekten er å gjør det automatisk.

Jeg gikk opp gaustatoppen her forige uke, det er noe jeg aldri ville klart tidligere. Så stå på! Ikke gi opp og husk at det er bedre å ta av seg over lengere tid med et nogenlunde normalt kosthold enn å fort legge på seg igjen fordi man har slanket seg for hurtig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turteldua
Jeg har nå nok en gang funnet ut att nå er det så ille at noe må gjøres!! Stilte meg på vekta' date=' og den viste 141kg!! Men det er deprimerende å tenke på at idealvekta, eller "målet", er 56 kilo unna!! Hvor skal jeg begynne! Det er vanskelig å ikke la motet knekke før man begynner, når målet er så langt unna! Men jeg har vel ingen andre enn meg selv å takke!![/quote']

Da er det fint med følge!!!!Skal ned omtrent det samme som deg. Har nettopp tatt meg selv i nakken, har også¨alliert meg med en god venn, har funnet en slags slankero.........., tar det rolig, kjenner at jeg har KONTROLL!!!!! Da kan en faktisk ta et vaffelhjerte, uten kontroll som er så viktig, blir det gjerne 4-5 hele vaffler.

klem turteldua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...