Gå til innhold

nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, dette er mitt første innlegg i vektklubben. Har forsøkt å komme igang med vektreduksjon flere ganger i år, men har gått i stå etter 2-3 uker.har som resultat av disse "rundene"gått ned 3.5 kilo, men har behov for å miste nærmere 30kg til. Nå har jeg bestemt meg for å melde meg på kurs i høst, og håper at jeg kan få mye inspirasjon og støtte her på forumet når det butter imot, for det vet jeg a det kommer til å gjøre.

Jeg har bestemt meg for at dette var den siste sommeren jeg følte meg som en hvalross på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny her inne... Har vært flink med mat og veid alt jeg spiser i 4 dager nå.. Pluss at jeg går ca 25 minutter med barnevogn før lillegutt legger seg i 19.30 tiden... Bor på en liten plass hvor jeg ikke har mulighet til trenings senter med trening jeg liker.. Så bruker heller bena og går en tur...

 

Har ca 22 kilo å gå ned... Jeg har også prøvd tusen ganger men sprekker etter par 3 dager, så er såå stolt jeg har klart 4 nå:-))

 

Jeg har slanket meg før og låg på ca 1000 kcal pr dag..Gikk ned 1 kilo i uka, men har lagt alt på meg igjen + mange kilo ekstra..

 

Jeg ligger nå på mellom 1200-1600 kcal pr dag.. Jeg føler det er for mye, for ønsker å gå ned fort..Men er vel kankje best å gå ned saktere har jeg lest her:-)

 

Så velkommen hit og håper du klarer det denne gangen du også:-))

 

Hilsen Mirela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mirela, takk for hyggelig tilbakemelding. Regner med at det fortsatt går bra med deg, du nærmer deg vel en uke nå?

selv er jeg ferdig med femte dagen idag og det har gått bra selv om jeg har feiret fødselsdag i helga. Har veiedag imorgen og er spent på resultatet. Har gått på ca 1600 kcal disse dagene og det virker som om det er riktig for meg. Har i alle fall ikke vært sulten.

Det er en annerledes utfordring å slanke seg i voksn alder , er 48 år nå, enn det har vært tidligere. Virer som om det "sitter bedre".

Håper å høre fra deg igjen, det er deilig å ha noen som bakker opp når motgangen kommer, og det gjør den jo. Har to på at vi vil klare det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte her tidlig i morges, men ser ikke innlegget..Merkelig om det bare ble borte??

 

Jeg veide meg i dag, og har gått ned 1.3 kilo siden forrige mandag:-) Er så fornøyd med meg selv som har vært flink med mat og trim i 7 dager nå:-)

 

stå på brum, dette klarer vi;-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble såååååå motivert når jeg såg vekten var gått ned 1.3 på en uke:-) Så i dag tok jeg meg min første tur på trimsykkelen som har "stått å smalet støv" siden før jul...Har aldri brukt den....

 

Så klarte en halv time på sykkelen, og syklet 10,7 kilometer:-)

 

Hilsen Mirela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig mirela, nå er du i siget!!!!!

Jeg er ikke like flink som deg til å trimme,men fikk en times gåtur igår og en sykkeltur på en times tid idag. Nå er det akkurat passe varmt å være ute. Er fornøyd med meg selv idag: var i Oslo igår, eldste dattera skal begynne å studere. Det ble mat på La Baguette, men jeg klarte meg med en salat og en liten grov baguette uten smør!!Dessuten var det veiing igår og jeg har fått av tre kilo på disse dagene. Det er det samme som jeg har gått opp i sommer. antagelig mest vann, men oppmuntrende allikevel!

i morgen begynner skolen igjen for den yngste (14ÅR), så da blir det litt mer struktur på dagene. Må bruke dagene fram til jeg skal begyne å jobbe igjen(forhåpentligvis i september) til å konse på omlegging av kosten. Kan ikke drive å veie alt i all evighet.

Igjen; stå på, du er råflink. sammen skal vi klare dette.

Klem fra Brum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig med noen nye her inne. Selv er jeg også ganske ny, har holdt på i nesten 4 uker. Har ikke gått ned så veldig mye, målet er 3 kg i mnd. Jeg har også holdt på flere ganger, men alltid lagt på meg igjen. Nå har jeg ikke råd til flere kurs, så jeg forsøker her denne gangen, som skal bli den siste. Klarer jeg det ikke nå, får det bare være! Gleder meg til å følge deg videre, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å høre at du holder stand, det blir vel både motbakker og unnabakker vl jeg tro. Det vanskeligste syns jeg er at jeg må være så bevisst hele tiden, både når jeg planlegger, kjøper inn,lager mat og spiser. Har heldigvis støtte her hjemme, selvom gubben nok synes at jeg styrer litt mye.

Veiedag idag. Ned 1,4 kg og 1 cm i livet!!!!!!! STOLT av meg idag!!

Klem

Brum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ikke særlig motivert..Bare gått ned 400 gram på en uke..Jeg har gått halv times turer med barnevogn hver kveld + at jeg har syklet på trimsykkel 4 ganger og over 10 kilometer hver gang..Har hatt inntak på ca 1250 kcal, men trudde jeg skulle klare 1 kg i uken, men men...Så nå vet jeg ikke om jeg skal opp eller ned i kaloriinntak, siden vekten går sakte ned...

 

Gratulerer med ditt vekt tap, og stå på denne uka også..Jeg er ikke motivert, men gir meg ikke:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
I dag var jeg ikke særlig motivert..Bare gått ned 400 gram på en uke..Jeg har gått halv times turer med barnevogn hver kveld + at jeg har syklet på trimsykkel 4 ganger og over 10 kilometer hver gang..Har hatt inntak på ca 1250 kcal' date=' men trudde jeg skulle klare 1 kg i uken, men men...Så nå vet jeg ikke om jeg skal opp eller ned i kaloriinntak, siden vekten går sakte ned...

 

Gratulerer med ditt vekt tap, og stå på denne uka også..Jeg er ikke motivert, men gir meg ikke:-)

Klem[/quote']

 

Det høres ut som litt lite mat, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ikke særlig motivert..Bare gått ned 400 gram på en uke..Jeg har gått halv times turer med barnevogn hver kveld + at jeg har syklet på trimsykkel 4 ganger og over 10 kilometer hver gang..Har hatt inntak på ca 1250 kcal' date=' men trudde jeg skulle klare 1 kg i uken, men men...Så nå vet jeg ikke om jeg skal opp eller ned i kaloriinntak, siden vekten går sakte ned...

 

Gratulerer med ditt vekt tap, og stå på denne uka også..Jeg er ikke motivert, men gir meg ikke:-)

Klem[/quote']

 

 

jeg tror også at du spiser for lite. Ellers er jo 400 gr. NED veldig bra. Tenk om det hadde vært 400 OPP!!!!!! (Forskjellen mellom de to ytterpunktene er faktisk 800 gr!) Du er kjempeflink til å trimme, må jo få den jernkondisen etterhvert.;)

Jeg tror det vi gjør feil er at vi setter oss så høye mål om hvor mye vi skal ned hver uke. Når jeg vet at det er realistisk med 0,5 kg i uka på sikt og forventer 1-1,5 har jeg jo dømt meg selv til å mislykkes! (Å da kan jeg vel like godt skjeie ut - eller?) Kjenner du deg igjen?

Spis litt mer, husk at du forbrenner mer så mye som du trener.

Snakkes.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...