Gå til innhold

Har du et alternativ til majones?


Gjest Wonderwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Wonderwoman

Jeg ELSKER majones, og har brukt det til det meste. Nå har jeg selvfølgelig slutta med det, men føler at brødskiva blir så tørr uten... ;)

 

Noen som har gode, magre alternativer, som ikke smaker dårlig?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tine lett kremost med krydder. Godt det altså i et tynt lag under pålegget. Ellers kan du jo bruke litt kosemerker til lett majones... Skal jo ikke mange grammene til for at det smaker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta å bruke majones på type leverpostei og makrell i tomat, det skal jo litt til for at det blir tørt. Men under skinkepålegg, ost og tomat osv bruker jeg Kavlis magre smøreoster og lett krydderost ;) Du kan også prøve mager kesam med litt pesto i, er godt til mange skinkepålegg. Eller kesam med litt sweet chilli saus. Det er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg priser denne majonesen! Majones har vært forbudt i vårt hus i et par år nå, men etter at denne kom på markedet så har den blitt tatt inn i varmen :) Den er sunn, god og kalorifattig. Det er jo så lite man trenger ;-P Anbefaler alle å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i majones (heldigvis?) så har sjelden brukt det. Men har nå begynt å bruke mye lettost naturell på brødskiver som kunne blitt tørre. Har jo bare 107 kcal pr 100 gram! Bruker 5-20 gram pr brødskive under alt mulig pålegg (ikke leverpostei og sånt da). Eller man kan lage påleggsalater av den - og da ville man jo kanskje normalt sett brukt majones. Det er godt i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...