Gå til innhold

Hvordan regner jeg ut kaloriinholdet i taco?


Gjest Wonderwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Wonderwoman

Skal lage taco i kveld, med karbonadedeig og mager kesam. Ellers som vanlig. Hvor mange kalorier er det i skjellene for eksempel?

 

Føler ikke at jeg kan sitte og veie hver eneste grønnsaks og kjøttbit?....

 

Noen som vet ca kaloriinnhold i et tacoskjell med innhold? (Isbergsalat, agurk, rødløk, mais, karbonadedeig m kryddermiks og en dæsj mager kesam.)

 

Jada, jeg spør og spør... Er helt ny, så har ikke helt kommet inn i mentaliteten... ;)

 

Edit: Beklager, ved litt nærmere øyensyn skjønte jeg at det bare er å legge det inn på middag i dagsrapporten, så regnes det ut... Sorry altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

2 taco skjell eller en taco skål er en del av 'middagsrasjonen'. Dette velger du fra listen når du registrerer maten så regnes det ut.

Hvis du ikke har øvd opp øyemålet ditt ennå kan du kontrollveie 100 gr kjøttdeig på kjøkkenvekta før du evt. dekker på (det er ca 100 gr du skal ha). Den mengden du da får på vekta kan du bruke til øyemål ved senere anledninger også...

Grønnsakene veier jeg ikke, de er "gratis" - unntatt mais :-) Pleier ikke å ta det så nøye med taco sausen heller for den er ganske mager og det blir jo bare et par ss.

Kesam og ost anslår jeg til ca 2 ss av hver til en taco, så det kan du også legge inn i kalculatoren.

 

Jeg er redd jeg vil 'plage deg' til å regne dette ut selv, for da lærer du mer om hvordan man kan tenke seg fram til hva man skal ha, hva som beregnes og hvor mye de enkelte tingene utgjør.

Lykke til og kos deg med maten!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...