Gå til innhold

Spiser dere 1600 eller 1300..?


Gjest Mail

Anbefalte innlegg

Jeg ligger omtrent midt i mellom. Veier 65 og skal ned til 58. Er 165 høy. Er hjemmeværende mor og dagen går stort veldig i ett så jeg har regent ut at jeg har et forbrukt på 2000 før trim. Men er jo usikker på om dagen min er aktiv nok...Hvor aktiv må man være for å kunne gange formelen med 1,4...? Bør vel kanskje spise 1300. Også jeg som kosa meg med 1600.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 66 kg og skal ned til 60 kg. Jeg ser at for meg er det mest effektivt dess nærmere 1300 kcal jeg klarer å være. Jeg jogger tre ganger i uka, men har stillesittende arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerreka

jeg prøver meg på 1600 nå til å begynne med for å bli vant til kostomleggingen min. Jeg er 39 år, 167 høy og vekt nå ;) 66 kg. Vil ned til i første omgang 60 kg og så fortsetter vi noen kg til.

 

Jeg sykler hver dag til og fra jobb, ca 40 min sykletur (lett tur). Prøver å trene litt også, en halvtime her og en halvtime der. Jeg har kutta ut smør på maten. Spiser ikke brød lenger, kun knekkebrød. Denne uka har jeg suppemiddager, jeg har kjøpt litt forskjellige posesupper for å lettere regne kaloriene. Drikker mye vann og tar lettmelk i kaffen i stedet for helmelk som før.

Som snacks har jeg begynt med de 30 gr. posene til Quaker Snack-a-jack og synes den med ost er best. Sjokolade kun mørk sjoko med minimum 70% kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei! Du har kutta brød og du har suppemiddager. Skal du fortsette sånn? Jeg er redd for at vekt-reduksjonen kun blir en flopp på denne måten. Det skjærer seg for meg da når jeg skal gå tilbake til hverdagen; spise brød og "vanlige" middager igjen. Pass opp! Lær deg til å leve med vanlig mat, mat du faktisk skal spise også når du er kommet til ønsket vekt.

 

jeg prøver meg på 1600 nå til å begynne med for å bli vant til kostomleggingen min. Jeg er 39 år' date=' 167 høy og vekt nå ;) 66 kg. Vil ned til i første omgang 60 kg og så fortsetter vi noen kg til.

 

Jeg sykler hver dag til og fra jobb, ca 40 min sykletur (lett tur). Prøver å trene litt også, en halvtime her og en halvtime der. Jeg har kutta ut smør på maten. Spiser ikke brød lenger, kun knekkebrød. Denne uka har jeg suppemiddager, jeg har kjøpt litt forskjellige posesupper for å lettere regne kaloriene. Drikker mye vann og tar lettmelk i kaffen i stedet for helmelk som før.

Som snacks har jeg begynt med de 30 gr. posene til Quaker Snack-a-jack og synes den med ost er best. Sjokolade kun mørk sjoko med minimum 70% kakao.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerreka
Hei! Du har kutta brød og du har suppemiddager. Skal du fortsette sånn? Jeg er redd for at vekt-reduksjonen kun blir en flopp på denne måten. Det skjærer seg for meg da når jeg skal gå tilbake til hverdagen; spise brød og "vanlige" middager igjen. Pass opp! Lær deg til å leve med vanlig mat' date=' mat du faktisk skal spise også når du er kommet til ønsket vekt.[/quote']

 

 

NEiiii ikke bare supper. I dag har jeg faktisk spist grillkylling, ris og salat ;) Jeg spiser knekkebrød Wasa Havre fordi jeg synes det er godt. Jeg er faktisk ganske lei av brød. Jeg orker ikke "svart" brød og jeg orker ikke annet grovt akkurat nå. Det går bra. Jeg spiser vanlig mat. Jeg skal spise boks-kjøttboller i morra, med grønnsaker og poteter også. Suppeuka mi har skjært seg, men for meg er supper super mat fordi jeg kommer hjem og er sulten, vil ha mat fort og dessuten liker jeg supper veldig godt. I begynnelsen nå når kaloritelling er nytt og litt uvant er det faktisk veldig greit å gjøre det litt enkelt. Så får jeg heller være mer avansert etter hvert.

Jeg skal faktisk klare dette! Jeg har klart å stumpe røyken for 1 1/2 år siden, så skal jeg jammen meg klare dette også!!!

 

ps. jeg tok en neve cashew nøtter til dessert i dag - det anbefales! nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...