Gå til innhold

Ny her............


Gjest Bubble

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig funnet et sted hvor jeg forhåpentligvis ikke er den eneste med ekstrem overvekt..........

 

Jeg er 163 høy og veier 120 kg (på badevekten vel og merke, så godt mulig det faktisk er mer..............) men, men.............

 

Målet er 65 kg, som er i grensen mellom normalvekt og overvekt, men jeg tror at blir jeg tynnere enn det blir det ikke pent.

Er veldig redd for hva et slikt vekttap vil gjøre med kroppen min også, med løs hud og diverse, men det er ikke godt å ta sorgene på forskudd, får vel ta det som det kommer. Vil jo gjerne ha et barn til også som vil gjøre sitt!

 

Nå er det på tide å ta meg i nakken og komme i gang, og jeg har vært igang i ca en uke.

Har stort sett vært flink så langt, skeiet litt ut her og der, men allikevel langt mindre enn før.

 

Helgen er til for å kose seg mener jeg og vi lagde pizza med kyllingkjøttdeig og lettost og jeg unte meg en kroneis både lørdag og søndag. I går var det grilling i nabolaget og selv om jeg spiste for mye, så spiste jeg i alle fall rimelig sunt, så pytt!

 

Har tro på at det blir lettere å holde meg relativt inne på den smale sti om jeg ikke er for streng med meg selv og enkelte dager er vel stien litt bredere enn andre. Så lenge jeg holder meg unna motorveien er vel det det viktigeste!

 

Gleder meg til å bli kjent med dere!

 

Bubble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vet ikke hvordan dette virker enda.

 

Jeg var i en ulykke, og havnet i rullestol. Jeg har nesten doblet vekten min. Er 165 høy og veier ca 150 kg.

 

Jeg er ikke sikker på hvordan dette går. Matlaging går ikke så greit, det må ikke være for komplisert.

 

Trim blir det jo dårlig med.

 

Men jeg setter stor pris på at det er et debattforum her. Da kan vi tipse, støtte, trøste, "lytte". Sammen er vi sterke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst en hel masse om meg.

Derfor gjentar jeg:

 

og vet ikke hvordan dette virker enda.

 

Jeg var i en ulykke, og havnet i rullestol. Jeg har nesten doblet vekten min. Er 165 høy og veier ca 150 kg.

 

Jeg er ikke sikker på hvordan dette går. Matlaging går ikke så greit, det må ikke være for komplisert.

 

Trim blir det jo dårlig med. Jeg er plaget med en del smerter. Havnet ut av yrkeslivet, og det har vært tungt. Men har ønsker om å komme tilbake. Vekten er en enorm belastning for meg og for kroppen min.

 

Jeg bor alene i nytt, rullestoltilpasset hus. Har bra kjøkken, kjempesuper stekeovn ( håper å kunne bruke den en del til matlaging), det er ikke den ting den ikke gjør :-) og mikrobølgeovn.

 

Jeg har melkeintoleranse, men tåler pussig nok fløte.

 

Så ønsker jeg å være streng med meg selv. Ikke noen utskeielser i helgene med mindre det skjer noe spesielt.

 

Hva er viktig for meg nå? Jeg har sett på alt man kan kjøpe. Er det noen bøker dere anbefaler?

 

Dette blir spennende, jeg ser frem til å treffe dere.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Velkommen begge to! :-)

 

Jeg er ikke helt ny her, men har vært borte en stund, og er nå fit for fight igjen.

 

Jeg har også maaange kilo å bli kvitt. Over 60, faktisk. Var flink i hele vår, men i sommer har det vært så som så med både spisevaner og motivasjon. Merker at det ikke er lett å klare seg helt på egen hånd i denne kampen, så det er godt at vi har dette forumet og denne tråden.

 

Vi får være flinke til å holde kontakten her, og oppmuntre hverandre. Det er så mye lettere da. Godt å kunne diskutere utfordringene med andre som er i noenlunde samme situasjon, hva vekten angår. Det er klart det er stor forskjell på utfordringene for dem som har 5 kilo å ta av, og dem som har 50...

 

Så nå gleder jeg meg til å ta fatt igjen! Og til å bli kjent med dere! Tror bestemt at vi vil kunne styrke hverandre i det prosjektet vi har begynt på.

 

Kanskje vi kunne starte en ny tråd her, ha en felles veiedag, med faste ukentlige rapporteringer og ellers stikke innom tråden med alt som vi ønsker å ta opp og diskutere. Ser at mange har en sånn fast tråd her, og tror det er en god idé...

 

Hva sier dere? :-)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest limsemor

Hei.

Jeg er også ny her. Jeg skal starte på internettkurs 28.8 ,og burde gå ned minst

60 kilo. Det er fælt å tenke på. Men jeg har bestemt meg for å klare det på lang sikt. Har begynt å spise mye sunnere, pluss å gå en halvtimes tur hver dag. Nå har jeg ferie , skal begynne på jobb igjen om en uke og regner med at det blir vanskeligere å ete riktig da. Har turnus arbeid med forskjellige vakter hver dag.Både dag og kveldsvakter. Men får ta det som det kommer. Regner med god hjelp fra kursleder der. Pluss at det er god hjelp å lese de forskjellige innleggene her.

Jeg er 34 år , samboer og har to barn. Har alltid vært stor, men mange av kiloene har kommet etter svangerskapene og har dessverre ikke vært flink nok til hverken trene eller spise riktig. Fikk et puff i riktig retning da min mor tok av 30 kilo i vinter. Vil ikke være dårligere enn henne ihvertfall.....

vil ønske dere alle lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Vi er mange som er i samme situasjon som dere og som skal ned mange kilo tilsammen! Mange oav oss er samlet på under diskusjonen Motiver meg på tråden Motivasjonsgruppe 40+, dere er velkommne dit alle tre! Det er en tråd som vi starter opp på nytt hver mandag slik at det ikke blir form mange innlegg å bla seg gjennom. På denne tråden er det både nye deltagere og "gamle" deltagere som støtter, trøster, oppmuntrer, råder og applauderer hverandre!

 

Jeg går ikke på GR kurs, men får det jeg har behov for på denne tråden, det er en flott gjeng der, så vær velkommne Arduinna, Miie og Bubble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt lagen en rapport her inne også.

Jeg er med på ned 40+ men er innom her hver gang får og se om det er no nytt

Kan jo fortelle litt om meg selv

Bor i sandefjord er 28år og har 2 unger på 1 og 3 år.(men æ e trønder da;))

Begynte og slanke meg i mars05 veide da 140kg (er 174cm), veier nå 114,7kg. Jeg er med på overvektsprosjektert i helsesør og får go oppfølging der ;) .....var der seinest i dag til ernæringsfysiolog.

Må stikke nå da jeg skal på spinning, egentlig rart og si det siden jeg ikke klarte og sitte på en sykkel i 5min uten og få vondt i rompa. Nå klare jeg 1 time spinning uten problemer :D

Den stor målsettingen er bukplastikk (flat mage) som jeg skal klare innen jeg blir 30 (mai08)

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Jeg vil gjerne være med på en fast veiedag, hvis det er flere som gjerne vil det. Det blir liksom litt mer "press" da. Jeg har selv nesten 60kilo å gå ned, så vi er mange i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...