Gå til innhold

Huff da..


Gjest idunna

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått i fra fullt fysisk arbeid og til skolebenken, funnet mannen i mitt liv (som jeg føler meg så trygg på at jeg slapper av på en helt annen måte enn da jeg var singel..), sluttet å røyke, og da som sagt ble gravid... Ja, da krøp vekten sakte men sikkert veldig høyt oppover..

 

I dag steg jeg på vekten for første gang siden siste besøk hos jordmor.. (sønnen min er nå 8 mnd).. Vekten viste skremmende 129,5 kg..det er knappe 10kg mindre enn da jeg var høygravid.. Er 1.83, så jeg vet at jeg aldri vil bli 60kg.. Men her er likevel mye å ta av..!

 

Så nå er det bare å sette i gang med forberedelsene.. Har så godt som sluttet å amme, så nå er det bare å forberede seg på kurset som starter om 2 uker..

 

 

 

Men er det noen som har noen gode råd med tanke på trening..? Har et dårlig kne, så jogging er ikke noe for meg.. men trille tur og en og annen sykkeltur med henger er litt ensformig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben !

 

Når det gjelder trening , så er det kjempeviktig at du gjør noe du liker .

 

Invistere i et par gode joggesko , så skal du se det går fint med kneet ditt .

Du trenger absolutt ikke jogge ; gå fort og få opp pulsen så du blir svett og varm .

 

Etter hvert som formen blir bedre kan du jo finne noen råe oppoverbakker å bryne deg på !!

 

Ellers er svømming super trim . Og kjempefint når en ikke vil belaste f. eks. knær .

 

Sykling er jo også fint . Bruk fantasien !! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja det er i de baner jeg har tenkt.. Vurderer å kjøpe meg en ergometersykkel.. Planen er at da kan jeg trene litt innimellom når småen sover, og så vil den stå der på stuen og holde meg litt i ørene..Gi meg litt dårlig samvittighet om jeg ikke er flink nok til å bruke den..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg har også ergometersykkel stående på stua og det er for meg et must. Syns det er kjedelig delux å sykle, men kjenner at det er en god form for trening for meg og som jeg klarer å gjennomføre hvis jeg kan se på TV samtidig som jeg sykler! Har også investert i en MP3 spiller med mye rask musikk, da går det unna, den er fin å bruke til litt dansing på stuegulvet også! Fin trim det ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...