Gå til innhold

Nedoverklubben


Gjest Arduinna

Anbefalte innlegg

Gjest Arduinna

Det ser ut som om en del av oss nye ønsker å gå sammen om å starte en ny tråd med fast veiedag for å støtte og oppmuntre hverandre.

 

Så jeg kommer med et forslag. Hva med å kalle oss Nedoverklubben, og ha fast veiedag/rapportdag hver mandag? Med start mandag 21. august?

 

Alle som ønsker det er selvfølgelig velkommen til å delta. Jeg selv skal ned over 60 kilo, og har skjønt at jeg ikke er alene om å være så overvektig.

 

Vi kan starte ny tråd hver mandag med tittel Nedoverklubben, uke XX. Så kan vi rapportere der, og ellers utover uken komme innom med kommentarer og saker vi ønsker å ta opp.

 

Gleder meg til å komme skikkelig i gang! Skal kjøpe trimsykkel idag, jeg. Så nå skal det bare en vei! Nemlig NEDOVER...

 

Håper mange slenger seg på!

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Jeg holder på å "forberede" meg til den "nye starten", jeg.

 

Skal kjøpe ny vekt i helgen. Jeg liker i grunnen veldig godt den jeg har, for den viser flere kilo for lite, hehe, men det er jo ikke så hensiktsmessig.

 

Og trimsykkel blir innkjøpt idag. Er litt spent på det, for med min kropp og tyngde blir det vel trening nok å komme seg oppå sykkelen...

 

Har kjøpt en lekker skrivebok hvor jeg skal føre inn vekt, mål, trimpoeng og ellers notere hva jeg opplever som utfordringer og liknende. Tror det kan være nyttig å se tilbake på når det butter. Tror forresten det kan være like nyttig å notere ned hva som går bra. Og ikke minst å skrive ned de gode følelsene når jeg er stolt over meg selv. DET kan det være godt å minne seg selv på når de dominerende følelsene er alt annet enn stolthet... (Og det skjer titt og ofte!)

 

Kjenner motivasjonen komme sterkere og sterkere! Dette er så viktig for meg, at dette SKAL og MÅ jeg klare.

 

Jeg nærmer meg 40 år, (vel, det er halvannet år til) og har bestemt meg for at den beste bursdagspresangen jeg kan gi meg selv på 40-årsdagen er at vekta stopper på et tosifret tall. Så det er mitt langsiktige mål.

 

Kan ellers fortelle at jeg er alenemor til tre, og bor på sørvestlandet. Vil gjerne at ungene mine skal ha sin mor en del år til, og når vekta allerede har ført til en del helsemessige problemer, er det på høy tid at jeg tar dette alvorlig.

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Jo flere, jo bedre!

 

Er så spent, jeg er mer motivert enn jeg har vært på mange år! Tenk den følelsen å kunne se vekta gå nedover og nedover og nedover og nedover...!

 

Det må være helt herlig!!!

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å "forberede" meg til den "nye starten"' date=' jeg.

 

Skal kjøpe ny vekt i helgen. Jeg liker i grunnen veldig godt den jeg har, for den viser flere kilo for lite, hehe, men det er jo ikke så hensiktsmessig.[/quote']

 

ja, jeg har nettopp kjøpt meg ny vekt jeg...ei sånn fancy så vise fettprosent, vannprosent og muskelmasse...for ein kan jo gå ner i fettprosent uten at ein går ner i vekt...så d e litt greit

 

 

Har kjøpt en lekker skrivebok hvor jeg skal føre inn vekt' date=' mål, trimpoeng og ellers notere hva jeg opplever som utfordringer og liknende. Tror det kan være nyttig å se tilbake på når det butter. Tror forresten det kan være like nyttig å notere ned hva som går bra. Og ikke minst å skrive ned de gode følelsene når jeg er stolt over meg selv. DET kan det være godt å minne seg selv på når de dominerende følelsene er alt annet enn stolthet... (Og det skjer titt og ofte!)[/quote']

 

syns den ideen va ganske god....då kan ein kikka litt tbake å sånt.....tror kanskje eg ska gjør det eg o

 

kanskje eg ska fortella litt om meg sjøl eg o....e 19 år...student....ska bli lerar...pluss at eg jobbe litt på kiwi....ellårs så går tiå me t venner, skolearbeid, å trening...trene på treningssenter på "campus"...ellårs e d kje så mye å sei...

 

Jeg blir med jeg også. Passer fint med veiedag på mandager siden det er min dag fra før

 

jeg har egentlig på søndager...men tror jeg kommer til å bytte til mandager, for da får en liksom med det en trener og spiser på søndagen og ;)

 

p.s ser eg blande litt dialekt og bokmål...hvis d irritere dåkkår så bare sei ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Velkommen du også, Turtles24!

 

Vi begynner allerede å bli en gjeng i Nedoverklubben nå. Enda den "offisielle åpningen" ikke er før på mandag førstkommende. Kjempebra!

 

Og du, b3tty, jeg synes det bare er koselig med den dialekten, jeg. "Hører" du er fra samme området som meg.

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b3tty: Si meg skal du gå lærhøgskulen i Sogndal? Vi bygger jo ny campus! Hei dere.... er bare innom å titter, holder til på andre tråder men begynnte i mai med mål ned 40 kg. Det har gått nedover javnt og trutt og jeg er i dag 28,8 kg fra målet. Veier meg på fredager men ser inn til dere nå og da likevel:D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg har fra før av veiedag på mandager, kanskje jeg kan være med her også? Er fra før av med på motivasjonsgruppen 40pluss, men der er det ikke fast veiedag, kan være litt OK med mange som veier seg på samme dag da. Hvis det er greit blir jeg med?

 

Litt om meg selv, bor på nordvest landet, mor til 2, veide 145 da jeg startet i midten av februar, veide 125,6 på siste veiedag (mandag).

 

Nå skal jeg til å beise vinduskarmer, så vi snakkes kanskje senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Stavanger' date=' jeg. Ikke så langt unna der, du, b3tty?

 

Klem Arduinna[/quote']

 

 

E fra haugesund eg...men bor i stavanger nå...studere der...

 

b3tty: Si meg skal du gå lærhøgskulen i Sogndal? Vi bygger jo ny campus!

 

nei' date=' jeg går i stavanger...vudrete sogndal sterkt en stund, men syns d ble litt langt hjemmefra...

 

Jeg har fra før av veiedag på mandager' date=' kanskje jeg kan være med her også? Er fra før av med på motivasjonsgruppen 40pluss, men der er det ikke fast veiedag, kan være litt OK med mange som veier seg på samme dag da. Hvis det er greit blir jeg med? [/quote']

 

så kjekt at du også blir med her....ja, jeg liker veldig godt alle på motivasjonsgruppe 40+, har fått veldig mye motivasjon der...men tenkte som deg at det kan være greit med en fast rapporteringsdag...føler jeg skjerper meg litt mer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Så kjekt at det blir med noen fra motivasjonsgruppa også! Da blir det enda flere erfaringer å dele og dra nytte av!

 

Kjøpte meg ny vekt idag, jeg, for jeg trodde at den gamle min viste flere kilo for lite. Men da jeg skal teste forskjellen mellom dem, veier jeg jo enda mindre på den nye (ca en halv kilo)! Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Den gamle ble vannskadet en gang i tiden, og elektronikken sviktet. Da den begynte å virke igjen, synes jeg den viste mindre enn det jeg trodde jeg var.

 

Regner jo med at den nye vekten viser det reelle antall kilo, og jeg må jo ha en fast vekt å forholde meg til. Så da blir det den.

 

Snakk om pangstart!!! Hehe

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Halloen, må ikke miste deg av syne må vite! Tøyser bare, men tenker at jeg kan være med begge stedene både her og på 40 pluss, raportere begge stedene liksom. Da f[r jeg med meg det betste fra begge stedene. Snakkes senere p[ MSN kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Jeg lurer på hvilken musikk dere liker å trene til?

 

Har tatt fram den gamle discman'en min. (Heter det fremdeles discman, forresten?) :confused: Tenkte det sikkert blir lettere å trene på trimsykkelen med musikk i ørene.

 

Hvilke låter trener dere til? Det har jo klart med smak og behag å gjøre, men hadde vært kjekt å få noen tips til sanger som får treningen til å gå som en lek... ;)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Melodien til Shakira får en gammel kropp til å røre såpass på beina at hjertet dundrer og svetten hagler. ( Den heter Hips don't lie eller noe sånt) Vet du, jeg har en MP3 spiller og har lagt inn mye av den gamle musikken som jeg hørte på før og ny musikk. Noe musikk går fort og noe er roligere, på den mmåten får jeg lagt inn litt intervall trening uten at den er satt i system da, men det funker.

 

Bruk misukk som du liker, skru opp volumet og la deg inspirere eller hva det nå heter av musikken, det gjør ihvertfall syklingen enklere for meg! Finner av og til meg selv dansende på gulvet til og med, har begynt å bruke den når jeg gjør husarbeid også. Blir litt rare bevegelser innimellom, men mottoet mitt er at all bevegelse er god bevegelse. Lykke til!

 

PS, dansingen foregår helst når jeg er hjemme alene, er redd de andre vil tro jeg er blitt aldeles sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Lurt det der med å ha rask og rolig musikk om hverandre. Da får en sjansen til å ta det litt roligere innimellom, og det fører jo til at en holder ut litt lenger også.

 

Det blir vel litt gammelt og nytt om hverandre hos meg også, tenker jeg.

 

Herlig å høre at du danser for deg selv på stuegulvet! :D La bare de andre tro at du er litt sprø. Det er en finfin egenskap, spør du meg! ;)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen' date=' må ikke miste deg av syne må vite! Tøyser bare, men tenker at jeg kan være med begge stedene både her og på 40 pluss, raportere begge stedene liksom. Da f[r jeg med meg det betste fra begge stedene. Snakkes senere p[ MSN kanskje.[/quote']

 

 

ja, me holde sammen me ;) såg du hadde skreve t meg..menne va kje hima då...butikken stenge kje før 11, så e kje hima før ca. 12....

 

når det gjelde musikk så har eg kje så mye å tilføya...eg trene ein del på treningssenter, å der må ein jo bare hørra d så står på...ellårs hvis eg går tur å sånt, pleie eg bnare å ha på mp3-spillaren min...men der e d veldig mye forskjellig...så tar litt tid om eg ska ramsa opp d...men syns d du skreiv va ganske smart mammacita om å ha ei blanding av raske og litt saktere snager, for då får du litt intervalltrening i treningå...

 

p.s; syns eg ser deg for meg dansanes rundt i stuå :D....menne bare fortsett me d....d ev eldig goe trim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Klare til 1. veiedag i Nedoverklubben i morgen? :)

 

Jeg gleder meg skikkelig til å kommer i gang igjen, jeg! Motivasjonen er på topp, og jeg ser fram til å bli bedre kjent med dere! ;)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått masse motivasjon nå å glede meg t å begynna...

 

blei så inspirert av deg me bokå di, at eg gjekk ut å kjøpte meg ei eg o, så eg kan kikka litt i, og skriva opp motiveranes ord å sånt...i tilegg t at eg komme t å føra vektå mi der o...så har eg ei skriftlig oversikt o!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...