Gå til innhold

tips til effektiv hjemmetrim...?


Gjest eem

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er helt ny her inne og lurer på et par ting. kanskje dere kan hjelpe meg med noen tips?

jeg har behov for å gå ned ca 20 kg for å nå trivselsvekten min på 65 kg.

kosthold vet jeg ganske mye om siden jeg tidligere har gåttpå mange GR kurs.

trim er det verre med!

jeg har små barn og en mann med skiftarbeid. jeg har ikke noen i det hele tatt som kan passe barna mine på 9 og 3 år om jeg skal trimme.

i tillegg har jeg en utglidning i ryggen som ikke blir bedre. den oppstod for 2 år siden. jeg har også noe slitasje i knærne.

jeg kan ikke løfte, skyve eller dra.

resultatet er at jeg ikke kan gå tur med minsten i vogn, og kan ikke la dem være alene hjemme når min man jobber ettermiddagsskift.

 

jeg sliter veldig med å finne en effektiv trimform som jeg kan gjøre hjemme når barna sover og som rygg og knær tåler.

 

sykling og step er smertefullt, så det er utelukket. spasere er koselig, men ikke trim. jeg kan ikke dytte barnevogna, lange ut eller springe - hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som jeg: tar lillegutt i vogna og tar meg en halvtimes rask spasertur...

 

Jeg har heller ikke noen som kan passe han, så derfor tar jeg bena fatt:-)

 

Trim nok det..Gikk ned 1.3 forrige uke...Man trenger ikke gå på helsestudio for å få trim..Har også kjøpt meg strikk for å trene litt styrke..

 

Hilsen M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt det med hjemmetrening, men kanskje du kan hoppe tau eller kjøpe deg en rokkering, det har kjempegod effekt. det går også ann å trene styrke hjemme uten noen hjelpemidler. Er sikkert ikke helt enkelt å finne noe som passer perfekt, men du får ha lykke til, håper du finner noe som passer deg og din helse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffameg!

nå føler jeg meg teit her....

dette er ikke for å syte eller noe sånnt, tusen takk for rådene, men de funker bare ikke med dårlige knær og rygg.

hoppe tau, ja ja jeg klarer knapt nok å gå ned trappa.

og å rokke, med de midjebevegelsene, da hadde jeg knekkt i to. det føles i alle fall slik + at jeg ikke får det til! (har faktisk GR rokkeringen ;)

 

disse treningsballene...noen som har forsøkt dem?

funker det? er det god trening liksom?

hva med pilates, hvordan er det for ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffameg!

nå føler jeg meg teit her....

dette er ikke for å syte eller noe sånnt, tusen takk for rådene, men de funker bare ikke med dårlige knær og rygg.

hoppe tau, ja ja jeg klarer knapt nok å gå ned trappa.

og å rokke, med de midjebevegelsene, da hadde jeg knekkt i to. det føles i alle fall slik + at jeg ikke får det til! (har faktisk GR rokkeringen ;)

 

disse treningsballene...noen som har forsøkt dem?

funker det? er det god trening liksom?

hva med pilates, hvordan er det for ryggen?

 

det er mange ting jeg KAN gjøre også, men det stopper seg når jeg ikke kommer meg ut av døra uten ungene når min mann er på jobb.

når han er hjemme kan jeg gå en rolig tur, svømme eller ri (når jeg har råd. koster 150,- gangen...). men han jobber jo ettermiddager en uke av gangen og da står jeg uten noe trim i det hele tatt, bortsett fra spaserturen inni butikken et par ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...